ایران، تهران، زعفرانیه، سه راه آصف نبش خیابان سیمین، ساختمان امین، طبقه 4 واحد401 021-57952

فرهنگ و نژاد مردم کشور برزیل

فرهنگ و نژاد مردم کشور برزیل

شهرت برزیل به‌خاطر سنت‌ها و جشن‌های محلی مانند کاپوئیرا، ورزش‌های ملی، جشن‌ها و کارناوال‌هایش است که در سطح جهان شناخته شده است. این کشور با کشورهایی مانند آرژانتین، کلمبیا، پاراگوئه، پرو، اروگوئه و ونزوئلا هم‌مرز است و آب و هوای آن اکثراً استوایی است و مناطق جنوبی آن دارای آب و هوای معتدل‌تری هستند. علیرغم باورهای عمومی، 55٪ از جمعیت برزیل از افراد سفیدپوست تشکیل شده و تنها 6٪ از آن سیاه‌پوست‌ها هستند. این کشور ترکیبی از نژادها و فرهنگ‌های مختلف است که یک رنگین‌کمان فرهنگی غنی را شکل داده است و برای هر بازدیدکننده‌ای جذابیت دارد. همچنین بسیاری از مهاجران پرتغالی که به این کشور آمده‌اند با زنان بومی برزیل ازدواج کرده و نسل جدیدی را به وجود آورده‌اند که کاملاً متفاوت است.

مهم است برای گردشگرانی که با تور برزیل به آن سفر می‌کنند، بدانند که خانواده در فرهنگ برزیل نقش بسیار مهمی دارد و به عنوان مبنای ثبات در جامعه محسوب می‌شود. خانواده‌های برزیلی عموماً پرجمعیت هستند و اعضای آن‌ها از صمیمیت و نزدیکی بالایی برخوردارند؛ در زمان نیاز، همدیگر را حمایت می‌کنند و به کمک هم می‌رسند. برزیل، ترکیب فرهنگی از نژادها و اقوام مختلف است که در کلیت تنوع فرهنگی فراوان را شکل می‌دهد.

آداب و معاشرت در کشور برزیل

در فرهنگ برزیل، مردان هنگام ملاقات با یکدیگر معمولا دست داده و به طور مستقیم به چشم همدیگر نگاه می‌کنند. همچنین زنان در هنگام ملاقات یکدیگر را می‌بوسند، که این کار ابتدا از گونه چپ شروع می‌شود. همچنین، بغل کردن و به آرامی با کف دست به پشت طرف مقابل ضربه زدن، جزء آداب رایج احوالپرسی در میان دوستان و آشنایان محسوب می‌شود. اگر دعوت به خانه یک برزیلی شوید، حتماً برای صاحبخانه یک گل یا یک هدیه کوچک تهیه کنید، زیرا این اقدام می‌تواند او را خوشحال کند. هدیه‌ای مانند ارکیده در این مواقع بسیار مورد توجه است، اما به یاد داشته باشید که رنگ ارکیده‌ها نباید بنفش باشد.

در برزیل، هیچگاه به عنوان هدیه چیزی با رنگ بنفش یا سیاه ندهید، زیرا این دو رنگ به عنوان نماد سوگواری و ماتم شناخته می‌شوند. اگر به دعوت صرف شام در خانه یک دوست رفتید، حتما توجه کنید که حداقل نیم ساعت دیرتر از زمان مقرر به خانه میزبان برسید. اگر هم به یک مهمانی بزرگ دعوت شدید، حداقل یک ساعت دیرتر به محل مهمانی برسید تا میزبان احترام شما را درک کند. برزیلی‌ها در مهمانی‌های خود لباس‌های بسیار شیک و زیبایی می‌پوشند و دیگران را بر اساس ظاهرشان قضاوت می‌کنند. آن‌ها معمولا لباس‌های راحت اما زیبا و با رنگ‌های شاد و زیبا انتخاب می‌کنند. در قرارهای کاری خود، کت و شلوارهای کلاسیک با رنگ‌های تیره را ترجیح می‌دهند و خانم‌های برزیلی به آرایش و ناخن‌هایشان بسیار اهمیت می‌دهند.

آداب و سنت‌های ملی برزیل

برزیل، علاوه بر جشن‌ها و فستیوال‌های متنوع و سرگرم‌کننده، دارای چندین سنت قدیمی ورزشی، رقص و مراسم مذهبی نیز می‌باشد. “کاپوئیرا” (capoeira) یکی از این سنت‌هاست که یک هنر رزمی بومی است و بر اساس تمرین‌های دفاع شخصی توسط بردگان آفریقایی بدست آمده است و تا به امروز هم طرفداران خود را دارد. از آنجایی که از ابتدا لازم بوده که این فنون تغییر شکل دهند، کاپوئیرا بیشتر از آنکه شبیه جنگیدن باشد، یک نوع رقص را در ذهن بازدیدکنندگان تداعی می‌کند که بسیار جالب است. علاوه بر این، عشق و اشتیاق برزیلی‌ها به فوتبال باعث شده است که این ورزش در تمام جامعه به عنوان یک فعالیت مقدس تلقی شود و موسیقی سنتی برزیل نیز اهمیت زیادی دارد. موسیقی سامبا، یکی از پرطرفدارترین موسیقی‌های سنتی برزیل است که از آنگولا وارد برزیل شده و با گذر زمان بهبود یافته و اشکال دیگری از موسیقی سنتی برزیل را ایجاد کرده است که در واقع بی‌نظیر می‌باشد.

فرهنگ برزیل به عنوان یک کشور چند نژاده، تأثیرات مختلفی را تجربه کرده است که به شکل چشم‌گیری بر زبان، آشپزی و فرهنگ این کشور اثر گذاشته‌اند. سرخ‌پوستان برزیل تاثیرات قابل توجهی در آشپزی و زبان این کشور داشته‌اند، در حالی که آفریقایی‌هایی که به عنوان بردگان به این کشور آمده بودند، بیشتر بر موسیقی، رقص، آشپزی و زبان برزیل تأثیر گذار بودند. همچنین مهاجران ایتالیایی، آلمانی و از سایر کشورهای اروپایی نیز به تعداد زیادی به برزیل مهاجرت کرده‌اند و تأثیرات آن‌ها به خوبی در مناطق جنوب شرقی و جنوب برزیل قابل مشاهده است. باید به یاد داشت که سرخ‌پوستان و سیاهان همواره به عنوان بردگان و رعایای محروم از حقوق انسانی در تاریخ برزیل شرکت داشتند. با وجود تمامی نابرابری‌ها و بی‌محبتی‌ها، آنها شجاعت لازم برای مقاومت و مبارزه را داشته و این امر به شدت ستایش‌برانگیز است.

رسومات خاص مردم برزیل

برزیل یک کشور با تنوع نژادی و فرهنگی فراوان است، این ترکیب نژادی متنوع از مردم بومی، پرتقالی‌ها و سایر نژادها، به وراثت یک فرهنگ و آداب و رسوم جالب و متنوع منجر شده است که شنیدن آن شما را مجذوب خواهد کرد. مردم برزیل به سنت‌ها و فرهنگ خود بسیار وفادارند و این سنت‌ها زندگی روزمره آنان را تحت تأثیر قرار داده است. آنها در هر شرایطی به فرهنگ خود پایبند می‌مانند و از این کار خوشحال و راضی‌اند.

در ادامه، می‌خواهیم بخشی از آداب و رسوم اجتماعی مهم مردم برزیل را برایتان شرح دهیم. مردم برزیل خود را به حفظ سنت‌های دیرین متعهد می‌دانند و با تمام توانشان سعی می‌کنند که این سنت‌ها را حفظ و ارتقاء دهند. خانواده اساسی‌ترین ساختار اجتماعی این کشور است و برای پایداری زندگی مردم برزیل اساسی محسوب می‌شود. به همین دلیل، تعداد اعضای خانواده‌ها به طور مداوم در حال افزایش است. افراد مجرد نیز تحت حمایت کامل خانواده‌ها قرار دارند و این امر از دوران‌های گذشته‌ در این کشور وجود داشته است.

مردم برزیل در صورت دعوت به یک مهمانی شام، معمولاً با تاخیری کوچک نیم ساعتی به محل مهمانی می‌رسند. افراد سالخورده در جامعه برزیل از ارزش و جایگاه بسیار مهم و ویژه‌ای برخوردارند و احترام به آنها در هر شرایطی الزامی و واجب است. به دلیل تنوع نژادی، طبقات فرهنگی و اجتماعی مختلفی در میان مردم برزیل وجود دارد و برخی از این طبقات بر اساس شرایط اقتصادی و رنگ پوست آنها از یکدیگر متمایز هستند. بسیاری از مردم برزیل علاقه‌مند به ورزش هستند و ورزش‌هایی مانند فوتبال، والیبال و والیبال ساحلی با نام این کشور در جهان شناخته می‌شوند.

همچنین، مردم برزیل از اوقات فراغت خود برای شرکت در مهمانی‌های خانوادگی، مطالعه، خرید و سایر فعالیت‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و سعی می‌کنند از این اوقات به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

فرهنگ غذایی در برزیل

در برزیل، وقت غذا معمولاً یک فرصت است برای جمع شدن اعضای خانواده و دوستان. در هر خانه برزیلی، همیشه غذای اضافی برای مهمانان غیرمنتظره آماده می‌شود. آنها این لحظات را به عنوان زمانی خوشگذرانی در کنار یکدیگر تجربه می‌کنند. در فرهنگ برزیل، وعده ناهار به عنوان مهمترین وعده غذایی روز در نظر گرفته می‌شود. همچنین، در هر دو وعده ناهار و شام، برزیلی‌ها یک فنجان کوچک قهوه غلیظ می‌نوشند و هر منطقه از کشور غذاهای خاص خود را دارد.

صبحانه برزیلی‌ها معمولاً شامل میوه‌های گرمسیری، آبمیوه یا چای است. برنج و لوبیا در آشپزی برزیلی‌ها نقش اساسی دارند و این دو ماده غذایی معمولاً با یک منبع پروتئینی مانند تخم مرغ یا گوشت، سالاد و ذرت سرو می‌شوند. طعم لذیذ و منحصر به فرد غذاهای برزیلی، هر کسی را به شیفتگی و علاقه به آنها می‌کشاند. بکتاش تراول؛ برگزارکننده بهترین تورهای برزیل، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

اشتراک گذاری مطلب

Leave Comment

جدیدترین مطالب
ارتباط باما 02157952
خدمات ما

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان