ایران، تهران، زعفرانیه، سه راه آصف نبش خیابان سیمین، ساختمان امین، طبقه 4 واحد401 021-57952

جاهای دیدنی اسپانیا

جاهای دیدنی اسپانیا سفر در حقیقت نیاز ذهنی ذات بشر است مثل غذا خوردن که یک نیاز فیزیکی است،  اما چون زندگی مدرن شهری، کسب و کار و گسترش و وابسته شدن جوامع به پول، امکان همواره سفر کردن را از افراد گرفته، سفر عملا به یک تفریح تبدیل شده اما حقیقت امر این است که مسافرت رفتن یک نیاز روانی است .

علاوه بر این سفر باعث بالارفتن سطح تجربه و سطح کیفی زندگی است، پس حالا که درباره ی لزوم سفر دانستیم، سوال بعدی این است که سفر به کجا؟ برای پاسخ به این سوال فقط به ذهن خود رجوع کنید.

برای سفر هیجان انگیز باید از سبک زندگی خود فاصله بگیرید، مثلا اگر دائما وسط تکنولوژی و زندگی شهری هستید به طبیعت پناه ببرید .

البته که نمی خواهیم تمام مطلب را به تصمیم سفر و سوال کجا برویم اختصاص دهیم، تمام آنچه بیان کردیم صرفا بهانه ای بود تا یک مقصد جذاب به شما معرفی کنیم که به راحتی می تواند تمام جذابیت های یک سفر ایده آل را تامین کند. اسپانیا، فرهنگ اسپانیا ، جاهای دیدنی اسپانیا و تفریحاتی که به عنوان یک گردشگر به شما در این کشور ارائه می شود، در کنار جاذبه های توریستی اسپانیا یک پکیج ایده آل را ساخته که هر شخص با هر سلیقه ای را وسوسه می کند یک بار این سفر را امتحان کند.

جاهای دیدنی اسپانیا به تنهایی می تواند یک لیست کامل از انتخاب های یک سفر بی نظیر باشد  در ادامه با ما همراه باشید تا یک سفر کوتاه مجازی به اسپانیا داشته باشیم و معرفی کوتاه اما کاملی از برخی جاذبه ها و جاهای دیدنی اسپانیا به شما ارائه دهام.

پیشنهاد میکنیم مقاله تور اسپانیا را نیز مشاهده فرمایید!

جاهای دیدنی اسپانیا

کلیسا ساگرادا فامیلیا

جاهای دیدنی اسپانیا قبل از اینکه راجع به مکان های دیدنی اسپانیا صحبت کنیم، خالی از لطف نیست کمی راجع به این کشور بیشتر بدانیم. کشور اسپانیا که در مجامع بین المللی با نام پادشاهی اسپانیا شناخته می شود، دومین کشور بزرگ اتحادیه اروپا به شمار می رود. اسپانیا از لحاظ جغرافیایی در جنوب غربی اروپا واقع شده و با جمعیتی حدود چهل و هفت میلیون نفر از لحاظ جمعیت در رتبه ی پنجم کشورهای اروپایی قرار گرفته است .

شبه جزیره ایبری ، پرتغال و فرانسه همسایه های این کشور جذاب اند. مادرید مرکز اسپانیاست و اسپانیا کشوری است که از نظر فرهنگ و مذهب دچار پراکندگی و تنوع است و همین موضوع این کشور را به یک مقصد جذاب برای سفر تبدیل کرده است.

مذهب در اسپانیا یک انتخاب کاملا آزاد است، اما مذهب رسمی اسپانیا کاتولیک است، به همین پشتوانه کلیساهای معروفی برای بازدید دارد که غیر از جنبه مذهبی یک مکان توریستی نیز محسوب می شوند .کلیسا ساگرادا فامیلیا یکی از آن بنا هاست.

این کلیسا در شهر بارسلون واقع شده و از این جهت که یک بنای نیمه ساز است، شاید در نگاه اول بازدید از آن منطقی به نظر نرسد اما اگر بدانید که این سازه یک بنای تاریخی ولی نیمه ساز است، آنگاه بازدید از آن مرموز ، منطقی و کاملا جذاب خواهد بود.

آنتونی گائورا بنای این کلیسا را طراحی و در سال ۱۸۸۲میلادی ساخت آن زیر نظر یک معمار به نام دپائولا آغاز شد، اما دپائولا یک سال بعد استعفا داد و گائورا خود به عنوان معمار اصلی ساخت این پروژه را ادامه داد، اما این کلیسا زیبا همچنان یک بنای نیمه کاره است که نمای آن برای جذب هزاران گردشگر کافی است .

مقامات اسپانیا برنامه ریزی کرده اند که بنای این کلیسا را در صدمین سالگرد مرگ طراحش یعنی سال ۲۰۲۶ به پایان برسانند. بنای این کلیسا هم از نظر مولفه های معماری به شدت جذاب است و هم از زاویه عمر بنا و سرنوشت عجیبی که دارد .

پیشنهاد میکنیم مقاله زیبا ترین مکان های اسپانیا را نیز مشاهده فرمایید!

کلیسا ساگرادا فامیلیا

کلیسای جامع بارسلونا

صحبت راجع به جاهای دیدنی اسپانیا اگر باشد، شهر بارسلونا حرف های گفتنی بسیاری دارد. یکی دیگر از جاهای دیدنی اسپانیا، کلیسای جامع بارسلونا است. این کلیسا در بین محلی ها با نام صلیب مقدس و قدیس ائولالیا شناخته می شود، علت این نامگذاری به یک واقعه مذهبی تاریخی باز می گردد.

مشهور است که در زمان سلطه ی روم، قدیس ائولالیا در این شهر زندگی ساکن بوده و به علت فعالیت های مذهبی و پیروی از مسیح به طرز دلخراشی توسط رومیان کشته شده است و جسد او اکنون در سرداب کلیسا جامع بارسلونا دفن است، به این دلیل این کلیسا را با نام این قدیس می شناسند.

بنای این کلیسا بین قرن سیزدهم میلادی تا پانزدهم میلادی ساخته شده است اما بخش اصلی ساختمان در قرن چهاردهم تکمیل شده است. تغییراتی نیز در قرن نوزدهم میلادی بر روی ساختمان اعمال شده است. این کلیسای زیبا به علت وجود ناودان هایی با طرح حیوانات نیز بین مردم شهرت بیشتری یافته است.

با بازدید از این کلیسای زیبا هم یک مکان مذهبی و هم یک بنای زیبای تاریخی را بازدید کرده اید .بین جاهای دیدنی اسپانیا، کلیسای جامع بارسلونا از آن مکان هایی است که باید در اولویت قرار بگیرد.

کلیسای جامع بارسلونا

قصر موسیقی کاتالان

در میان جاهای دیدنی اسپانیا نیز گزینه های جالبی برای انتخاب وجود دارد که یکی از این گزینه ها قصر موسیقی کاتالان است. اگر شما به موسیقی علاقمند هستید، باید بگوییم اصلاً نمی شود از این سالن زیبا دیدن نکنید اما حتی اگر به موسیقی علاقه ای ندارید باز هم برای دیدن معماری شگفت انگیز ترکیبی به این سالن مدرن موسیقی سری بزنید.

تالار موسیقی که به قصر موسیقی معروف است، بین سال های نهصد و پنج تا نهصد و هشت میلادی ساخته شده است که بخشی از بودجه ساخت آن را بازدید کنندگان تامین کرده اند، اما بخش اصلی هزینه ها توسط سرمایه داران تامین شده است. در محوطه های این سالن تندیس هایی از افراد مشهور و تندیس های دیگری از مردم عادی با پیشه های مختلف به چشم می خورد که علاوه بر اینکه گویای فرهنگ این شهر تاریخی است، همزمان این حس را به بازدید کننده القا می کند که این قصر متعلق به همه اقشار جامعه است.

سقف مرکزی بنا شیشه های رنگی است که نور را با هدف جذابی ساطع می کند و به فضای داخلی احوالی رنگی متناسب با فرهنگ گرم اسپانیولی می بخشد.

این قصر زیبا به عنوان میراث فرهنگی جهانی قبل از سال دوهزار میلادی به ثبت رسمی یونسکو درآمده است. مکان های تفریحی اسپانیا متعدد و متنوع اند اما قصر موسیقی کاتالان می تواند هر سلیقه ای را به سادگی به خود جذب کند.

قصر موسیقی کاتالان

سِویا

بین جاهای دیدنی اسپانیا نگینی با نام سِویا جای دارد. یک بندر یا شهر تاریخی که چالش های جذابی در گذر از جنگ ها و تسلط ها به خود دیده است. این شهر واقعا یک نگین درخشان است، با ظاهری جذاب و مدرن و باطنی تاریخی. افسانه ای بین مردم شهر در جریان است که می گوید این شهر را قهرمان اساطیری یونان، یعنی هرکول بنا گذاشته است. اگر فرصت قدم زدن روی سنگفرش های این شهر را پیدا کنید، در واقع بر روی تاریخی هزارها ساله قدم گذاشته اید.

زیبایی این نگین در این است که تاریخ را به زیبایی با مدرنیته پیوند زده است، دقیقا مثل کربنی که تحت فشار و گذر زمان تبدیل به الماسی درخشان می شود. مورد جذاب دیگر راجع به سِویا این است که در چهار فصل سال برای خود جذابیتی سر هم کرده است.

هیاهوی کریسمس بوتیک ها و چراغانی ها و مردم سرخوش ، بهار و پاییز برای خلسه ی لذت بخش طبیعت و حتی تابستان ها که هوا به شدت گرم است، سرخوشی و انرژی مثبت فضای شهر را دلنشین می کند. بخش تاریخی شهر نیز حرف که نه کتاب برای خواندن دارد، کتابی به وسعت یک شهر

بازمانده های تاریخی شهر حکایت از غرور قرون وسطا دارد. این شهر بهترین مقصد برای قدم زدن میان قرون وسطا است. کافه های رو از همراهی رودخانه در تمام شهر و صدای فلامینگو ها نیز تیر آخر است تا هر گردشگری را ترغیب کند که میان مکان های گردشگری اسپانیا این شهر را در اولویت گردش قرار دهد.

سِویا

پلازا مایور

جاهای دیدنی اسپانیا بین دیدنی های اسپانیا شهر مادرید و صد البته پلازا مایور انتخابی چالشی است که از آن پشیمان نخواهید شد. این میدان قدمتی تاریخی دارد و شاهد رویداد های مختلفی بوده است . مجسمه مشهور آن سازه هایی که بالکن هایشان رو به مرکز میدان اس،ت این بنا را از هر میدان دیگری متمایز می کند .

قدمت این میدان به سال هزار و ششصد و نوزده و پادشاهی فیلیپ سوم باز می گردد. تا به امروز این میدان سه بار طعمه ی آتش سوزی شده که هر سه بار نیز به زیبایی مرمت شده است اما هر بار بازسازی هم زما بر بوده و هم برخی جزئیات را تغییر داده است .

در هر دوره ای این میدان کاربردهای مختلفی داشته است، مثلا مدتی به عنوان میدان گاوبازی استفاده شده است، چندین پادشاه در آن مراسم تاج‌گذاری انجام داده اند، حتی اکنون نیز این میدان محل برگزاری رویداد های مختلفی است.

بازارچه کریسمس، کنسرت، گردهمایی های جذاب و خلاصه اینکه هر موقع از سال به پلازا مایور بروید، برای شما پیشنهاد جذابی خواهد بود. علاوه بر میدان مجسمه معروفی از پادشاه فیلیپ نیز وسط میدان قرار دارد که ساخت آن به سال شانزده شانزده میلادی باز می گردد که در سال هزار و هشتصد و چهل و هشت از پارک اصلی به میدان منتقل شده است .

دیدنی های اسپانیا بسیار متنوع است، اما اگر گذرتان به مادرید خورد، حتما پلازا مایور را در لیست گردشگری خود قرار دهید و مطمئن باشید در این میدان لحظات دلپذیری را تجربه خواهید کرد

پلازا مایور

السید

جاهای دیدنی اسپانیا از دیدنی ترین جاهای اسپانیا، السید است. یک رشته کوه جذاب که یک آتشفشان در خود جای داده است. این جاذبه ی گردشگری جذاب به منظره های شگفت انگیز غروب معروف است. از عکاس های حرفه ای گرفته تا مردم معمولی جذب عکس هایی می شوند که در حاشیه السید گرفته اند.

غروب خورشید بر فراز ابرها دقیقا منظره ایست که هر بیننده ای را محشور می کند. یکی دیگر از دیدنی ترین جاهای اسپانیا، میدان کوچکی در شهر برگس است . اگر می پرسید علت معرفی این مکان چیست باید بگوییم مجسمه ای از یک قهرمان ملی اسپانیا به نام رودریگ دیاز و لقب السید است، این لقب از کلمه سید در عربی به معنا آقا و سرور گرفته شده و علت آن خدماتی است که این سردار به مسلمانان کرده است.

این مجسمه جنبه ای کاملا انسانی از یک قهرمان ملی اسپانیایی را القا می کند. این شخص در کشاکش تاریخ هم برای مسلمانان و هم برای مسیحیان قابل احترام بوده است .

خلاصه که اگرچه بازدید از آتشفشان السید می تواند دیدنی ترین جاهای اسپانیا را به رخ بکشد، اما بازدید از السید نیز خالی از لطف نخواهد بود.

پارک گوئل

پارک گوئل

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی اسپانیا پارک گوئل است. با ما همراه شوید تا معرفی کوتاه و اجمالی از این پارک جذاب به شما ارائه دهیم. شاهکار هزار رنگی از آنتونی گائودی که در ابتدا یک ملک شخصی بوده است.

در واقع طراحی پارک گوئل به سفارش تاجری به همین نام بوده است. در ابتدا قرار بر این بوده که این بالکن کوهستانی جذاب در شهر بارسلون به طور خصوصی برای چند تاجر ساخته شود، اما بعد از شروع ساخت سرمایه داران به دلایل نامعلوم هزینه ساخت ادامه پارک را پرداخت نکردند و در سال ۱۹۱۸این پارک نیمه کاره خصوصی توسط شورای شهر خریداری شد.

به نظر که بدقولی تاجران لطف بزرگی در حق شهروندان بارسلون و گردشگران خارجی بوده است، چرا که باعث فراهم شدن فرصت بازدید از این پارک جذاب را برای آنها فراهم کرده است. پارک گوئل از سه بخش اصلی تشکیل شده است. مهم ترین و پربازدید ترین بخش پارک، همان بخش تاریخی است که شبیه موزه ی روباز از آثار گائودی است .

این معمار بر نمایان کردن اندیشه های کاتولیک و عناصر طبیعی در آثارش تبحر ویژه ای داشته است. بخش دوم یک بالکن جذاب رنگی که علاوه بر اینکه فضای دلنشینی دارد، منظره جذابی نیز از شهر بارسلون سخاوتمندانه برای بازدیدکنندگان به نمایش می گذارد.

بخش سوم پارک که اتفاقا نود درصد پارک را شامل می شود، پیاده راه های جذاب این پارک است. شانس بزرگی خواهد بود اگر فرصت بازدید از این پارک بی نظیر را پیدا کنید. این پارک قطعا یکی از بهترین جاهای دیدنی اسپانیا است .

در واقع بارسلونا با مکان های جذاب و مناسب هر سلیقه ای میتواند به راحتی لقب بهترین شهر گردشگری اسپانیا را برای خود کند.

اشتراک گذاری مطلب

Leave Comment

جدیدترین مطالب
ارتباط باما 02157952
خدمات ما

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان