ایران، تهران، زعفرانیه، سه راه آصف نبش خیابان سیمین، ساختمان امین، طبقه 4 واحد401 021-57952

همه چیز درباره مجسمه مسیح در برزیل

 

مجسمه مسیح برزیل که در پارک ملی تیجوکا در برزیل قرار دارد، به عنوان اولین پناهگاه روباز در جهان نام دارد! نماد ملی مسیحیت در کشور برزیل که فضایی مقدس دارد و برای ساخت آن، حضور گسترده مردم مؤمن و متعهد ریودوژانیرو را شاهد بوده است.

ریودوژانیرو علاوه بر جذابیت‌های جغرافیایی فوق العاده زیبا، اولین شهری در جهان است که تصویر عیسی مسیح؛ پادشاه عشق و نجات دهنده مسیحیت را به عنوان نماد اصلی مسیحیت در خود جای داده است.

مجسمه مسیح؛ فضایی برای جشن‌های مذهبی، جشنوراه‌های خیریه و از مناطقی برای بوم‌شناسی جهانی و مذهبی است. این بنای یادبود به عنوان بیانی از الوهیت عیسی مسیح و ثروت معنوی غیرقابل وصف  او در نظر گرفته شد؛ به همین دلیل است که آن را مسیح نجات دهنده کورکووادو می‌نامند.

این مفهوم در اصل توسط پرنسس ایزابل در سال 1888 پیشنهاد شد. شاهزاده خانم به جای موافقت با بنای یادبودی که در بالای کورکووادو به افتخار او برای آزادی بردگان ساخته شده بود، درخواست کرد که تصویری از قلب مقدس عیسی مسیح ساخته شود و او را به عنوان نجات دهنده واقعی بشریت معرفی کنند.

در سال 1923 میلادی، کمک‌های مالی و کمک‌های جمع‌آوری‌شده در ریو و سراسر برزیل تقریباً نیمی از مبلغ مورد نیاز برای ساخت مجسمه را فراهم کرد. بر اساس مدل‌های مجسمه‌ساز پل لاندوفسکی، سر و دست‌های عیسی مسیح و همچنین مونتاژ آن بر اساس محاسبات انجام شده برای ساخت بدن و بازوهای مجسمه صورت گرفت.

این پروژه عظیم و ساخته شده از بتن، به مدت پنج سال، از سال 1926 تا 1931، بر روی صخره و تحت نظارت ارزشمند هیتور داسیلوا کوستا، بزرگ‌ترین مجسمه جهان به نمایندگی از عیسی ساخته شد.

ساخت عیسی مسیح؛ کورکووادو یک نقطه عطف مهم در مهندسی عمران برزیل در نظر گرفته می‌شود. این بنای تاریخی که از بتن ساخته شده است، با موزاییکی از سنگ صابون اصل و از منطقه کاراندای در ایالت میناس گرایس پوشانده شده است که توسط بانوان جامعه آن زمان ریو به صورت دستی چسبانده شده بود.

بسیاری از زنان در ساخت مجسمه کمک کردند. روکش موزاییکی که از قطعات مثلثی شکل کوچکی از سنگ صابون ساخته شده بود و تمام سطح مجسمه را پوشانده بود، با دستان زنان ساخته و بر روی آن چسبانده شده بود.

این نوع سنگ به دلیل مقاومت بسیار در برابر شکستگی، سایش و همچنین به دلیل زیبایی بافت و رنگ آن انتخاب شده است. این سنگ‌ها را یکی یکی روی نوارهای پارچه‌ای پهن قرار می‌دادند و نام عزیزان خود را بر روی قطعات کوچک سنگی که تصویر عیسی را می پوشاند، می‌نوشتند.

افتتاحیه مجسمه عیسی مسیح در سال 1931 در روز قدیس حامی برزیل، بانو آپارسیدا اتفاق افتاد. ریودوژانیرو پذیرای افراد بسیاری از سراسر جهان بود. در این مراسم، Dom Sebastiao Leme این بنای تاریخی را با عبارت “مسیح پیروز شد! مسیح سلطنت کرد! مسیح سلطنت کرد! مسیح از برزیل شما از هر آسیبی محافظت می کند” متبرک کرد.

در سال 1934، رسماً زمینی به مساحت 477 متر مربع از بالای کورکووادو را به اسقف نشینی سائو سباستیائو ریودوژانیرو منتقل شد. اسقف اعظم سائو سباستیا در ریودوژانیرو به عنوان مالکیت این بنای تاریخی و اسقف اعظم مسئول بزرگ حفاظت آن شناخته شد.

مسیح نجات دهنده کورکووادو؛ شگفتی جهان

مجسمه مسیح در برزیل

 

مجسمه مسیح نجات دهنده در کوه کورکووادو در ژوئیه 2007 در لیسبون به عنوان یکی از عجایب هفتگانه در دنیا انتخاب شد. مجسمه مسیح، برجسته ترین نماد ایمان به عیسی که تا به حال در جهان ساخته شده است، در کنار سایر عجایب مهم تاریخی، مذهبی، یکی از عجایب هفتگانه در نظر گرفته شده است.

مجسمه عیسی ریو که به کریستو ردنتور ریودوژانیرو نیز معروف است، در نوع خود یک بنای تاریخی با ابهت است، اما لذت واقعی رفتن به آنجا در مناظر پانوراما مشرف به شهر و خط ساحلی خارق العاده آن نهفته است.

برای اینکه بیشترین بهره را از سفر خود به برزیل و دیدن مجسمه مسیح ببرید، در این مقاله از سایت بکتاش تراول؛ راهنمای کاملی برای بازدید از این مکان دیدنی آوردیم که به شما پیشنهاد می‌دهیم تا با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

راه‌های رفتن به سمت مجسمه مسیح در برزیل

برای رفتن به مجسمه مسیح در برزیل چهار راه وجود دارد؛ رفتن با تور، ون، با قطار یا پیاده.

رفتن به سمت مجسمه مسیح با تور

انتخاب یک تور برزیل با راهنمای با تجربه؛ بدون شک بی دردسرترین روش برای بازدید از مجسمه مسیح است. اکثر تورها، حمل و نقل شما را از درب هتل مورد اقامتتان انجام می‌دهند.

این روش نه تنها یک بازدید بدون زحمت را فراهم می‌کند، بلکه اغلب علاوه بر بازدید مجسمه، شما را به بازدید جاذبه‌های دیگر گردشگری در بین مسی نیز خواهند برد. به عنوان مثال، تورها اغلب شما را به سمت مجسمه مسیح و پله‌های معروف سلارون می‌برند. در پایان، انتخاب یک تور مناسب، امکان بازدید راحت و جامعی در مکان‌های گردشگری اصلی ریو را برای شما فراهم می‌کند.

رفتن به سمت مجسمه مسیح با قطار

قطار کورکووادو (یا بوندینیو که به زبان پرتغالی شناخته می‌شود) به آرامی از میان جنگل‌های زیبای کوه کورکووادو عبور می‌کند و به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا بزرگترین جنگل بارانی شهری جهان را از نزدیک ببینند.

برای سوار شدن به قطار، به ایستگاه trem do Corcovado در Corcovado بروید. برای رسیدن به آنجا، می‌توانید با مترو به Largo do Machado بروید، سپس با اتوبوس(Ônibus de integração) به Cosme Velho بروید.

از مقابل کلیسای سائو جوداس تادو عبور کرده و ایستگاه قطار دو کورکووادو یا کورکووادو درست در آنجا قرار دارد. قطار هر 20 یا 30 دقیقه یک‌بار حرکت می‌کند و نیازی به برنامه‌ریزی زمان مشخصی برای حرکت ندارید.

رسیدن به بالا حدود 20 دقیقه طول می‌کشد. قطار هر روز بین ساعت 8:20 صبح تا 5 بعد از ظهر ، ایستگاه قطار را ترک می‌کند و زمان آخرین بازگشت حدود ۱۷ تا ۱۸ بعد از ظهر است.

شما می‌توانید بلیط را در ایستگاه قطار بخرید، اما برای خرید بلیط ممکن است مجبور شوید در صف‌های طولانی بایستید. برای جلوگیری از به هدر رفتن زمان در این صف‌ها می‌توانید بلیط را به صورت آنلاین در سایت اصلی Trem do Corcovado خریداری کنید.

توجه داشته باشید که اگر بلیط بازدید از مجسمه مسیح را از قبل خریداری کنید، باید زمان مشخصی را برای رفتن با قطار انتخاب کنید. شما باید در آن زمان مشخص شده در بالای کوه حضور داشته باشید. به عنوان مثال، اگر بلیط شما ساعت 9:00 صبح است، نمی‌توانید ساعت 11:00 صبح در آنجا ضور داشته باشید و همچنین باید حداقل 15 دقیقه زودتر در محل حاضر شوید.

قیمت بلیط قطار مجسمه مسیح

این قیمت شامل هزینه‌ها شامل قطار برای بالا رفتن و ورودی مجسمه مسیح می‌باشد.هزینه بازدید از مجسمه مسیح ن چقدر است؟ توجه داشته باشید که قیمت بلیط مجسمه مسیح می‌تواند در فصول پربازدید بیشتر باشد:

برای بزرگسالان (از جمله دانش آموزان) – 93,50 R$ (19.96 دلار آمریکا)

کودکان بین 5 تا 11 سال – 64 R$ (13.05 دلار آمریکا)

سالمندان بیش از 60 سال – 32 R$ (6.52 دلار آمریکا)

کودکان زیر 4 سال – رایگان

رفتن به سمت مجسمه مسیح با ون

ایستگاه‌های در سه نقطه  شهر وجود دارند که رسیدن به مجسمه مسیح را آسان می‌کنند.

ایستگاه اول Praca do Lido در Copacabana، (2) در کنار مترو در Lago do Machado و  (3) Città America در Barra da Tijuca قرار دارند. می‌توانید بلیت‌ها را از ایستگاه‌های اتوبوس بخرید (که شامل هزینه رفتن به آنجا، هزینه برگشت و ورودی مجسمه مسیح است)، اما پیشنهاد ما به شما خرید بلیط به صورت آنلاین است.

می‌توانید با تاکسی یا ون(ون حدود 30 R$ هزینه دارد و از Cosme Velho حرکت می‌کند) به نزدیک مجسمه بروید، سپس بقیه مسیر را با یک ون ادامه دهید.

موقعیت مکانی کوپاکابانا

ون‌ها از Praça do Lido در posto (Avenida Nossa Senhora de Copacabana بین Rua Ronald de Carvalho و Rua Belfort Roxo) هر 15 دقیقه یکبار حرکت می‌کنند و مسیر بدون توقف با ترافیک معمول حدود 45 دقیقه طول می‌کشد.

ون‌ها هر روز بین ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر در کوپاکابانا مسافران را سوار می‌کنند. آخرین حرکت به کورکووادو بین ساعت 6 بعد از ظهر تا 6:30 بعد از ظهر است.

لارگو دو ماچادو

ون‌ها از Praça do Largo do Machado جلوی کلیسا و هر 15 دقیقه یکبار حرکت می‌کنند. در کل حدود 30 دقیقه طول می‌کشد تا از آنجا به ورودی مسیح برسید. ون‌ها هر روز بین ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر در لاگو دو ماچادو مسافران را سوار می‌کنند. آخرین حرکت به کورکووادو بین ساعت 6 بعد از ظهر تا 6:30 بعد از ظهر است.

رفتن به سمت مجسمه مسیح؛ پیاده

مجسمه مسیح در برزیل

 

یکی از بهترین و هیجان‌انگیزترین راه‌ها برای رسیدن به مجسمه مسیح، پیاده و از جنگل سرسبز و احاطه شده توسط جنگل اقیانوس اطلس و میمون‌های کوچک زیبا است. بعلاوه، این مسیری است که از پارک زیبای پارک لاگ شروع می‌شود(نکته: برای صرف صبحانه قبل از پیاده روی در آنجا توقف کنید).

رفتن از این مسیر رایگان است. انجام آن آسان است و قطعاً می‌توان آن را به طور مستقل انجام داد. با این حال، در طول سال‌ها، گزارش‌های متعددی مبنی بر سرقت در مسیر پیاده‌روی با گروه‌هایی از سارقین که تلفن‌های همراه و سایر اقلام را برده‌اند، گزارش شده است. در سال 2017 مسیر بسته شد و در سال 2019 حادثه دیگری رخ داد.

در حالی‌که به احتمال زیاد در طول مسیر هیچ اتفاقی نمی‌افتد، بنابراین بهتر است هرگز پیاده‌روی را به تنهایی انجام ندهید و تمام وسایل ارزشمند را در هتل بگذارید. در بدترین حالت، اگر دزدان به سراغ شما آمدند، همه وسایل را با آرامش تحویل دهید و همیشه همکاری کنید!!!

قیمت بلیط Christ The Redeemer

نکته مهم؛ اگر بلیط را در ورودی مسیح می‌خرید، مطمئن شوید که به اندازه کافی پول نقد به همراه دارید، زیرا فقط می‌توانید در آنجا پول نقد پرداخت کنید، و کارت را قبول نمی‌کنند.

بزرگسالان – 55.50 دلار (11.30 دلار آمریکا)

سالمندان بالای 60 سال و کودکان زیر 11 سال رایگان هستند.

صرف نظر از اینکه چگونه به بالای کورکووادو برسید، از جنگل بارانی تیجوکا یا فلورستا تیجوکا عبور خواهید کرد. این جنگل با وسعت 12.4 مایل مربع (3212 هکتار)، یکی از بزرگترین جنگل‌های بارانی شهری جهان است.

چه زمانی به کریستو ریودوژانیرو برویم

از آنجایی که این مکان کاملاً دارای مناظر دیدنی بسیاری است، زمان رفات برای داشتن دید مناسب مهم است. بنابراین سعی کنید قبل از ساعت 8:30 صبح یا بعد از ساعت 3:30 بعد از ظهر که جمعیت کمتر، گرمای کمتر، دید بهتر و مه کمتر وجود دارد، بروید. اگر هوا ابری یا بارانی است، بهتر است که نروید، زیرا اگر تمام چیزی که از بالا می بینید ابر باشد، ممکن است تصاویر خوبی را تجربه نکنید.

شلوغ‌ترین زمان‌های سال برای بازدید مجسمه مسیح؛ در کریسمس، کارناوال‌ها، تعطیلات و تعطیلات آخر هفته است.

مجسمه مسیح؛ تاریخ و حقایق

این مجسمه ایستاده بر فراز کوه کورکووادو در ریو منظره‌ای جذاب را ایجاد کرده است. این مجسمه که بر مناظر شهری ریودوژانیرو تسلط دارد، نمادی از برزیل است. مکان مجسمه مسیح که در پارک ملی جنگل تیجوکا ساخته شده است، مناظر پانورامایی خیره کننده‌ای از شهر ارائه می‌دهد.

همانطور که در بالا اشاره کردیم؛ مجسمه مسیح حاصل تلاش مشترک بود، مجسمه‌ساز فرانسوی-لهستانی پل لاندوفسکی طراحی این مجسمه را بر عهده داشت و مهندس برزیلی هیتور داسیلوا کوستا بر ساخت نظارت داشت.

این بنای یادبود طی یک دوره نه ساله، از سال 1922 تا 1931 ساخته شد. علیرغم مکان چالش برانگیز و فرآیند ساخت و ساز پیچیده، فداکاری تیم سازنده منجر به ایجاد یکی از شناخته شده‌ترین نقاط دیدنی در جهان شد.

بسیاری از افراد اغلب از خود می پرسند که “طول مجسمه مسیح چقدر است؟” این مجسمه 30 متر ارتفاع دارد که شامل پایه 8 متری آن نمی شود. با احتساب پایه، مسیح در برزیل به ارتفاع 38 متر می‌رسد.

سوالات متداول

مجسمه مسیح در برزیل

 

بهترین زمان در روز برای رفتن به مجسمه مسیح؟

اگر می‌خواهید گرفتار شلوغی نشوید، توصیه می‌شود صبح زود، درست بعد از باز شدن، حدود ساعت 8 صبح از آن بازدید کنید. این سایت کمتر شلوغ است و نور صبح می‌تواند عکاسی عالی را برای شما ایجاد کند.

از سوی دیگر، بازدید در بعد از ظهر یا اوایل شب به شما امکان می‌دهد غروب خورشید خیره‌کننده بر فراز ریودوژانیرو را تماشا کنید. به خاطر داشته باشید که این زمان می‌تواند یک زمان محبوب نیز باشد، بنابراین ممکن است کمی شلوغ‌تر باشد.

پیاده روی به سمت مجسمه مسیح چقدر زمان می‌برد؟

پیاده‌روی تا مسیح از پارک لاژ، از طریق جنگل ملی تیجوکا، معمولاً حدود 2 تا 3 ساعت طول می‌کشد. بسته به سطح تناسب اندام و سرعت شما. این مسیر نسبتاً چالش برانگیز است، بنابراین توصیه می‌شود کفش‌های پیاده‌روی مناسب بپوشید و آب همراه داشته باشید.

بالا رفتن از مسیح چقدر هزینه دارد؟

قیمت بلیط برای دسترسی به مجسمه مسیح از طریق قطار Corcovado حدود 64 R$ برای کودکان (5 تا 11 سال) و R$93.50 برای بزرگسالان است. برای افراد بالای 60 سال، هزینه تقریباً 32 R$ می‌باشد.

آیا برای بازدید از مجسمه مسیح، پوشیدن لباس خاصی مد نظر است ؟

نه – هیچ لباس رسمی برای بازدید از مسیح وجود ندارد. با این حال، به دلیل آب و هوای گرمسیری ریودوژانیرو، پوشیدن لباس‌های سبک و راحت توصیه می‌شود. حتما کفش راحتی هم به همراه داشته باشید.

آیا می‌توانید به داخل مجسمه مسیح بروید؟

خیر – بازدیدکنندگان مجاز به رفتن به داخل مجسمه مسیح نیستند. بنای یادبود بتن جامد بدون فضای داخلی برای دسترسی عموم است. با این حال، بازدیدکنندگان می‌توانند در اطراف پایه مجسمه قدم بزنند.

آیا پیاده روی به سمت مجسمه مسیح بی خطر است؟

احتمالا!! – اگرچه پیاده روی تا مسیح زیبا است، اما گزارش‌هایی از دزدی در مسیر وجود دارد. اگر تصمیم به پیاده روی دارید، مطمئن شوید که وسایل مهم را با خود به همراه نداشته باشید.

نتیجه گیری

هدف این راهنمای سفر ارائه اطلاعات ضروری برای کسانی است که قصد بازدید از مجسمه نمادین عیسی مسیح در ریو را دارند؛ بنای تاریخی شناخته شده در سراسر جهان. مجسمه‌ای که ریو به آن افتخار می‌کند، معروف به مسیح نجات دهنده یا کریستو کورکووادو، گواهی بر تاریخ فرهنگی و مذهبی برزیل است.

مجسمه مسیحی که برزیل به جهانیان نشان می‌دهد، حیرت‌انگیز و الهام‌بخش است. چیزی بیش از یک گواهی ایمان است. این نمادی از روحیه امسیحیت مردم برزیل است. عیسی در ریو با آغوشی کاملاً باز به شهر و ساکنان آن مشرف است و نگاهی محافظ بر منظره شهری پر جنب و جوش آن می‌اندازد.

دلیلی وجود دارد که مجسمه عیسی در ریو دارای چنین جایگاه مشهوری در بین بناهای تاریخی جهان است. مناظر خیره کننده، اهمیت فرهنگی و احساس وحدتی که القا می‌کند، آن را در برنامه سفر هر مسافری قرار می‌دهد. چه یک ماجراجوی باتجربه یا یک توریست برای اولین بار، تجربه کریستو کورکووادو واقعا فراموش نشدنی است.

 

اشتراک گذاری مطلب

Leave Comment

جدیدترین مطالب
ارتباط باما 02157952
خدمات ما

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان