ایران، تهران، زعفرانیه، سه راه آصف نبش خیابان سیمین، ساختمان امین، طبقه 4 واحد401 021-57952

سوغات ژاپن چیست؟

خانمی در ژاپن در حال خرید

اغلب افرادی که با تور ژاپن همراه می­شوند و به این کشور زیبا و شگفت­انگیز سفر می­کنند، به دنبال خرید سوغاتی هستند تا برای دوستان و آشنایان خود هدیه ببرند. همان­گونه که می­دانید خرید سوغاتی، جز جدایی­ناپذیر از یک سفر است. خرید سوغات، هنگام همراهی با تور ژاپن، بهترین راهی است که می­توانید از سفر به سرزمین آفتاب به یادگاری داشته باشید. هم­چنین می­توانید به بستگان و دوستان خود یادآوری کنید که چقدر برای شما اهمیت دارند و در طول سفر به یاد آن­ها بوده­اید.

البته خرید سوغات ژاپن در همراهی با تور ژاپن به بستگان و دوستان، محدود نمی­شود. شما می­توانید برای ماندگار کردن خاطرات سفر خود با تور ژاپن، سوغات دلخواه خود را به رسم یادگاری خریداری کنید. چنان­چه قصد همراهی با تور ژاپن را دارید و می­خواهید با این تور به سرزمین آفتاب تابان سفرکنید تا انتها ما را همراهی کنید.

معروف­ترین سوغات ژاپن

هنگامی که با تور ژاپن همراه شوید و به این سرزمین سراسر شگفتی سفر کنید، بی­تردید نخستین چیزی که بعد از گشت و گذار در این کشور ذهن شما را به خود مشغول خواهد کرد، خرید سوغاتی است. از آن­جایی که ژاپن کشوری پیشرفته محسوب می­شود اما هم­چنان به سنت­ها و رسوم دیرینه خود پایبند است، تنوع سوغاتی در آن بالا است. به همین سبب ممکن است هنگام خرید سوغات ژاپن کمی سردرگم شوید. از این رو قصد داریم در این بخش به معرفی معروف­ترین سوغاتی­های ژاپن بپردازیم.

  • یوکاتا Yukata

هنگامی که با تور ژاپن به این کشور زیبا سفر کردید، می­توانید خرید یوکاتا یا همان کیمونوی سنتی ژاپن را در فهرست خرید خود قرار دهید. یوکاتا لباس سنتی و غیر رسمی ژاپنی­ها به شمار می­رود که پوشیدن آن به مراتب آسان­تر از کیمونو است. این لباس اغلب در مناطق توریستی کیوتو، آکیهابارا و آساکوسا توسط مردم محلی پوشیده می­شود.

پارچه یوکاتا به سبب داشتن تهویه مناسب، یکی از پرطرفدارترین لباس­های سنتی تابستانه ژاپنی است که از قرار می­تواند یادگاری جالبی از سفر به سرزمین آفتاب باشد. یوکاتا را می­توانید در فروشگاه­ها و گاهی در برخی از سوپرمارکت­ها پیدا کنید. این کیمونوی تابستانه ژاپنی شامل یک لباس، بندهای یوکاتا (هیمو) و کمربند (اوبی) می­شود و اگر بخواهید به صورت ست کامل آن را خریداری کنید، کیف و کفش (گتا) نیز به آن اضافه می­شود. جالب است بدانید این لباس­ها برای کودکان نیز قابل استفاده است و طرح­های جذاب و زیبای کودکانه آن بسیار جلب توجه می­کند.

یوکاتا در تن یک خانم ژاپنی

 

  • چاپ استیک

بی­تردید بارها در انیمیشن­ها و فیلم­های ژاپنی غذا خوردن با چاپ استیک یا همان چوب­های معروف غذای ژاپنی نظرتان را به خود جلب کرده است و به فکر خرید آن افتاده­اید. چاپ استیک­ها یکی از محبوب­ترین سوغاتی­های ژاپن هستند که بی­اغراق در چمدان هر گردشگر و مسافری یافت می­شوند. می­توان گفت نخستین چیزی است که برای خرید سوغاتی به ذهن مسافران خطور می­کند.

چاپستیک در غذای ژاپنی

 

خرید چاپ استیک می­تواند یادگاری مناسبی از همراهی با تور ژاپن باشد. این چوب­های غذاخوری به اندازه­ای پرطرفدارند که به طور تقریبی در بیشتر مغازه­های ژاپن پیدا می­شوند. برخی از فروشگاه­ها نیز چاپ استیک­های دست­ساز و کارخانه­ای دارند و خدماتی چون حکاکی اسم روی آن­ها انجام می­دهند. خرید یک چاپ استیک با اسم شخصی می­توانید یک یادگاری بی­نظیر از سفر به کشور ژاپن باشد.

  • داروما

اگر به شانس اعتقاد دارید و این­گونه مسائل شما را خوشحال می­کند، عروسک داروما می­تواند بهترین گزینه باشد. داروما به عنوان یک عروسک شانس در ژاپن معروف شده است اما در حقیقت یک راهب هندی بود که برای رسیدن به روشنایی (ساتوری) به سبک زازن نشست تا آن که دست و پایش بر اثر خشک شدن، افتادند. این راهب، موسس فرقه ذن چینی است.

 

داروما در ژاپن

افسانه­ای که در پشت پرده این عروسک وجود دارد، بیان می­کند که اگر می­خواهید به آرزوی خود برسید، هنگامی که در حال تصور آرزوی خود هستید، چشم چپ داروما را نقاش یکنید و پس از برآورده شدن آرزویتان برای قدردانی از برآورده شدن آن، چشم راست او را نقاشی کنید. داروماها به شکل­های مختلفی در بازار ژاپن موجودند و شما می­توانید مطابق سلیقه خود یکی از آن­ها را انتخاب کنید و یادگاری منحصر به فردی از همراهی با تور ژاپن خریداری کنید.

  • کیمونو

یکی از معروف­ترین چیزهایی که می­توانید به عنوان سوغاتی از همراهی با تور ژاپن خریداری کنید، کیمونو است.کیمونوها نماد کشور ژاپن محسوب می­شوند و جنس آن­ها از ابریشم و پنبه است. لازم به ذکر است که جنس ابریشمی آن قیمت بسیار بالاتری نسبت به جنس پنبه­ای دارد. البته می­توانید این کیمونوها را از مغازه­های دست دوم فروشی نیز با قیمت مناسب­تر تهیه کنید. این لباس­های سنتی، یکی از محبوب­ترین سوغاتی­های ژاپن محسوب می­شوند.

کیمونوی ژاپنی

 

  • لوازم آرایشی و بهداشتی

اگر به لوزام آرایشی و مراقبت از پوست علاقه دارید، برخی از برندهای ژاپنی می­توانند بسیار وسوسه­انگیز باشند. بهترین و باکیفیت­ترین برند لوازم آرایشی در ژاپن که محصولات آرایشی و پوستی بسیار باکیفیتی تولید می­کند برند ماکانای «MAKANAI» است. البته برخی از برندهای معروف و باکیفیت دیگری چون «شیسیدو» و « شو اوئِمورا» با تولید محصولات از مواد طبیعی می­توانند سوغاتی مناسبی از همراهی با تور ژاپن به شمار روند.

برند لوازم آرایشی شیسیدو

 

  • شیرینی­های سنتی ژاپن

اگر به امتحان کردن خوراکی­ها و شیرینیجات خوشمزه علاقه­مندید، شیرینی­های سنتی ژاپن نه تنها به یک بار امتحان کردن، بلکه به چندین بار امتحان کردن می­ارزد. شیرینی­های سنتی ژاپن که در طراحی و بسته­بندی­های لوکس عرضه می­­شوند، مورد توجه بسیاری از افراد معروف واقع شده­اند. واگاشی نیز نوعی شیرینی سنتی ژاپنی است که بیشتر به یک اثر هنری تمام عیار شباهت دارد تا شیرینی. بدین صورت که دلتان نمی­آید آن­ها را میل کنید. واگاشی، بافت بسیار لطیفی دارد و تا چند روز پس از خرید، قابل خوردن هستند.

شیرینی ژاپنی

 

کیت کت، واگاشی و شکلات­های جواهر شکل بولگاری از معروف­ترین و پرطرفدارترین شیرینی­هایی هستند که می­توانید به عنوان سوغات از همراهی با تور ژاپن خریداری کنید.

  • سنسو یا بادبزن­های ژاپنی

بادبزن ژاپنی

سنسو Senso به عنوان یکی از سوغاتی­های معروف ژاپن محسوب می­شود که با بادبزن­های دیگرکمی تفاوت دارد. این سنسوها از پارچه­های اصل ژاپن و چوب تهیه می­شوند و در طرح­ها و رنگ­های مختلف به بازار عرضه می­شوند. به همین سبب، قیمت آن­ها از بادبزن­های سایر کشورهای آسیایی گران­تر است.

  • ماچا یا چای سبز

اگر می­خواهید سوغات خوراکی از همراهی با تور ژاپن خریداری کنید، ماچا یا همان چای سبز می­توانید انتخاب بسیار مناسبی باشد.

ماچای ژاپنی

پودر ماچا وزن کمی دارد و در تهیه انواع خوراکی­ها به کار می­رود. بدین صورت، علاوه بر آن که می­توانید در تهیه یک چای سبز و تیرامیسوی خوش طعم از آن استفاده کنید، در پخت و تهیه کاستارد، کیک، آب نبات و شکلات نیز بسیار کاربردی است.

  • مانکی نکو

مانکی نکو Maneki neko  که به گربه­های شانس نیز معروفند، از دیگر سوغاتی­های ژاپن محسوب می­شوند که طرفداران زیادی دارند. این گربه­ها عروسک­های ارزان قیمتی هستند که اغلب مسافران همراه با تور ژاپن برای یادگاری و سوغاتی آن را تهیه می­کنند.

گربه ژاپنی

این گربه­های در سه رنگ سفید، طلایی و مشکی طراحی شده­اند که می­توانید بر حسب سلیقه خود یکی از آن­ها را انتخاب کنید.

  • لوازم تحریر

از دیگر سوغاتی­های پرطرفدار ژاپن، خرید لوازم تحریر است. تنوع لوازم تحریر به اندازه در این کشور بالا است که بی­تردید در انتخابتان سردرگم خواهید شد. از طرح­های سنتی گرفته تا طرح­های مدرن را می­توانید در فروشگاه­های لوازم تحریر پیدا کنید.

لوازم التحریر ژاپنی

 

  • عود

عودهای ژاپنی نیز از دیگر سوغاتی­های این کشور محسوب می­شوند. با خرید عود از ژاپن هر بار که رایحه آن را استشمام کنید، خاطره به یادماندنی از سفر به این کشور شگفت­انگیز برایتان زنده خواهد شد. عودهای رایج در ژاپن هم به صورت چوب و هم به صورت پودر موجودند بنابراین شما می­توانید آن­ها را مطابق سلیقه خودتان خریداری کنید.

  • ظروف سنتی ژاپنی

ظروف سنتی ژاپنی که از جنس سرامیک هستند، یکی از بهترین سوغاتی­ها در میان گردشگران به شمار می­روند. این ظروف با نقش و نگارهای زیبای خود، همراهی با تور ژاپن و سفر به این کشور زیبا را تداعی می­کنند.

ظروف سنتی ژاپن

 

اگر نگرانی بابت شکسته شدن ظروف، شما را از خرید این یادگاری­های زیبا منع می­کند، بهتر است بدانید که برخی از فروشگاه­های ژاپن خدمات پستی برون مرزی نیز دارند. می­توانید بسته­بندی و ارسال را به آن­ها بسپارید و با خیال راحت آن­ها را خریداری کنید.

چنان­چه فروشگاهی این خدمات را ارائه ندهد و شما می­خواهید خودتان آن را حمل کنید، می­توانید با ظرافت آن­ها را بسته­بندی کنید و در قسمت امنی از چمدان خود قرار دهید. بدین صورت دیگر نگران شکستن آن­ها نمی­شوید و آسوده خاطر از خرید خود لذت می­برید. چنان­چه قصد سفر به این کشور را دارید و می­خواهید با تور ژاپن همراه شوید بهتر است از طریق آژانس هواپیمایی مطمئن اقدام کنید.

بکتاش تراول؛ مجری تورهای شگفت­انگیز ژاپن با ارائه انواع این تورها، سفری خاطره­انگیز و به یادماندنی از ژاپن را برایتان رقم خواهد زد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اخذ ویزای ژاپن، بهترین زمان سفر، تور ژاپن، نحوه خرید یا استرداد بلیط، می­توانید به وب سایت رسمی بکتاش تراول مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری مطلب

Leave Comment

جدیدترین مطالب
ارتباط باما 02157952
خدمات ما

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان