ایران، تهران، زعفرانیه، سه راه آصف نبش خیابان سیمین، ساختمان امین، طبقه 4 واحد401 021-57952

Single Blog

  • خانه
  • ویزا توریستی کانادا
ویزا توریستی کانادا

ویزا توریستی کانادا

ویزا توریستی کانادا این امکان را به شما می دهد تا آبشار بزرگ نیاگارا را از نزدیک ببینید. کشور کانادا در شمال قاره¬ی آمریکا¬ی شمالی است که آب و هوای سرد قطبی و البته مطبوعی دارد.

این کشور علاوه بر جاذبه¬های گردشگری بسیار, دارای امکانات رفاهی, اقتصادی, تفریحی, تحصیلی و کاری فراوانی می¬باشد که هر گردشگری را به سمت خودش جذب می کند. اگر قصد دارید به کانادا سفر کنید در این مقاله کمک¬تان می¬کنیم که انواع ویزاهای توریستی را بشناسید و بهترین آن را انتخاب کنید, از طرفی مدارک لازم برای گرفتن ویزا را به گونه¬ای جمع¬آوری کنید که ریجکت نشوید.

پیشنهاد میکنیم مقاله مدارک مورد نیاز ویزای شنگن را نیز مطالعه فرمایید!

ویزا توریستی کانادا

انواع ویزا توریستی کانادا

انواع ویزا توریستی کانادا با توجه به دفعات ورود و خروج شما به خاک این کشور و مدت زمان اقامت¬تان در کانادا صادر می¬گردد. 1) ویزا یک بار ورود یا سینگل¬اینتری: شما با این ویزا تنها یک¬بار اجازه¬ی ورود به خاک این کشور را دارید

.این ویزا به محض خروج شما از کانادا باطل می¬گردد و برای ورود دوباره باید ویزای جدید دریافت کنید.مدت زمان اعتبار این ویزا 6 ماه است. اگر شما تصمیم دارید ظرف مدتی کمتر از 6 ماه به کانادا دوباره وارد شوید گزینه ¬ی خوبی برای اخذ ویزا نمی¬باشد.

2) ویزا مولتی یا مولتین¬اینتری: شما با این ویزا اجازه¬ی ورود و خروج نامحدود به مدت 5 سال به کشور کانادا را دارید.این ویژگی منحصر به فرد, نقص ویزای یک بار ورود را برطرف کرده و باعث راحتی بیشتر گردشگران و توریست¬ها برای عبور و مرور شده است.

شما با این ویزا می¬توانید به مدت 6 ماه به صورت پیوسته در کانادا اقامت کنید. البته لازم است بعد از این 6 ماه از خاک کشور کانادا خارج شوید و در طی چند ساعت دوباره برگردید. اعتبار ویزای مولتی در ایران 5 سال می¬باشد که یک ماه مانده به اتمام تاریخ آن باطل می¬گردد.

پیشنهاد میکنیم مقاله ویزای دانشجویی انگلستان را نیز مطالعه فرمایید!

انواع ویزا توریستی کانادا

آشنایی با سوپر ویزا کانادا

اگر شما دعوتنامه¬ای از افراد مقیم کانادا داشته باشید؛ هر نوع ویزای توریستی کانادا را بسیار راحت¬تر و سریع¬تر می¬توانید دریافت کنید. یکی از این دعوتنامه¬ها، دعوتنامه¬ی رسمی فرزندان و نوه¬ها برای پدربزرگ و مادربزرگ¬ها و پدر و مادرهایشان است. دولت کانادا در سال 2011 قانونی را تصویب کرد که شهروندان دائم کانادا می¬توانند افراد خانواده¬ی خود را به این کشور دعوت کنند.

 
طبق این قانون, ویزای اختصاصی به نام سوپر ویزا کانادا برای آنها صادر می¬گردد. براساس این قانون فرد دعوت¬کننده باید شرایط زیر را داشته باشد.

1) دعوت¬نامه از طرف فرزند یا نوه¬ی بالای 18 سال باشد.

2) فرد دعوت¬کننده باید ثابت کند که توان مالی برای پرداخت هزینه¬های اقامت والدین را دارد.

3) حقوق ماهیانه او حدود 24 هزار دلار کانادا و یا بیشتر باشد. شما هم به عنوان فردی که دعوت شده¬اید باید

1) دارای بیمه پزشکی از یک شرکت بیمه کانادایی باشید که از زمان ورودتان به کانادا یک سال اعتبار داشته باشد.

2) پوشش مالی کافی داشته باشید

3) ممنوع الورود به کانادا نباشید و ثابت کنید که به عنوان یک توریست واقعی هستید که بعد از اتمام تاریخ ویزا با میل خودتان به کشور خود برمی¬گردید.

4) آزمایش¬های پزشکی مربوط به مهاجرت کانادا را انجام دهید. شما با این ویزا می¬توانید تا 2 سال به طور پیوسته در کشور کانادا اقامت داشته باشید. مدت اعتبار این ویزا در کانادا 10 سال می-باشد ولی با توجه به قانون پاسپورت ایران 5 سال اعتبار دارد.

این ویزا هم مانند ویزای مولتی یک ماه قبل از اتمام تاریخ اعتبارش باطل می¬گردد

آشنایی با سوپر ویزا کانادا

مدارک لازم برای ارائه به سفارت کانادا

اولین کاری که شما باید برای دریافت ویزا توریستی کانادا انجام دهید وقت گرفتن از سفارت کانادا می¬باشد. توریست¬ها یا به صورت الکترونیکی و یا حضوری وقت می¬گیرند. از آنجایی که این سفارت¬خانه در ایران فعالیتی ندارد و تعطیل می¬باشد, شما باید برای دریافت وقت حضوری به یکی از کشورهای همسایه نظیر ترکیه, بحرین, کویت, امارات, گرجستان, ارمنستان و یا آذربایجان بروید.

در هنگام ثبت نام, شما باید سه دسته¬ی اصلی از مدارک زیر را به همراه داشته باشید. 1)مدارک شناسایی: اصل شناسنامه و کارت ملی به صورت ترجمه شده/ اصل پاسپورت فرد متقاضی با تاریخ اعتبار 1 سال/ ارائه تمامی پاسپورت¬های قبلی که مهر ویزا داشته¬اند. /

یک قطعه عکس رنگی جدید با زمینه سفید در ابعاد 5*3 در 5*4/ ترجمه سند ازدواج( در صورت تاهل)/ ترجمه سند اشتغال به تحصیل فرزندان ( در صورت همراهی آنها)/ تکمیل فرم های مربوط به مهاجرت ( فرم اطلاعات فردی و فرم اطلاعات خانوادگی). 2)مدارک مالی: ترجمه گواهی تمکن مالی فرد متقاضی که توسط بانک جمع¬آوری شده و امور بین¬الملل مهر و امضا کرده است.( مدت اعتبار این گواهی یک ماه می¬باشد)/ ترجمه گواهی گردش حساب 4 تا 6 ماه فرد متقاضی که امضا و مهر شعبه صادر¬کننده را دارد./ ترجمه اسناد ملکی, اتومبیل, گواهی خرید سهام و اوراق بهادار.

3)مدارک پزشکی و سلامتی: مدارک مربوط به سوءپیشینه و پزشکی/ مدارک مربوط به بیمه درمانی. اگر دعوت¬نامه رسمی دارید مدرک آن را هم تحویل دهید. کسانی که دعوت¬نامه ندارند باید مدارک برنامه¬ی سفر, رزو هتل , سند محل اقامت¬شان و بلیط رفت و برگشت هواپیما را تحویل دهند.

مدارک لازم برای ارائه به سفارت کانادا

مراحل ثبت نام ویزا کانادا

شما برای ثبت نام ویزا کانادا, هم می¬توانید به صورت حضوری اقدام کنید و هم الکترونیکی. در روش حضوری شما تمامی مدارک و اسناد را به سفارت کانادا برده و ثبت نام شما به طور کامل در آنجا انجام می¬گردد.

پس از ثبت اسناد؛ از شما عکس¬برداری و انگشت¬نگاری می¬کنند و در انتها هزینه¬های مربوط به بررسی پرونده و انگشت¬نگاری گرفته می¬شود. اما در روش الکترونیکی شما ابتدا باید به آدرس سایت سفارت کانادا وارد شوید تا ثبت نام کنید.
مرحله1)
ورود به سایت سفارت کانادا: www.canada.ca مرحله
2) کلمه¬ی continue to GCKey را کلیک کنید. مرحله

3) شما با کلیک کلمه¬ی sing up شرایط و ضوابط مربوط به ایجاد حساب کاربری را می¬توانید مطالعه کنید. این ضوابط شامل: 1) مسئولیت نام کاربری و گذرواژه بر عهده¬ی شما است. اگر به طور اتفاقی متوجه شوید که حساب کاربری¬تان به دست شخص دیگری افتاده است,

این حساب کاربری را پاک کرده و دوباره ثبت¬نام نموده و نام کاربری و گذرواژه جدید ایجاد می¬کنید. 2) GCKey می¬تواند به دلایل امنیتی و اداری پروفایل شما را حذف کند. 3) GCKey هیچ مسئولیتی در قبال استفاده, پذیرش و وابسته بودن به کانادا را برعهده نمی¬گیرد.

در انتها با کلیک بر روی کلمه¬ی accept این نکات را قبول می¬کنید. مرحله4) وارد سربرگ نام کاربری و رمز عبور می¬شوید. نکات لازم برای ارائه نام کاربری: نام کاربری می¬تواند بین 8 تا 16 حرف و رقم باشد.

سعی کنید نام کاربری ساده نباشد تا دیگران به راحتی بتوانند حدس بزنند. نام کاربری را در جایی امن ذخیره کنید. نکات لازم برای رمز عبور: رمز عبور باید 8 تا 16 کاراکتر باشد. بهتر است از یک حرف بزرگ و یک حرف کوچک و چندین عدد استفاده کنید. سعی کنید رمز عبور ساده نباشد تا قابل حدس باشد.

مرحله5) بعد از تایید تمامی موارد حساب کاربری جدید برای شما ایجاد می¬شود.
مرحله6) برای ثبت نام ویزا کانادا باید یک بار از حساب کاربری خود خارج و دوباره وارد شوید.
مرحله7) کلیک بر روی apply to come to Canada و سپس کلیلک بر روی personal checklist.
مرحله 8) حال پرسشنامه¬ای باز می¬شود که باید با دقت به همه¬ی آنها پاسخ دهید. مثل: آیا تا به حال در کانادا اقامت داشته¬اید؟ آیا گرین کارت آمریکا را دارید؟ مجرد یا متاهل هستید؟.

مرحله9) شما در سربرگ بعدی باید مدارک خود را به ترتیب خواسته شده بارگزاری کنید. مرحله10) بعد از ارسال تمامی مدارک مورد نیاز, شما باید درخواست خود را توسط امضا الکترونیکی تایید کنید.
مرحله10) در انتها شما با کلیک کلمه¬ی transmit and pay وارد سربرگ پرداخت هزینه¬ها می¬شوید و باید هزینه¬های مربوط را پرداخت کنید. هزینه¬ها باید با کارت اعتباری پرداخت شود. مثل mastercard.

مرحله11) اگر تمامی موارد بالا درست باشد ؛ بعد از 24 ساعت نامه¬ی تائید به درخواست ویزا توریستی کانادا به حساب کاربری¬تان می¬آید. شما باید برای انگشت¬نگاری و عکس¬برداری به یکی از دفاتر انگشت¬نگاری در کشورهای همسایه رفته تا بقیه¬ی مراحل به صورت حضوری ثبت گردد.

مرحله12) بعد از 2 تا 3 هفته در صفحه¬ی حساب کاربری¬تان به شما اعلام می¬شود که موفق به دریافت ویزا شده¬اید یا خیر. اگر ویزا صادر شده باشد؛ شما باید پاسپورت خودتان را به همان دفتری که برای انگشت¬نگاری مراجعه کرده¬اید پیکاپ کنید.

دلایل ریجکت شدن ویزا توریستی کانادا

هیچ دولتی دوست ندارد گردشگران و توریست¬های پردردسر وارد کشورش شود. به همین دلیل اگر افسران سفارت کانادا به مدارک ارائه شده یا پاسخ¬های شما شک کنند به راحتی ویزا توریستی کانادا شما ریجکت می¬شود.

توصیه¬ی ما به شما این است که مدارک خواسته شده را به صورت دقیق ارائه کنید و از طرفی به تمامی سوالات, پاسخ¬های صادقانه و شفاف بدهید. مواردی که باعث شک افسر سفارت کانادا می¬شود:

1) افسر کانادایی شک کند که فرد متقاضی حتی بعد از اتمام تاریخ ویزا, قصد بازگشت به کشورش را ندارد. این تردید معمولا در زمانی که فرد بلیط رفت و برگشت را ارائه ندهد ایجاد می¬گردد.

2) افسر کانادایی حدس بزند که شما انگیزه¬ی توریستی ندارید و قصد مهاجرت دائم به کانادا را دارید. این حدس و گمان معمولا زمانی اتفاق می¬افتد که شما شغلی ثابت در کشور خودتان نداشته باشید. یا پیوند خانوادگی محکم و ثابتی در کشور خودتان نداشته و از طرفی وابستگی¬های خانوادگی زیادی در کانادا داشته باشید.

3) هرگونه سوءسابقه و رفتارهای مخاطره¬آمیز مثل رانندگی پر خطر, مصرف مواد مخدر و… را داشته باشید.

4) افسر کانادایی متوجه شود که شما توان مالی برای زندگی در کانادا را ندارید. و همچنین توان مالی فرد دعوت¬کننده¬ی شما هم بررسی می¬گردد و اگر او عدم صلاحیت مالی داشته باشد ویزای شما ریجکت می¬شود.

5) گاهی اوقات افسر کانادایی به سابقه¬ی سفرهای خارجی شما توجه می¬کند. بخصوص سفر به کشورهای حوزه شنگن.

6) افسر سفارت به مدارک سلامتی و پزشکی شما توجه می کند و امکان دارد به خاطر نقص در مدارک پزشکی ریجکت شوید.

Leave Comment