ایران، تهران، زعفرانیه، سه راه آصف نبش خیابان سیمین، ساختمان امین، طبقه 4 واحد401 021-57952

شکوفه­‌های گیلاس ژاپن

شکوفه‌های گیلاس ژاپن

شکوفه‌­های گیلاس ژاپن

سفر به سرزمین سامورایی­‌ها به همراه تور ژاپن، خاطره‌ه­ای از یک سفر به یادماندنی را در خاطرتان ثبت خواهد کرد. کشور ژاپن، یکی از زیباترین و جذاب­ترین مقاصد توریستی جهان است که سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می­‌کند. از معابد شگفت‌­انگیز و معروف آن گرفته تا جشن شکوفه‌­های گیلاس و چشمه­‌های آب‌گرم بی­نظیر، سفری خاطره‌­انگیز را برای گردشگران رقم می­‌زند.

شکوفه‌های گیلاس ژاپن

 

این سرزمین سراسر شگفتی و زیبایی است و هر بخش آن جاذبه­‌های گردشگری ویژه­ای دارد. اما جشن شکوفه­‌های گیلاس ژاپن، می­‌تواند پدیده‌ه­ای برای گردشگری محسوب شود که روح و جان را جلا دهد. دیدن شکوفه‌­های زیبای گیلاس ژاپن، یکی از دلایل مهم محبوب بودن تور ژاپن است که با زیبایی کم‌­نظیرش، تکه­‌ای از بهشت روی زمین را تداعی می­‌کند. چنان­چه قصد سفر به سرزمین شگفتی­‌ها را دارید و می­‌خواهید با تور ژاپن از شکوفه­‌های گیلاس بازدید کنید با ما در این مقاله از سایت بکتاش تراول همراه باشید.

تاریخچه جشن شکوفه­‌های گیلاس ژاپن

جشن شکوفه­‌های گیلاس ژاپن یا هانامی Hanami قدمتی دیرینه دارد و به سال­های 710 تا 794 میلادی بازمی­‌گردد.

در آن زمان بازدید از شکوفه­‌های زیبای آلو، ژاپنی­‌ها را مسحور می­‌کرد اما سال­‌ها بعد جادوی شکوفه­‌های گیلاس، جای شکوفه­‌های آلو را گرفت. سپس این رسم با عنوان هانامی یا تماشای گل­‌ها در میان مردم ژاپن مرسوم شد. در زمان اجرای این مراسم، مردم ژاپن به همراه دوستان و بستگان خود زیر درختان ساکورا می­‌نشستند و ضمن جشن و پایکوبی، شکوفایی شکوفه­های گیلاس را تماشا می­کردند.

این رسم به اندازه­ای اهمیت یافت که امپراتور آن دوره دستور داد تا برای ترویج بیشتر این فرهنگ، ژاپن‌ی­ها درختان گیلاس بیشتری در نقاط مختلف کشور بکارند. بعدها امپراتور ساگا نیز به مناسبت زنده نگه داشتن این رسم سنتی ژاپنی، جشن­‌های سلطنتی و مجللی برای هانامی برگزار می­‌کرد. از آن زمان تا به امروز، جشن جادویی شکوفه­‌های گیلاس ژاپن، هزاران هزار گردشگر را سالانه به سوی خود جذب می­‌کند. به همین سبب، همزمان با این جشن، تور ژاپن به یکی از محبوب­‌ترین تورهای گردشگری تبدیل می­‌شود.

مفهوم شکوفه‌های گیلاس

مفهوم شکوفه­‌های گیلاس

شکوفه­های گیلاس در فرهنگ ژاپنی مفهومی عمیق و پرمعنا دارند. هنگامی که با تور ژاپن همراه شدید و از جشن شکوفه­های گیلاس بازدید کردید، متوجه این امر خواهید شد.

این شکوفه­‌ها نمادی از عمر انسان هستند. بدین صورت که عمر شکوفه­‌های زیبای گیلاس تنها یک الی دو هفته است اما با این وجود، زیبایی حیرت­‌انگیز و چشم­‌نوازی دارند. ژاپنی­‌ها نیز بر این باورند که عمر انسان نیز با وجود کوتاهی همین­قدر زیبا است و با برگزاری هانامی از آن تقدیر می­‌کنند.

ژاپنی­‌ها تحت تاثیر جشن شکوفه­‌های گیلاس و حالت نمادگونه آن نیز جمله‌ه­ای عمیق و مفهومی دارند که می­‌گویند «هیچ چیز تا ابد باقی نمی­‌ماند». عده زیادی این جمله را شعاری برای روز هانامی می­‌دانند.

آیین جشن شکوفه­‌های گیلاس ژاپن

جشن شکوفه­‌های گیلاس ژاپن (Japanese Cherry Blossom Festival) به عنوان یک سنت دیرینه ژاپنی اهمیت بسیاری برای ژاپنی‌­ها دارد. این جشن در سال­‌هایی دور با آداب و سنت مجلل و شاهانه برگزار می­‌شد. بدین صورت که به دستور امپراتور وقت، برگزاری هانامی با رقص­های محلی، رژه خیابانی و اجرای موسیقی همراه می­‌شد.

شکوفه‌های گیلاس

رفته رفته همین امر، سبب شد تا مردم ژاپن زیر درخت ساکورا جشن برپا کنند و با غذاها و شیرینی­های مخصوص به پیشواز بهار بروند. از این رو با برگزاری هر ساله جشن شکوفه­‌های گیلاس، تور ژاپن نیز رونق بیشتری پیدا کرد و هرساله افراد زیادی خواهان مسافرت به این مکان جادویی و سحرانگیز شدند.

زمان برگزاری جشن شکوفه­‌های گیلاس ژاپن

اگر می­‌خواهید برای جشن شکوفه­‌های گیلاس با تور ژاپن همراه شوید بهتر است از زمان دقیق آن اطلاع داشته باشید. چنان­چه در زمان معین اقدام کنید می­‌توانید با تور ژاپن از این مکان رویایی دیدن کنید.

شکوفه‌های گیلاس

 

تاریخ حدودی برگزاری جشن هانامی، ماه­‌های مارچ و اپریل است اما زمان دقیق آن را دولت ژاپن اعلام می­‌کند. برای اطلاع دقیق از زمان­بندی هانامی و تور ژاپن، می­‌توانید با بکتاش تراول تماس حاصل نمایید.

 

شهرهای برگزارکننده جشن شکوفه­‌های گیلاس

هنگامی که بهار آغاز می­‌شود و نخستین شکوفه­‌های زیبای گیلاس می­‌شکفند، جشن هانامی نیز در شهرهای ژاپن برگزار می­‌شود. برخی از بهترین شهرهای برگزارکننده ژاپن برای جشن شکوفه‌­های گیلاس به شرح زیر است:

شکوفه‌های گیلاس در ژائن

 

  • توکیو؛ بهترین شهر جشن شکوفه‌­های گیلاس

بی­‌تردید اگر باز شدن شکوفه­‌های گیلاس را در پایتخت زیبا و مدرن ژاپن یعنی توکیو ببینید، مسحور این صحنه دلربا خواهید شد.

جشنواره شکوفه­‌های گیلاس در پارک  شینجوکو گوین برگزار می‌­شود و تضاد درختان گیلاس پیر و جوان آن شما را حیرت­‌زده خواهد کرد.

هم­چنین جشن هانامی در پارک یویوگی نیز بسیار دیدنی است. این پارک نسبت به پارک شینجوکو گوین، درختان کم­تری دارد اما فضای رویایی آن با برکه­‌های ساختگی، اثری روح­­بخش بر جای می­‌گذارد. چنان­چه برای دیدن هانامی با تور ژاپن همراه شدید، این دو مکان کم­‌نظیر را از دست ندهید.

  • کیوتو؛ رویایی­ترین شهر جشن شکوفه­های گیلاس

اگر می­‌خواهید در همراهی با تور ژاپن، بی‌­نظیرترین جشن شکوفه­‌های گیلاس را تجربه کنید، سری به کیوتو بزنید.

مسیر ناکارگی در کیوتو که از دو طرف با درختان زیبای گیلاس پوشیده شده است، تکه­ای از قلب شما را برای همیشه در خود نگه می­دارد. زیبایی این مسیر به اندازه­ای زیاد است که نمی­توانید چشمان خود را از آن بردارید.

از دیگر مکان­‌های کیوتو که در آن می­‌توانید به جشن هانامی بروید، دریاچه بیوا است. در این مکان دوست­‌داشتنی می­‌توانید قایق کرایه کنید و همزمان از جذابیت بصری فوق­العاده‌ه­ای بهره‌­مند شوید.

پارک مارویاما نیز می­‌تواند مکانی به یادماندنی برای بازدید از جشن شکوفه­‌های گیلاس باشد. هنگامی که باد می­‌وزد و شاخه­‌های زیبای درختان را به همراه شکوفه­‌های خوش­نقش آن تکان می­‌دهد جز آن که بهشت را تداعی کند نمی­‌تواند بیانگر چیز دیگری باشد.

  • پارک و قلعه هیروساکی؛ تاریخی­‌ترین مکان برای دیدن جشن شکوفه­‌های گیلاس

قدمت تاریخی این قلعه مربوط به سال 1161 میلادی است و بیش از 2600 درخت گیلاس دارد. قلعه هیروساکی که در پارک واقع شده است، یکی از بهترین مکان­‌های بازدید از جشن شکوفه­‌های گیلاس به شمار می­رود.

داخل این پارک دریاچه­‌های نیز وجود دارد که بازدیدکنندگان از هانامی می­‌توانند سوار بر این قایق­‌ها شوند و به سوی قلعه پیش بروند.

خوراکی­‌های جشن شکوفه­‌های گیلاس

خوراکی‌های ژائنی

 

اگر با تور ژاپن همراه شدید و خود را به جشن شکوفه‌­های گیلاس رساندید، از خوردن خوراکی­های خوشمزه این جشن غافل نشوید.

در جشن هانامی، ژاپنی­ها طبق آداب و سنت پیشین، خوراکی­‌هایی ویژه و مخصوص این روز تهیه می­‌کنند. برخی از محبوب­ت‌رین غذاها و شیرینی­‌های جشن شکوفه گیلاس عبارتند از:

  • پودینگ با شیر شکوفه گیلاس
  • کوکی مادلین شکوفه­‌های گیلاس
  • کیک سوشی
  • دسر ساکورا موچی (از شکوفه­‌های گیلاس تهیه می­شود)
  • شیرینی سه رنگ هانامی دانگو با چای سبز ماچا

نحوه شرکت در جشن شکوفه‌­های گیلاس

به همراه داشتن اونیگیری Onigiri یا کوفته برنجی، نخستین چیزی است که برای این جشن لازم می‌­شود. پس از آن ژاپنی­‌ها از ساکورا موچی Sakuramochi و سایر خوراکی­‌ها استفاده می­کنند.

اگر با تور ژاپن به جشن شکوفه­‌های گیلاس ژاپن رفتید، می­‌توانید این خوراکی­‌های خوشمزه را از فروشگاه­‌های مختلف خریداری کنید. بدین صورت که غذاها و شیرینی­‌های مخصوص این روز به صورت بسته­‌بندی در یک سبد آماده شده­‌اند و شما می‌توانید به تعداد مورد نیاز آن­ها را تهیه کنید.

نکات جالب درباره جشن شکوفه­‌های گیلاس ژاپن

جالب است بدانید که چند حقیقت درباره درخت گیلاس ژاپنی و جشن آن وجود دارد که به یقین شما را شگفت­‌زده خواهید کرد:

  • در روز جشن شکوفه­‌های گیلاس، ژاپنی­‌ها غذاهای خانگی خود را زیر درخت گیلاس سرو می‌کنند.
  • درختان گیلاس ژاپن هیچ وقت میوه نمی­‌دهند و تنها جنبه تزیینی دارند.
  • تاکنون بیش از 600 گونه مختلف درخت گیلاس در ژاپن وجود دارد.
  • قدمت برخی از درختان گیلاس به 1000 تا 1500 سال می­رسد.
  • ژاپنی­‌ها از شکوفه­‌های درخت گیلاس برای تهیه دمنوش­ استفاده می­‌کنند.

بایدها و نبایدهای جشن شکوفه­‌های گیلاس ژاپن

اگر برای برگزاری جشن شکوفه­‌های گیلاس با تور ژاپن همراه شدید، بهتر است با بایدها و نبایدهای این جشن آشنا شوید:

  • به درخت­‌ها آسیب نزنید و از چیدن شکوفه­‌های آن خودداری کنید.
  • از درخت­ها بالا نروید و روی ریشه آن­ها ننشینید.
  • به قوانین پارک­ها احترام بگذارید.
  • زباله­های خود را در محیط پارک نریزید. در صورت امکان یک کیسه با خود به همراه داشته باشید و زباله­‌های خود را در آن بریزید.

سوالات متداول

جشن هانامی چیست؟

جشن هانامی یا همان جشن تماشای شکوفه‌­های گیلاس، سنتی دیرینه ژاپنی­‌ها است که تا به امروز رواج داشته است. در این روز ژاپنی‌­ها با تماشای شکوفه­‌های گیلاس، زودگذر بودن عمر زیبا را برای خود یادآوری می­‌کنند.

آیین جشن هانامی ژاپن چگونه است؟

در این روز ژاپنی‌­ها و گردشگرانی که با تور ژاپن همراه شده­اند زیر درختان گیلاس می­‌نشینند و ضمن تماشای شکوفه­‌های زیبای آن، به جشن و پایکوبی می­‌پردازند.

چگونه به جشن شکوفه‌­های گیلاس ژاپن برویم؟

برای بازدید از جشن شکوفه­‌های گیلاس ژاپن کافی است با آژانس هواپیمایی بکتاش تماس بگیرید و اطلاعات لازم درباره تور ژاپن و بازدید از هانامی را به دست آورید.

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری مطلب

Leave Comment

جدیدترین مطالب
ارتباط باما 02157952
خدمات ما

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان