ایران، تهران، زعفرانیه، سه راه آصف نبش خیابان سیمین، ساختمان امین، طبقه 4 واحد401 021-57952

جاهای دیدنی هاکونه ژاپن

جاهای دیدنی هاکونه ژاپن

شاید شما باور نکنید که در کوه‌های ژاپن یک مکان بسیار جذاب و دلنشین وجود دارد که می‌توانید در آب گرم چشمه‌ای آرام استراحت کنید و لذت لیوانی از شراب قرمز را تجربه کنید. بعد از آن، فرصت دارید با یک کشتی کروز از زیبایی‌های طبیعت اطراف لذت ببرید و موزه‌های هنری با آثار برجسته هنرمندان معروف را ببینید. اینجا هاکونه است! این شاید به نظر یک خیال پردازی بیاید، اما واقعیت این است که هاکونه مقصدی استثنایی برای سفر و تجربه است که امیدواریم یک روز به آن سفر کنید.

هاکونه فقط ۱۰۰ کیلومتری از توکیو واقع شده و با توجه به سیستم حمل و نقل عالی ژاپن، سفر به این شهر بسیار آسان است. در این مقاله، قصد داریم به ۸ مقصد دیدنی هاکونه اشاره کنیم که شما را به دنیایی از زیبایی‌ها و تجربیات جذاب هدایت می‌کنند.

هاکونه از جاذبه‌های برجسته ژاپنی است که شهرتش به دلیل خانه‌های موزه و گالری‌های فراوانی است. به همین دلیل، جاذبه‌های اصلی هاکونه به طور عمده با هنر در ارتباط هستند. اگر به هنر علاقه‌مندید، این شهر برای شما بسیار جذاب خواهد بود، بی‌‌نهایت فرصت‌های کاوش در این زمینه وجود دارد. می‌توانید آثاری از مونه و رنوار در موزهٔ هنر پولا مشاهده کنید یا از آثار پیکاسو و هنری مور در موزهٔ فضای باز هاکونه لذت ببرید، که این دو موزه از معروف‌ترین مراکز هنری در ژاپن به شمار می‌روند. در ادامه، همراه ما باشید و جاذبه‌های دیدنی هاکونه را کشف کنید.

  • گشت با کشتی کروز در دریاچه آشی

جهت بازدید از جاذبه‌های هاکونه، تور ژاپن بدون تجربه گشت با کشتی کروز در دریاچه آشی کامل نخواهد بود. اینجاکه یکی از برنامه‌های اصلی تور ژاپن است، شامل گشت با کشتی کروز به همراه اقامت یک شب در آن است. در این تورها، شما به انتخاب از بین چندین نوع وسیله نقلیه مختلف برای گشت می‌پردازید. از جمله کشتی‌های دزدان دریایی که ظرفیت صدها نفر را دارند، کشتی‌های هیجان‌انگیز نینجا و حتی قایق‌های دو نفره.

یکی از کشتی‌های دزدان دریایی که در این تورها استفاده می‌شود، کشتی “کوئین آشینوکو” است. این کشتی یک نمونه از کشتی‌های لوکس کلاسیک است که از کف تا سقف با تزئینات چوبی و رنگ‌های زیبا پر شده است. در طول گشت کوتاهی به مدت ۲۵ دقیقه در اطراف دریاچه آشینوکو، از مناطقی همچون موتوهاکونه-کو تا توگندای-کو عبور خواهید کرد. در این مسیر، شما از کنار معابد مهمی مانند معبد هاکونه و معبد کوزوریو نیز عبور خواهید کرد و یکی از چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز این گشت، پس‌زمینه کوه فوجی است.

  • موزه شیشه هاکونه

در بسیاری از موزه‌های هنری، عکاسی ممکن است ممنوع باشد، اما اینجا موزه‌ای است که شما می‌توانید بدون هیچ محدودیتی عکس‌های زیبا بگیرید و لحظات خاص خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. موزه شیشه هاکونه، با تم شیشه‌ای کلاسیک و ونیزی، جذابیت خاص خود را داراست و این موزه از محبوبیت بالایی در بین خانواده‌های سلطنتی در دوران وسطی برخوردار بوده است. هنگام ورود به این موزه، شما به باغی خیره‌کننده وارد می‌شوید که با هزاران کریستال درخشان تزئین شده است.

لاکی هاکونه به دلیل نوع خاصی از کریستال هایی که از آنها ساخته شده اند، بسیار جذاب هستند. این کریستال ها به طور خاص با تغییرات فصلی هماهنگ شده‌اند. در فصل زمستان، شما می‌توانید از زیبایی درختان سوسوکی که به خصوص در پاییز مشهور هستند و همچنین از درختان کریسمسی استفاده کنید. اما در بهار، این کریستال ها رنگ صورتی می‌گیرند، که نماد زیبایی شکوفه‌های گیلاس ژاپنی است.

  • موزه لالیک هاکونه

برای طرفداران هنر، موزه لالیک در هاکونه یک مقصد بسیار جذاب است. این موزه حاوی یک مجموعه ارزشمند از بیش از ۱۵۰۰ شاهکار هنری از هنرمند فرانسوی معروف، رنه لالیک می‌باشد. وقتی به موزه وارد می‌شوید، شما را یک فرش سبز رنگ به استقبال می‌آورد و به سمت ورودی اصلی موزه هدایت می‌کند. در داخل موزه، شما با بطری‌های عطر، جواهرات و دکوراسیون داخلی زیبا و با طراحی هنری مواجه خواهید شد. یکی از جذابیت‌های منحصر به فرد این موزه، استفاده هنرمندانه و خلاقانه از حشرات در طراحی‌های خود است.

  • معبد چوانجی

اگر در اواخر تابستان یا در فصل پاییز به هاکونه سفر می‌کنید، بهترین زمان برای بازدید از معبد چوانجی با درختان زردافشان است. وقتی که به این معبد با سرسبزی درختان مشهورش می‌رسید، از دیدن زیبایی‌های طبیعت لذت می‌برید و این تجربه شما را به آرامشی عمیق می‌رساند، به گونه‌ای که می‌توانید ساعت‌ها را در این مجموعه تاریخی و معنوی بگذرانید.

  • پارک گورا

یکی از جاذبه‌های منحصر به فرد هاکونه، پارک گورا است که به شما احساسی مشابه با حضور در قلب اروپا را القا می‌کند. این پارک تاریخی با طراحی فرانسوی خود را در سال ۱۹۱۴ به بازدید کنندگان امکان بازدید را داده است. در آرامش پیچ و خم‌های باغ گورا قدم بردارید و از دیدن چشم‌انداز زیبای باغ و بوی مطبوع گل‌ها لذت ببرید. ممکن است بخواهید کنار گل‌ها بایستید و گل‌ها را ببویید و ادامه دهید. در این پارک، یک آبنمای بزرگ و زیبا وجود دارد که در آن رنگ‌های زیبای لاجوردی با آبی آسمان بسیار دیدنی است و شما را مجذوب می‌کند.

  • اواکودانی

اواکودانی یکی از نقاط چشم‌انداز برجسته هاکونه است. در این منطقه، شما قطعاً تحت تأثیر منظره‌ی فراوان این دهانه سورئال قرار خواهید گرفت که بخارات سولفوری از هر طرف آن بالا می‌آید.

  • باغ یوشیکه ریوکان

اواکودانی یکی از نقاط چشم‌انداز برجسته هاکونه است. در این منطقه، شما قطعاً تحت تأثیر منظره‌ی فراوان این دهانه سورئال قرار خواهید گرفت که بخارات سولفوری از هر طرف آن بالا می‌آید.

  • خانه گیشا در هاکونه

اگر می‌خواهید تجربه دیدن یک گیشا در ژاپن را داشته باشید، به خانه گیشا در هاکونه بروید. این مکان با نام یوموتو کنبان شناخته می‌شود و در آن یک گیشا به تمرین و اجرای کارهای خود می‌پردازد. نمایش گیشا فقط در زمان‌های خاصی برگزار می‌شود، اما اگر زمان سفرتان با این اجراها همخوانی داشته باشد، می‌توانید با حضور در آن، نمایش گیشا و بازی‌های سنتی را تماشا کنید. هزینه‌ی این تجربه تنها ۲۰۰۰ ین (حدود ۱۵ دلار) است.

حتی اگر زبان ژاپنی را بلد نباشید، همچنان می‌توانید از گفتگو با گیشا لذت ببرید. این فرصت بی‌نظیر و کمیابی است که به شما اجازه می‌دهد زندگی یک گیشا را تجربه کنید.

  • چشمه های آبگرم طبیعی انسن

در سراسر ژاپن، چشمه‌های آب گرم طبیعی، که به نام “انسن” نیز شناخته می‌شوند، پیدا می‌شوند و این تجربه یکی از آرامش‌بخش‌ترین تجاربی است که می‌توانید در این کشور داشته باشید. هاکونه به عنوان شهر چشمه‌های آبگرم طبیعی مشهور است و بیشتر مهمان‌خانه‌ها و هتل‌ها، چشمه‌های آب گرم منحصر به فرد خود را دارند. این چشمه‌ها معمولاً در محیط‌های باز یا سرپوشیده قرار دارند و اغلب امکان رزرو برای استفاده اختصاصی مهمانان را نیز دارند.

تجربه بهترین انسن در فصل پاییز است، زمانی که هوا خنک است و شما در یک انسن روباز، به همراه مناظری از درختان قرمز، زرد و نارنجی، آرامش می‌یابید. هاکونه همچنین انسن‌های عمومی نیز دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

  • تله کابین هاکونه

برای تجربه تلفریک در هاکونه، گزینه‌های متنوعی وجود دارد، اما محبوب‌ترین آنها، از ایستگاه سونزان تا ایستگاه توگندای است. این تلفریک حدود ۳۵ دقیقه زمان می‌برد و در یک روز صاف، مناظری فوق‌العاده از کوه فوجی و دریاچه آشی را می‌توانید به تماشا بنشینید.

  • قطار کوهستانی هاکونه توزان

سفر با قطار هاکونه از ایستگاه هاکونه-یوموتو تا ایستگاه گورا، یک تجربه دلپذیر از قطار کوهستانی است که ۳۵ دقیقه به طول می‌انجامد. این خط، یکی از قدیمی‌ترین خطوط قطار کوهستانی ژاپن است. اگر در فصل پاییز به هاکونه سفر می‌کنید، حتماً این تجربه را از دست ندهید و از مناظر زیبای پاییزی در طول مسیر لذت ببرید.

  • قلعه اوداوارا

یکی از جاذبه‌های گردشگری هاکونه، قلعه اوداوارا است که به عنوان یک قلعه زیبا و باستانی از قرن پانزدهم شناخته می‌شود. این قلعه، همانند بسیاری از قلعه‌های ژاپن، در دوره میجی به دستور دولت تخریب شد، اما در سال ۱۹۶۰ مجدداً بازسازی شد و با توجه به نقشه‌ها و مدل‌های تاریخی اصلی قلعه ساخته شد. قلعه اوداوارا طی هر فصلی از سال جذابیت خود را حفظ می‌کند، به خصوص در فصل بهار که درختان گیلاس و آلو به شکوفه می‌دهند و مناظر فوق‌العاده‌ای از قلعه را به نمایش می‌گذارند.

نتیجه گیری

شهر هاکونه یک بخش از پارک ملی فوجی-هاکون-ایزو است که فاصله‌اش از توکیو کمتر از صد کیلومتر است. این شهر به دلیل موزه‌های هنری برجسته، چشمه‌های آبگرم، طبیعت زیبا و منظره‌های دیدنی اطراف دریاچه آشینوکو کنار کوه فوجی شناخته می‌شود و یکی از مقاصد محبوب بین گردشگران است. دلایل بسیاری برای بازدید از هاکونه وجود دارد که ما تلاش کرده‌ایم آن‌ها را در این مقاله برای شما بیان کنیم. امیدواریم از خواندن این مقاله در بکتاش لذت ببرید.

 

 

 

 

اشتراک گذاری مطلب

Leave Comment

جدیدترین مطالب
ارتباط باما 02157952
خدمات ما

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان