ایران، تهران، زعفرانیه، سه راه آصف نبش خیابان سیمین، ساختمان امین، طبقه 4 واحد401 021-57952

مراکز انگشت نگاری کانادا

مراکز انگشت نگاری کانادا

در سال 2019، کانادا شرایط انگشت‌نگاری خود را برای درخواست ویزا گسترش داده است. این بدان معناست که متقاضیانی که برای ویزای کانادا درخواست می‌کنند، نیاز به ارائه مشخصات بیومتریک یا انگشت نگاری برای درخواست ویزا و پرداخت هزینه دارند. به نظر روند درخواست ویزا می‌تواند سخت باشد، در این مقاله از بکتاش، اطلاعاتی را در مورد مراکز و مراحل انگشت نگاری در زیر گردآوری کرده‌ایم.

چه افرادی باید انگشت نگاری سفارت کانادا را انجام دهند؟

برای انواع ویزاها از جمله، ویزای توریستی کانادا، ویزای کاری، ویزای تحصیلی، اقامت دائم، تمدید اقامت نیاز است که برای انگشت نگاری اقدام کنید. افسران ویزای کانادا می‌توانند از انگشت نگاری برای تایید هویت شما استفاده کنند. این امر مانع از جعل هویت می‌شود و پس از ارائه مشخصات بیومتریک خود، اطلاعات شما در پایگاه داده دولت کانادا به صورت ایمن ذخیره می‌شود.

چه افرادی از انجام بیومتریک سفارت کانادا معاف هستند؟

هرکسی که در کانادا حضور داشته باشد و برای وضعیت اقامت موقت اقدام کند، از ارائه مشخصات بیومتریک معاف خواهد بود. برخی از معافیت ها شامل موارد زیر است:

  • در حال حاضر در کانادا باشد
  • تمدید اقامت کارگران، دانشجویان و توریست‌ها.
  • تمدید مجوزهای تحصیل یا کار .
  • تمدید ویزاهای توریستی.
  • تمدید اجازه اقامت موقت.

کسانی که در دهه گذشته جزئیات بیومتریک را برای ویزاهای تحصیلی، کاری یا ویزیتوری (در صورت معتبر بودن) ارائه کرده‌اند، نیازی به ارائه مجدد آن ندارند. کسانی که پاسپورت خارجی دارند باید بدون توجه به کشور صادر کننده گذرنامه، انگشت نگاری را انجام دهند.

مراکز انگشت نگاری کانادا

انگشت نگاری کانادا

آدرس مرکز انگشت نگاری کانادا در دبی

VAC دبی

Canada Visa Application Centre

Wafi Mall, 3rd Floor, Falcon, Phase 2

Umm Hurair 2 – Dubai – UAE

تلفن: 97142055881+

ایمیل: info.canauh@vfshelpline.com

آدرس مرکز انگشت نگاری کانادا در آنکارا

VACآنکارا

Kavaklıdere Mahallesi Atatürk Bulvarı no : 154 )next to TEB Bank)

Çankaya / Ankara, Turkey

تلفن: +90 212 373 58 07

ایمیل : info.canadatrank@vfshelpline.com

آدرس مرکز انگشت نگاری کانادا در استانبول

VACاستانبول

Cumhuriyet Caddesi Kök Apt. No:193 Harbiye )opposite of Military Museum)

Sisli /, Istanbul, Turkey

تلفن: +90 212 373 58 07

ایمیل : info.canadatrank@vfshelpline.com

چگونه وقت انگشت نگاری کانادا بگیریم؟

ابتدا هزینه انگشت نگاری ویزای کانادا را هنگام ارسال درخواست ویزای خود بپردازید. پس از پرداخت هزینه، یک نامه دستورالعمل دریافت خواهید کرد که به شما امکان می‌دهد مشخصات بیومتریک خود را شخصاً ارائه دهید.

پس از دریافت نامه خود، وقت بیومتریک را برای ارائه الزامات انگشت نگاری خود در یکی از مراکز بالا بگیرید. شما باید گذرنامه معتبر و نامه دستورالعمل انگشت نگاری خود را به همراه داشته باشید. توجه داشته باشید که به دلیل تقاضای زیاد برای وقت بیومتریک در اروپا، مهلت برخی از متقاضیان ممکن است تمدید شود. درخواست ویزای شما تا زمانی که اثر انگشت و عکس خود را ارسال نکنید، بررسی نخواهد شد.

مدارک لازم برای انگشت نگاری کانادا

هنگامی که عکس خود را می گیرید، تمام صورت شما باید به وضوح قابل مشاهده باشد. شما می توانید درخواست کنید که عکس شما توسط فردی همجنس گرفته شود.

از لباس‌های سفید، استفاده نکنید. رنگ‌های روشن بهترین انتخاب هستند.

به دست‌های خود حنا نزنید.

قبل از دادن اثر انگشت مطمئن شوید که هر گونه جراحت، بریدگی یا ترک در نوک انگشتان شما بهبود یافته است. اگر اثر انگشت به خوبی ثبت نشود، ممکن است لازم باشد یک وقت بیومتریک دیگر بگیرید.

هزینه انگشت نگاری سفارت کانادا

نوع درخواست هزینه
انگشت نگاری به ازای هر نفر 85دلار
انگشت نگاری به ازای هر خانواده(تعداد 2 نفر یا بیشتر) 170 دلار
انگشت نگاری به ازای هر گروه(3 نفر یا تعداد بیشتری هنرمند نمایشی) 255 دلار

مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

مدت زمانی که صدور ویزای کانادا ممکن است طول بکشد، بین یک روز تا چند ماه است. سفارت کانادا به صورت تصادفی، انگشت‌نگاری‌ها را بررسی می‌کند به همین دلیل مدت زمان معلومی نخواهد داشت. همچنین به خاطر داشته باشید اداره مهاجرت کانادا در زمان‌های مختلفی سایت را برای بررسی ویزاها باز می‌کند و بررسی پرونده‌ها براساس تاریخ نخواهد بود.

همچنین عواملی مانند شلوغی سفارت، نوع درخواست ویزا، کشوری که از آنجا درخواست ویزا داده‌اید یا رفتن پرونده به بک گراند چک مدت زمان بررسی و اعلام ویزا را طولانی‌تر خواهد کرد.

مدت اعتبار انگشت نگاری کانادا چقدر است؟

بیومتریک تا 10 سال معتبر است. دانش آموزان و دانشجویان باید دوباره بیومتریک خود را تا پایان دوره 10 ساله ارائه دهند. اگر در گذشته اطلاعات بیومتریک را به عنوان بخشی از درخواست برای ویزای توریستی، مجوز کار یا تحصیل ارائه کرده‌اید و هنوز معتبر هستند، نیازی به ارائه مجدد آن‌ها ندارید.

سوالات متداول

تست بیومتریک برای ویزای کانادا چیست؟

شما باید مشخصات بیومتریک خود، یعنی عکس و اثر انگشت خود را به عنوان بخشی از درخواست ویزای کانادا ارائه دهید. کارکنان مرکز درخواست ویزا (VAC) قبل از گرفتن عکس و اثر انگشت، مدرکی مبنی بر پرداخت هزینه‌های بیومتریک می‌خواهند. این هزینه همچنین شامل هزینه‌های مربوط به رسیدگی به درخواست شما نیز می‌شود.

چه مدت طول می‌کشد تا ویزای کانادا بعد از بیومتریک تایید شود؟

پس از ارسال بیومتریک خود، تقریباً هشت هفته طول می‌کشد تا ویزای خود را دریافت کنید. این جدول زمانی ممکن است متفاوت باشد و شما باید صبور باشید. اگر جزئیات بیومتریک شما به دلایلی تایید نشده باشد، ممکن است بعداً از شما خواسته شود تا دوباره آن‌ها را ارائه دهید.

آیا بیومتریک به معنای تایید درخواست شما برای ویزای کانادا است؟

اگر از شما خواسته شود مشخصات بیومتریک خود را ارائه دهید، این به معنای تایید خودکار درخواست شما نیست. این تنها یکی از مراحل یا وظایف در فرآیند درخواست ویزای کانادا است. جزئیات بیومتریک شما برای پردازش و ارزیابی درخواست ویزای شما استفاده خواهد شد.

آیا پس از بیومتریک می‌توان ویزا را رد کرد؟

ویزا ممکن است پس از ارسال مشخصات بیومتریک شما پذیرفته یا رد شود یا درخواست ویزای شما ممکن است منقضی شود. با این حال، بیومتریک شما برای مدت ده سال معتبر باقی می‌ماند. هنگام ارسال درخواست دیگری در آینده، مجبور نیستید دوباره آن‌ها را ارائه دهید.

چرا بیومتریک برای ویزا مهم است؟

بیومتریک، که شامل ویژگی‌های فیزیکی منحصربه‌فرد افراد، مانند اثر انگشت، تشخیص چهره و اسکن عنبیه است، به چند دلیل برای فرآیندهای ویزا ضروری است:

  • امنیت پیشرفته
  • جلوگیری از هویت‌های چندگانه
  • ساده سازی فرآیندهای مهاجرت
  • اجرای قانون مهاجرت
  • اقدامات ضد تروریستی

به طور کلی، بیومتریک به طور قابل توجهی دقت، کارایی و امنیت فرآیندهای ویزا را افزایش می‌دهد و به دولت‌ها کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنند که افرادی که وارد کشورشان می‌شوند به درستی شناسایی و غربالگری می‌شوند.

 

اشتراک گذاری مطلب

Leave Comment

جدیدترین مطالب
ارتباط باما 02157952
خدمات ما

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان