ایران، تهران، زعفرانیه، سه راه آصف نبش خیابان سیمین، ساختمان امین، طبقه 4 واحد401 021-57952

مقایسه هزینه زندگی در ونکوور و تورنتو

مقایسه هزینه زندگی در ونکوور و تورنتو

وقتی صحبت از مهاجرت به کانادا به میان می‌آید، دو شهر محبوب برای کانادایی‌ها و مهاجران تورنتو و ونکوور محسوب می‌شوند. هر دو شهر ونکوور و تورنتو در کانادا به عنوان مقصدهای پرطرفدار برای تور کانادا، زندگی و کار شناخته می‌شوند. با اینکه هر دو شهر در کانادا هستند اما هزینه‌های زندگی در این دو شهر می‌تواند بسیار متفاوت باشد. در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به هزینه‌های زندگی در تورنتو و ونکوور خواهیم داشت و اگر قصد مهاجرت به هر یک از این دو شهر را دارید، ما در ادامه عواملی مانند مسکن، هزینه‌های عمومی، حمل و نقل، مالیات و فرصت‌های شغلی را بررسی خواهیم کرد.

مقایسه تورنتو و ونکوور

بیشترین درخواست ویزا برای ویزای کانادا است. ونکوور و تورنتو، دو شهر پرجمعیت و مهم در کانادا هستند که هر یک دارای ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فرد خود هستند. ونکوور، با طبیعت خیره‌کننده‌ از جنگل‌ها، کوه‌ها و اقیانوس، یکی از زیباترین شهرهای جهان است. این شهر به عنوان یک مقصد گردشگری معروف با جاذبه‌های فراوانی مانند استنلی پارک، کیپیلانو سوزا، و … شناخته می‌شود.
تورنتو، به عنوان پایتخت اقتصادی کانادا و یکی از شهرهای پویا و چندفرهنگی دنیا، دارای جذابیت‌های مختص خود است. تورنتو با داشتن پیشرفت در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله مالی، فناوری و صنعت، به یکی از شهرهای پرفراز و نشیب و مهم در جهان تبدیل شده است. این شهر همچنین با فعالیت‌های فرهنگی گسترده خود، از جمله جشنواره‌های فیلم تورنتو و موزه‌های معروف، برای گردشگران و ساکنان جذابیت دارد.
در نهایت، هر یک از این دو شهر دارای فرهنگ و ارزش‌های منحصر به فردی هستند که زندگی در آن‌ها را به یک تجربه فراگیر و جذاب تبدیل می‌کند. انتخاب بین ونکوور و تورنتو بستگی به ترجیحات شخصی، فرصت‌های شغلی و سبک زندگی دارد که هر کدام از این دو شهر می‌توانند در آن‌ها به عنوان محیطی مناسب برای زندگی و کار خدمت کنند که در ادامه هر کدام را بررسی خواهیم کرد:

1. بررسی زندگی تورنتو و ونکوور
یکی از اصلی‌ترین عواملی که در مقایسه هزینه زندگی می‌بایست در نظر گرفته شود، هزینه مسکن است. در ونکوور، بازار مسکن بسیار پرطرفدار و گران است. قیمت‌های مسکن در این شهر به طور متوسط بیشتر از تورنتو است. در مقابل، تورنتو همچنین بازار مسکن گرانی دارد، اما معمولاً قیمت‌های اجاره مسکن در تورنتو کمی پایین‌تر از قیمت مسکن در ونکوور دیده می‌شود، قیمت اجاره در تورنتو 9.2 درصد کمتر از ونکوور است.

2. بررسی هزینه‌های عمومی از جمله رستوران، خدمات بهداشتی و…
هزینه‌های مربوط به زندگی روزمره، از جمله خرید مواد غذایی، خدمات بهداشتی، سرگرمی و فرهنگی نیز باید در نظر گرفته شود. در این زمینه، تفاوت چشمگیری بین ونکوور و تورنتو وجود ندارد. هر دو شهر ارائه دهنده خدمات با کیفیتی هستند و هزینه‌های مشابهی را دارند.
هزینه‌های زندگی تورنتو در مقابل ونکوور برای غذا و ناهار خوری به دلیل طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها می‌تواند بسیار متفاوت باشد. در تورنتو، هزینه متوسط یک وعده غذا در یک رستوران میان رده برای دو نفر حدود 70 دلار است، در حالی که در ونکوور، متوسط هزینه یک وعده غذایی در یک رستوران متوسط حدود 60 دلار برای دو نفر است. هزینه مواد غذایی در تورنتو حدود 10 درصد بیشتر از ونکوور است. با این حال، این می تواند بسته به اقلام خاصی که خریداری می‌کنید متفاوت باشد.

3. بررسی هزینه‌های حمل و نقل در تورنتو و ونکوور
هزینه حمل و نقل عمومی نیز یک عامل مهم در هزینه زندگی است. در این مورد، تورنتو معمولاً هزینه‌های کمی پایین‌تری دارد. سیستم حمل و نقل عمومی در هر دو شهر بسیار عالی است، اما اختلافات کوچکی در قیمت‌ها وجود دارد که ممکن است تأثیر گذار باشد. در تورنتو هزینه حمل و نقل ماهانه حدود 156 دلار هزینه دارد، در حالی که در ونکوور، ماهانه حدود 98 دلار هزینه دارد. با این حال، شایان ذکر است که ونکوور دارای شبکه خطوط دوچرخه سواری گسترده‌تری است که می‌تواند دوچرخه سواری را به گزینه‌ای مناسب‌تر برای برخی از مسافران تبدیل کند. در ادامه جدول قیمت‌ها را آورده‌ایم:

  • حمل و نقل تورنتو ونکوور

بلیط یک طرفه )حمل و نقل محلی) 3.35 دلار کانادا 3.15 دلار کانادا
کارت ماهانه )قیمت معمولی) 156.00 دلار کانادا 140.00 دلار کانادا
شروع تاکسی )تعرفه عادی) 5.00 دلار کانادا 4.00 دلار کانادا
تاکسی 1 کیلومتر )تعرفه عادی) 1.75 دلار کانادا 2.14 دلار کانادا
تاکسی 1 ساعت انتظار )تعرفه عادی) 31.00 دلار کانادا 38.45 دلار کانادا
بنزین ) لیتر) 1.61 دلار کانادا 1.95 دلار کانادا

4. بررسی مالیات در تورنتو و ونکوور
تفاوت‌های مالیاتی نیز باید مورد بررسی قرار گیرد. مالیات در تورنتو کمی پایین‌تر از ونکوور است، اما این تفاوت معمولاً بسیار کم بوده و ممکن است توسط سایر عوامل محدود شود.
5. هزینه‌های سرگرمی و بازدید از مراکز تفریحی
تورنتو و ونکوور طیف وسیعی از گزینه‌های سرگرمی، موزه‌ها و گالری‌ها گرفته تا تئاترها و مکان‌های موسیقی را دارند. با این حال، هزینه سرگرمی می تواند بین دو شهر متفاوت باشد. در تورنتو هزینه بلیط سینما حدود 14 دلار است در حالی که در ونکوور هزینه بلیط سینما حدود 13 دلار است. علاوه بر این، هزینه ورود به موزه ها و گالری ها نیز بین دو شهر متفاوت است.
6. فرصت‌های شغلی در کدام شهر بیشتر است:
فرصت‌های شغلی نیز نقش مهمی در مقایسه دو شهر تورنتو و ونکوور برای زندگی دارند. هر دو شهر فرصت‌های شغلی بسیار خوبی را ارائه می‌دهند، اما باید توجه داشت که در برخی صنایع و حوزه‌های مخصوص به هر شهر ممکن است فرصت‌های متفاوتی وجود داشته باشند، به دلیل فضای اقتصادی بیشتر در تورنتو، فرصت‌های شغلی بیشتری برای پیشرفت و زندگی وجود خواهد داشت.

نتیجه‌گیری:
هزینه زندگی در تورنتو مقابل ونکوور می‌تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. ونکوور ممکن است قیمت اجاره کمی بالا‌تر و شبکه دوچرخه سواری گسترده‌تری داشته باشد، علاوه بر این، هزینه رستوران در ونکوور ممکن است کمی کمتر باشد اما هزینه مواد غذایی در تورنتو بالاتر است اما در نهایت، بهترین شهر برای شما به ترجیحات و نیازهای فردی شما بستگی دارد. اگر به دنبال شهری مقرون به صرفه‌تر با طیف وسیع‌تری از گزینه‌های مسکن هستید، تورنتو ممکن است بهتر باشد. با این حال، اگر به دنبال شهری با شبکه گسترده‌تر حمل و نقل و هزینه کمتر برای صرف غذا در بیرون هستید، ونکوور ممکن است انتخاب بهتری باشد.
اگر تصمیم به مهاجرت دارید، بکتاش سیر گشت، در تمامی مراحل می‌تواند به شما مشاوره داده و کارهای مهاجرتی شما به کانادا را به صورت تخصصی انجام دهد.
سوالات متداول
زندگی در تورنتو گرانتر است یا ونکوور؟
تورنتو و ونکوور به دلیل هزینه بالای مسکن و هزینه های روزانه، هر دو شهرهای گرانی برای زندگی در نظر گرفته می شوند. اگرچه تورنتو از نظر قبوض آب و برق، مواد غذایی گران‌تر از ونکوور است.
آیا اجاره در تورنتو ارزانتر از ونکوور است؟
هزینه کل اقامت از 1673 تا 2673 دلار کانادا در ونکوور و 2445 تا 2728 دلار کانادا در تورنتو متغیر است. این نشان می دهد که هزینه‌های اقامت در ونکوور کمی ارزان‌تر از تورنتو است.
گران‌ترین شهر کانادا کدام است؟
گفته می شود ونکوور با در نظر گرفتن تمام جنبه های هزینه های روزانه مانند اقامت، مواد غذایی، حمل و نقل، غذا، سرگرمی و لباس، گران‌ترین شهر کانادا است. پس از آن تورنتو به عنوان دومین شهر گران کانادا شناخته می‌شود.

اشتراک گذاری مطلب

Leave Comment

جدیدترین مطالب
ارتباط باما 02157952
خدمات ما

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان