ایران، تهران، زعفرانیه، سه راه آصف نبش خیابان سیمین، ساختمان امین، طبقه 4 واحد401 021-57952

با جاهای دیدنی ژاپن آشنا شوید

جاهای دیدنی ژاپن

ژاپن سرزمین رمز و راز‌ها و تمدن‌های کهن است. این کشور ترکیبی از سنت های چند صد ساله بوده که با سرعت بالا با فناوری‌های پیشرفته در هم آمیخته شده است. بسیاری از افرادی که به ژاپن می‌روند اغلب از اینکه این کشور با اینکه جزء کشورهای مطرح و پیشرفته‌ی صنعتی است اما باز هم از فرهنگ غنی و شگفت انگیزی برخوردار است، متعجب می‌شوند.

 

جاهای دیدنی ژاپن

جا‌های دیدنی ژاپن

 

در واقع، مدت‌ها قبل از اینکه بسیاری از کلیساهای اروپایی ساخته شوند، معابد شینتو و بودایی ژاپن به خوبی تثبیت شده بودند و بازدید کنندگان را به سوی خود می‌کشاندند. بسیاری از سنت‌های غنی ژاپن، با وجود جنگ‌ها و ویرانی‌های طبیعی، حفظ شده است (یا بازسازی شده است). باید بدانید بازدید از ژاپن یک ماجراجویی به یاد ماندنی خواهد شد پس با ما در این مقاله از سایت بکتاش تراول همراه باشید تا با مشهور‌ترین مکان‌ها و جاهای دیدنی ژاپن آشنا شویم.

کوه فوجی

بدون شک از شناخته شده‌ترین جا‌های دیدنی ژاپن، کوه باشکوه فوجی (فوجی سان)، بلندترین قله کوه این کشور است. این کوه افسانه‌ای و باشکوه با ارتفاع 3776 متر بر فراز منظره‌ای بسیار مسطح در جنوب و شرق ژاپن، به اندازه‌ای بلند است که از توکیو، در فاصله بیش از 100 کیلومتری، قابل مشاهده است. کوه فوجی برای قرن‌ها در هنر و ادبیات مورد تجلیل بوده و اکنون به عنوان نماد مهمی در نظر گرفته می شود که یونسکو اهمیت فرهنگی جهانی آن را در سال 2013 به رسمیت شناخت. کوه فوجی دارای مسیر‌های چهارگانه بوده که در هر مسیر ایستگاه‌ها تفریحی و رفاهی متعددی وجود دارد. بیشتر کوهنوردان و یا بازدیدکنندگان از این کوه تا ایستگاه پنجم را با اتوبوس طی می‌کنند تا مسیر صعود به قله راحت‌تر شود. با صعود به قله‌ی کوه فوجی می‌توانید مناظر بی‌نظیری از دریاچه‌ها و غروب یا طلوع خورشید را مشاهده نمایید.

چهارراه شیبویا

یک مکان دیدنی نمادین در توکیو، چهارراه شیبویا بوده که بیش از 1000 تا 2500  نفر در هر دقیقه از این تقاطع از گذرگا‌ه‌های هفتگانه آن عبور می‌کنند. علیرغم اینکه عابران پیاده از همه جهات در راس آن به هم می‌رسند ولی به طرز ماهرانه‌ای از برخورد با یکدیگر جلوگیری می‌کنند. این تقاطع در بیشتر مجلات و فیلم‌‌ها به تصویر کشیده شده است و می‌توان آن را یکی از شلوغ‌ترین تقاطع‌های دنیا معرفی کرد. بیش از هزاران رستوران و مرکز خرید در این گذرگاه وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

آساکوسا

از دیگر مطرح‌ترین جا‌های دیدنی ژاپن، معبد آساکوسا در منطقه‌ی تایتوی توکیو بوده که در سال ۱۶۴۹ میلادی ساخته شده است. این معبد را می‌توان جزء زیبا‌ترین معابد مخصوص مذهب شینتو‌ی ژاپنی‌ها بدانیم. افسانه‌ها و داستان‌های زیادی پیرامون این معبد توسط مردم ژاپن روایت می‌شود که بسیار شنیدنی هستند. در معبد آساکوسا در مناسبت‌های مختلف، جشن‌های باشکوهی برگزار می‌شود که هر بازدیدکننده‌ای را به وجد می‌آورد. در اطراف این معبد همچنین انواع فروشگاه و مراکز خرید صنایع دستی و انواع مغازه‌های غذاهای خیابانی نیز وجود دارند.

پارک یادبود صلح هیروشیما

پارک یادبود صلح هیروشیما، یکی از پارک‌های دیدنی بوده که در شهر هیروشیمای ژاپن قرار دارد و سالانه بیش از یک میلیون نفر از سراسر دنیا از آن بازدید می‌کنند. این پارک در واقع به عنوان یادبودی برای زنده نگه داشتن حادثه تلخ بمباران هیروشیما ساخته شده است. درواقع محل پارک، همان مکان دقیق اصابت بمب‌های هسته‌ای است. این پارک علاوه بر فضای سبز خیره‌کننده از یابود‌های مختلف و بقایا و ویرانه‌های ساختمان‌ها و دو موزه‌ی بزرگ تشکیل شده است که همگی روایت‌‌های بسیاری از بمباران هیروشیما را به نمایش می‌گذارند. شایان ذکر است، این محل قبل از بمباران یک مرکز سیاسب و تفریحی بزرگ در هیروشیما بوده است.

پارک ملی Chūbu-Sangaku

پارک ملی چوبو سنگاکو یکی از پارک‌های ملی ژاپن بوده که به دلیل طبیعت بکر خود حتی جزء میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است. این پارک در منطقه‌ی کوهستانی هانس هیو قرار دارد که کوه‌های معروف هیدا؛ آلپ ژاپنی نیز در آنجا واقع شده‌اند. این منطقه از زمستان و بهار‌های فوق العاده زیبایی برخوردار است. بارش برف زیاد در زمستان، باعث شده، بسیاری اسکی بازان از سراسر دنیا، سالانه به این منطقه از ژاپن سفر کنند. همچنین وجود انواع گونه‌های گیاهی، جانوری و چشمه‌های آب گرم نیز از دیگر جاذبه‌های گردشگری پارک ملی چوبو سنگاکو بوده که بازدید کنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند.

جاهای دیدنی ژاپن

مکان‌های دیدنی ژاپن

بندر کوبه

کوبه یکی از بزرگ‌ترین شهر‌های ژاپن بوده که به شهر بندری نیز معروف است و به عنوان یک درگاه بین‌المللی تجاری ارتباط با غرب نیز شناخته می‌شود. شهر کوبه از جاذبه‌های گردشگری متعددی نیز برخودار است که بندر کوبه از جمله شناخته‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود. ساخت بندر کوبه به قرن دهم میلادی باز‌می‌گردد و به دلیل قدمت تاریخی که این بندر دارد برای بسیار از بازدیدکنندگان از جذابیت بصری ویژه‌ای برخوردار است. از مهم‌ترین ویژگی بندر‌ کوبه، وجود انواع فروشگاه و مراکز خرید اطراف آن است. این مراکز خرید اغلب به فروش انواع بروز‌ترین اجناس مربوط به مد و فشن، الکترونیکی، ورزشی و… مبادرت دارند.

آکیهابارا

آکیهابارا یک منطقه در توکیو بوده که خصوصیات ویژه‌ی آن باعث شده، بسیاری از بازدید کنندگان از ژاپن حتما از این منطقه‌ی توکیو دیدن کنند. آکیهابارا به عنوان مرکز فناوری و تکنولوژی ژاپن شناخته می‌شود. این منطقه مملو از انواع فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی و فناوری‌های جدید چون مراکز خرید تجهیزات الکترونیکی، انواع تلویزیون، رایانه، دوربین، گوشی‌های هوشمند، بازی‌های ویدئویی، انواع نرم‌افزار، لوازم تحریر، بازی و فیلم‌های مربوط به انیمه‌ها، انواع اسباب بازی و… است. به یاد داشته باشید، شروع فعالیت مرکز خرید آکیهابارا از جنگ جهانی دوم شروع شده است.

پارک اوئنو

پارک اوئنو توکیو به عنوان اولین پارک عمومی ژاپن بوده که در سال ۱۸۷۳ تاسیس شده است. این پارک جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به آرامگاه‌های مقدس، معبد، باغ وحش و موزه ملی هنر‌های غربی اشاره کرد. اما از مهم‌ترین ویژگی قابل توجه این پارک که بسیاری از گردشگران را شیفته‌ی خود کرده است، وجود درختان گیلاس تنومند در امتداد خیابان اصلی آن است. شکوفه‌های درختان گیلاس این پارک در فصل بهار، باعث جذابیت و زیبایی هر چه بیشتر پارک اوئنو می‌شوند. همچنین جشن شکوفه‌های گیلاس که یکی از مراسم‌های باشکوه ژاپنی است هرساله در این پارک برگزار می‌شود.

در باغ وحش پارک اوئنو انواع گونه‌های حیوانی کمیاب در جهان چون پاندا‌ها، سمندر و لک لک ژاپنی نگهداری می‌کنند که برای بازدید کنندگان به خصوص کودکان و نوجوانان از جذابیت ویژه‌ای برخوردار است. معبدی نیز در پارک اوئنو وجود دارد که به معبد هیکاشی تیرییومیا معروف است و سال ساخت آن به ۱۶۵۱ میلادی باز می‌گردد. از نظر ژاپنی‌ها این معبد نماد خوش یمنی بوده که این موضوع باعث جذابیت هر چه بیشتر آن در بین گردشگران شده است. با تهیه تور ژاپن از بکتاش تراول، از این جاذبه گردشگری در ژاپن دیدن نمایید.

کاخ امپراتوری توکیو

از معروف‌ترین جا‌های دیدنی ژاپن، کاخ امپراتوری توکیو در پارک‌های زیبای قرن هفدهمی‌اش است که توسط دیوارها و خندق‌ها احاطه شده‌اند. این کاخ در توکیو قرار دارد که یکی از مواردی است که هنگام بازدید از پایتخت این کشور باید به آنجا روید. از این واقعیت که اکثر زمان‌ها، کاخ به روی عموم بسته است (هنوز توسط خانواده امپراتوری مورد استفاده قرار می گیرد) ناامید نشوید چرا که این کاخ از زیبایی خارجی بالایی برخوردارند.

علاوه بر زیبایی کاخ و نقاط دیدنی پارک اطراف، بازدیدکنندگان مجاز به ورود به باغ هیگاشی-گیوئن شرقی و سایر مناطقی هستند که به عنوان بخشی از یک تور سازمان‌یافته به روی عموم باز می‌شوند. یکی از خیره کننده‌ترین مناظر در کنار کاخ امپراطوری توکیو، پل معروف نیجوباشی یا پل دوتایی است که به خاطر انعکاس این پل روی آب، به این نام خوانده می‌شود.

دیزنی‌ لند توکیو

دیزنی لند توکیو یک شهربازی- پارک موضوعی با مالکیت شرکت والت دیزنی است که در شهر توکیوی ژاپن قرار دارد. این پارک در سال ۱۹۸۴ میلادی تاسیس شده است و از قسمت‌های رفاهی، تفریحی زیادی برای بازدیدکنندگان به خصوص کودکان برخوردار است. از مهم‌ترین بخش‌های پارک دیزنی لند توکیو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازار جهانی: این مرکز خرید بزرگ، شامل انواع رستوران و فروشگاه بوده که با سبک آمریکای قرن بیستم طراحی شده است. این بخش از دیزنی لند توکیو در ورودی آن قرار دارد.
  • سرزمین فردا: در سرزمین فردا به معرفی تکنولوژی‌های روز دنیا به خصوص در حوزه هوا و فضا و نجوم پرداخته می‌شود.
  • شهر کارتونی: در این بخش از دیزنی لند توکیو، می‌توانید تمام شخصیت‌های کارتونی دیزنی را مشاهده کنید.

سرزمین غربی، کشور حیوانات، سرزمین فانتزی و سرزمین ماجراجویی از دیگر قسمت‌های مفرح و دیدنی دیزنی لند توکیو است.

پارک میمون‌های برفی

پارک میمون‌های برفی که بیشتر به پارک جیگو کودانی معروف است، قسمتی از پارک ملی جشنستو کوبین در استان ناکونو را تشکیل می‌دهد و به عنوان یکی از جاهای دیدنی ژاپن می‌توان آن را معرفی کرد. پارک میمون‌های برفی یا همان پارک جیگو کودانی در سال 1964 تاسیس شده و به صورت پارک دست ساز، میمیون‌های برفی به این منطقه سوق داده شد‌ه‌اند. این پارک علاوه بر داشتن میمون‌های برفی، دارای چشمه‌های آب گرم گوگردی، کوه‌های شیب‌دار و جنگل‌های بسیار سرد است. پارک میمون‌های برفی بسیار مورد علاقه‌ی گردشگران است، این پارک در ماه‌های نوامبر تا مارس زیبایی فوق‌العاده‌ای را به خود می‌گیرد. بیشتر بازدید کنندگان در فصل زمستان به دلیل اینکه بارش برف در این منطقه زیاد است و فضای زیبایی به آنجا می‌بخشد، از این منطقه دیدن می‌کنند. در هنگام بازدید پارک دقت داشته باشید، شما مجاز به غذا دادن به میمون‌ها نیستید اما می‌توانید با آن‌ها عکس گرفته و به یادگار داشته باشید.

قلعه اوساکا

قلعه اوساکا که در سال 1586 توسط جنگجو و سیاستمدار معروف ژاپنی، تویوتومی هیدیوشی ساخته شد که در آن زمان بزرگترین و مهم‌ترین قلعه کشور ژاپن بود. اگرچه از آن زمان تاکنون چندین بار تخریب و بازسازی شده است، اما سازه کنونی که در سال 1931 ساخته شده و همچنان به عنوان یکی از قلعه‌های باستانی بسیار دیدنی ژاپن پربرجا است.

برج اصلی ۵ طبقه و ۴۲ متری از نکات برجسته‌ی این قلعه است. این برج که بر روی یک پایه سنگی با ارتفاع 14 متری ساخته شده است، محل تعدادی نمایشگاه است که تاریخچه قلعه و شهر را به تفصیل شرح می‌دهد. حتماً از آخرین طبقه این قلعه دیدن نمایید تا از مناظر فوق‌العاده‌‌ی شهر اوساکا هم نهایت لذت را ببرید. همچنین در پارک قلعه اوساکا معبد هوکوکو و معروف‌ترین معبد به نام شیتننو-جی، نیز ارزش بازدید دارد و قدمت آن به سال 59 پس از میلاد برمی‌گردد. شیتتنو جی به عنوان اولین معبد بودایی ژاپن، دارای یک بتکده پنج طبقه است. همچنین این معبد با تعدادی دیگر از ساختمان‌‌های تزئین شده با فرهنگ ژاپن باستان زیبایی توصیف نشدنی دارد.

آکواریوم اوکیناوا

مجمع الجزایر اوکیناوا در ژاپن از بیش از 150 جزیره تشکیل شده است که منطقه بین تایوان و سرزمین اصلی ژاپن را بسیار خیره کننده کرده است. این محیط استوایی کاملاً منحصر به سایر مناطق ژاپن است که سواحل زیبا و درختان نخل در حال چشم‌نوازی هستند. یکی از جزیره اصلی این مجمع الجزایر اوکیناوا نامیده می‌شود که چندین موزه و همچنین آکواریوم موجودات دریایی به خصوص مرجان‌ها را در خود جای داده است. این آکواریوم به طور گسترده‌ای به عنوان بهترین آکواریوم در ژاپن شناخته می‌شود که به خاطر تانک کوروشیو (بزرگ‌ترین مخزن آب برای نگهداری نهنگ و وال‌ها) خود شناخته می شود. در داخل این مخزن عظیم حدود 60 گونه مختلف از حیوانات دریایی وجود دارد، اما بیشتر بازدیدکنندگان برای دیدن کوسه‌ها، نهنگ و وال‌های غول پیکر به این مکان دیدنی می‌آیند.

از دیگر جاذبه‌های آکواریوم اوکیناوا می‌توان به نمایشگاه آب‌های عمیق که ماهی‌های نورافشانی را به نمایش می‌گذارد و همچنین منطقه‌ای اختصاص داده شده به کوسه‌های ببری و گاو نر اشاره کرد. در بیرون از محوطه‌ی آکواریوم، استخرهای مختلفی وجود دارد که محل زندگی دلفین‌ها، لاک پشت‌های دریایی و گاو‌های دریایی  بوده که می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن نمایید.

 

جاهای دیدنی ژاپن

مکان‌های دیدنی ژاپن

کلام آخر

مکان‌های شگفت انگیزی که در ژاپن باید از آن‌ها بازدید کرد، فقط حس الهام بخش، تفکر و حس آرامش را در شما القا خواهند کرد. با برخی از عبادتگاه‌های باشکوه، غارهای پنهان، مکان‌های دیدنی کلاسیک، پازک‌های ملی و بنادر جذاب روبرو خواهید شد. همه این مکان‌ها در ژاپن نه تنها به شما فرصتی برای گذراندن زمان در آرامش می‌دهند، بلکه چیزهای زیادی از دوران گذشته را نیز یاد خواهید گرفت. ژاپن علاوه بر جاذبه‌های گردشگری زیبا، سوغاتی‌های جذابی نیز دارد که سعی کردی در مقاله سوغات ژاپن چیست درباره تعدادی از این سوغاتی‌ها صحبت کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحه مربوطه دیدن نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری مطلب

Leave Comment

جدیدترین مطالب
ارتباط باما 02157952
خدمات ما

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان