ایران، تهران، زعفرانیه، سه راه آصف نبش خیابان سیمین، ساختمان امین، طبقه 4 واحد401 021-57952

فستیوال‌های برزیل

فستیوال‌های برزیل

آیا مشغول برنامه‌ریزی خرید تور برزیل هستید؟ برای سفر به برزیل، می‌توانید زمان‌هایی را انتخاب کنید که همزمانی با جشنواره‌ها و فستیوال‌های برزیل را داشته باشد تا از بیشتر از سفر خود لذت ببرید!

همزمانی بازدید شما از یک شهر یا شهرهای برزیل با یک جشنواره یا رویداد فرهنگی، لذت سفر شما را به برزیل صد چندان خواهد کرد و از چشم‌اندازهای منحصر به فرد در فرهنگ، باورها و آداب و رسوم محلی مردمان برزیل لذت خواهید برد.

در فستیوال‌ها، اغلب فضای پر از انرژی و با هم بودن را تجربه خواهید کرد و کسانی که روحیه ماجراجویانه دارند می توانند خاطرات هیجان انگیزی را در این فضاها تجربه کنند. جشنواره‌هایی که پر از رنگ، هیجان، موسیقی زنده ریتمیک و شاد است.

البته برای سفر در این زمان‌های خاص به برزیل حتما باید با برنامه‌ریزی عمل کنید چون در این زمان‌هابرزیل شلوغ‌تر از همیشه است و هتل‌ها در آن مدت کوتاه کمی گران‌تر و شلوغ‌تر هستند. اما حس زیبایی که تجربه این کارناوال‌ها در برزیل به فرد می‌دهد بسیار زیباست و چیزی ایت که علاقه‌مندان به سفر باید تجربه کنند.بیایید نگاهی به منتخب بهترین جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی در برزیل و نحوه تجربه آن‌ها بیندازیم. با ما تا انتهای این مقاله از بکتاش تراول همراه باشید.

Festa do Bonfim & Washing of Steps, Salvador

زمان: دومین پنجشنبه پس از روز سه پادشاه (6 ژانویه)

سالوادور یکی از غنی‌ترین شهرهای برزیل از نظر فرهنگی است. جایی که ترکیبی منحصر به فرد از میراث آفریقایی و پرتغالی با استعداد و خلاقیت برزیلی آمیخته شده است. این موضوع، همراه با موقعیت ساحلی سالوادور و جنب و جوشی که در ناحیه مرکزی Pelourinho محصور شده است، آن را به یک مقصد سفر بسیار محبوب در برزیل تبدیل کرده است.

یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از سالوادور، ژانویه یا اوایل فوریه است، زمانی که شهر جشن فستا دو بونفیم را برگزار می‌کند و کارناوال در آن نزدیکی است. کلیسای Bonfim که نقش اصلی را در جشن ها ایفا می کند، جایگاه ویژه ای در قلب Baianos (از ایالت باهیا) دارد. مردم محلی آرای سابق را به شکل اعضای بدن از سقف آویزان می کنند. نشانه تشکر از خداوند که در طول بهبودی اندام های خود از آن لذت می بردند. بازدیدکنندگان نیز اغلب در رسم فطاس شرکت می کنند و رویاهای خود را به روبان‌های رنگارنگی که در آن فستیوال پخش می‌شود، می‌سپارند و یا به مچ دست خود می‌بندند یا به توده رنگارنگی که در ورودی کلیسا را تزئین می‌کند اضافه می کنند.

در دومین پنج‌شنبه پس از روز سه پادشاه (6 ژانویه) یک راهپیمایی 8 کیلومتری از کلیسای Conceição da Praia در خیابان‌های سالوادور منتهی می‌شود و پس از آن مردم محلی به افتخار خدای Candomblé Oxalá لباس سفید می‌پوشند. پس از رسیدن به کلیسای بونفیم، گروهی از بایاناها به طور تشریفاتی پله‌ها را با آب متبرک در میان سرود و رقص در لاواگم دو بونفیم مقدس می‌شویند.

کارناوال، ریودوژانیرو و سالوادور

 

کارناوال در برزیل

زمان: اواسط فوریه

بزرگ‌ترین و دیدنی‌ترین کارناوال جهان در ماه فوریه در ریودوژانیرو برگزار می‌شود، زیرا سواحل معروف و مناظر نمادین به عنوان نقش مکمل برای رژه‌های حماسی و مهمانی‌های خیابانی شاد انتخاب می‌شوند. در قلب خود، کارناوال ریو در واقع یک رقابت شدید بین مدارس حرفه‌ای سامبا است که به آن‌ها این فرصت داده می‌شود تا در سامبادروم با ظرفیت 90000 نفر در نبردی برای کسب عنوان قهرمانی رژه بروند. شناورهای عظیمی مرکز رژه‌ها را تشکیل می‌دهند، که توسط Cariocas با لباس‌های رنگارنگ احاطه شده‌اند. با آهنگ موسیقی زنده سامبا می‌رقصند و توسط جمعیتی سرخوش تماشا می‌شوند و این منظره واقعاً منحصر به فرد را دوچندان می‌کنند. حضور در کارناوال ریو می‌تواند برای شما یک صندلی در ردیف جلو در فریساهایی که روی باند فرودگاه قرار دارند، یا شاید مکانی در میان مردم محلی یا همسفران بالاتر در قلب غرفه‌ها فراهم کند. هر کجا که بخواهید بنشینید، مناظر و صداهای شدید سامبادروم هرگز محو نخواهد شد.

کارناوال در سالوادور بسیار شلوغ می‌شود. تجربه‌ای اساساً متفاوت از آنچه در ریو از آن لذت می‌برید (اگرچه می‌توانیم ترتیبی بدهیم که شما در رژه‌های ریو شرکت کنید). باید با استقامت خوب، روحیه ماجراجویانه و میل به حضور در فضای مهمانی به سالوادور رفت.

سمانا سانتا، اورو پرتو

زمان: یکشنبه نخل تا یکشنبه عید پاک

Semana Santa (هفته مقدس) که در شهرهای سراسر آمریکای لاتین جشن گرفته می‌شود. مهم‌ترین رویداد کاتولیک در تقویم برای بسیاری از کشورها، از جمله برزیل است. این هفته بازه زمانی بین یکشنبه نخل و یکشنبه عید پاک را نشان می‌دهد و داستان مصائب مسیح را در حین گذر از مراحل مختلف زندگی و مرگ خود بیان می‌کند. حضور در Semana Santa نه تنها امکان دسترسی به برخی راهپیمایی‌ها و تزئینات رنگارنگ و دیدنی را فراهم می‌کند، بلکه دریچه‌ای به جنبه مذهبی برزیل و شدت باورهای این منطقه است.

بهترین مکان برای حضور در Semana Santa در برزیل، Ouro Preto، بزرگ‌ترین شهر تاریخی منطقه Minas Gerais است که ذاتاً با دوران طلای برزیل مرتبط است. این شهر کوچک یکی از دیدنی‌ترین شهرهای کشور است، با خانه‌ها و ساختمان‌های استعماری جذابی که پله‌های سنگ‌فرش‌شده را پوشانده‌اند، که توسط برج‌های مجموعه کلیساهای باشکوه باروک شهر که خود با آثار هنری مجسمه‌ساز مشهور برزیلی غنی شده‌اند، دیدنی شده است. یکی از نکات برجسته جشن در اینجا فرش‌های خاک اره زیبایی است که در خیابان‌ها کشیده شده و صحنه‌های مذهبی را به تصویر می‌کشد و مسیری را برای رژه‌ها فراهم می‌کند.

جشنواره اپرا آمازوناس، مانائوس

زمان: آوریل و می

شهر بندری تاریخی مانائوس به لطف صنعت پررونق تولید لاستیک، زمانی یکی از ثروتمندترین و پرجمعیت ترین شهرهای آمریکای لاتین بود. امروزه، این شهر به این مشهور است که به عنوان دروازه جنگل‌های بارانی آمازون برزیل عمل می‌کند. اما آثاری از شکوه و جلال تاریخ را در آن می‌توان یافت، به ویژه در قالب تئاتر باشکوه آمازوناس.

این تئاتر که با بوم لاستیکی ساخته شده و به سبک بل اپوک طراحی شده است، نماد تعیین کننده مانائوس و نقطه کانونی جشنواره سالانه اپرای آمازوناس است. برای چند هفته در هر ماه آوریل و می، برخی از بهترین اجراکنندگان اپرا و رقص‌های باله جهان وارد آمازون می‌شوند و جمعیتی را با اجراهای فراموش‌نشدنی شگفت‌زده می‌کنند، که هر یک موقعیت افسانه‌ای این مکان ویژه را غنی‌تر می‌کنند.

این زمان از سال همچنین زمان فوق‌العاده‌ای برای شروع یک سفر دریایی به آمازون برزیل است. سطح آب به دنبال فصل بارانی و ذوب شدن یخبندان در آند پرو بالا باقی می‌ماند و بنابراین می‌توانید جنگل‌های غرق‌آلود خارق‌العاده را تجربه کنید.

تئاتر آمازوناس در مانائوس

فستا جونینا، شمال برزیل

زمان: در سراسر ژوئن

جشنواره‌های ژوئن که در شهرهای بالا و پایین ساحل شمالی برزیل برگزار می‌شود، بزرگ‌ترین جشن در برزیل پس از کارناوال و بزرگترین و دیدنی‌ترین رویداد فرهنگی در این کشور است. در این جشن‌ها زندگی کشاورزی را جشن می‌گیرند و  سه قدیس برای برداشت‌های فراوان و سپاسگزاری برای فراوانی دعا می‌کنند.

جشن‌های هر منطقه کمی متفاوت است، اما هر جا که جشنواره‌های ژوئن را تجربه کنید، از طریق موسیقی زنده، فرم‌های رقص محلی، نمایش‌های آتش‌بازی و آداب و رسوم منطقه‌ای، از بینش صمیمی و فرهنگ غنی برزیل لذت خواهید برد. داستان حول محور یک مادر باردار به نام کاترینا و معشوق غیرشرعی او ماتئوس؛ برده‌ای است که متعلق به شریک زندگی اش است.

فستیوال‌های ژوئن دلیلی برای کشف برخی از مناطق کمتر بازدید شده شمال برزیل در ارتباط با ریودوژانیرو و شاید سالوادور (که جشن‌های خاص خود را دارد) است. برخی از بهترین مکان‌ها برای شرکت در جشنواره‌های ژوئن، سائو لوئیس فوق‌الذکر (از آنجا می‌توانید به تپه‌های شنی سفید Lençóis Maranhenses بروید) و شهر ساحلی پویا رسیفه، نزدیک به برخی از سواحل عالی و شهر زیبای استعماری Olinda هستند.

جشنواره کاچاچا، پاراتی

زمان: مرداد

تنها چند ساعت با جاده از ریودوژانیرو یا سائوپائولو، مخفیگاه دزدان دریایی سابق پاراتی با سواحل طلایی با حاشیه‌های جنگلی ، تپه‌های پوشیده از درخت که از میان آنها می‌توان پیاده‌گردی کرد، راه دارد و پذیرای بازدیدکنندگان خود است. غواصی و شنا در دریا و همچنین خیابان‌های سنگ‌فرش شده زیبا، ردیف شده با ساختمان‌های زیبا.

این شهر در بیشتر ایام سال شهری آرام است، اما برای تعطیلات آخر هفته با جشنواره سالانه Cachaça در ماه اوت بسیار شلوغ می‌شود. این جشن که به عنوان جشنواره دپینگا نیز شناخته می‌شود، به مشروب ملی نیشکر برزیل اختصاص دارد. در کنار فرصتی برای تست از انواع مختلف کاچا و فضای جشن مرتبط با آن، آخر هفته نیز فرصتی عالی برای تجربه رقص سامبا و فورو معمولی برزیلی و امتحان برخی از غذاهای ملی است.

خیابان های سنگفرش شده پاراتی

Oktoberfest، Blumenau

زمان: اوایل تا اواسط اکتبر

هر ماه اکتبر، شهر کوچک Blumenau به گوشه کوچکی از باواریا در نزدیکی سواحل اقیانوس اطلس جنوبی برزیل تبدیل می شود. این جشنواره پیوندی است به ریشه‌های آلمانی شهر در قرن نوزدهم، زمانی که جامعه بزرگ اروپایی در اینجا ساکن شدند و به راحتی می‌توان آن را با یک شهر آلمانی با نگاهی به معماری که هنوز در اینجا یافت می‌شود اشتباه گرفت.

احاطه شده توسط جنگل های ساحلی، Blumenau به مدت هجده روز زنده می شود زیرا حدود 700000 نفر در جشن‌ها شرکت می‌کنند که شامل راهپیمایی گروه‌های موسیقی، رقص‌های محلی، مهمانی‌ها و تاج گذاری ملکه Oktoberfest است. لیوان‌های بزرگ آبجو باواریایی و بشقاب‌های غذاهای سنتی آلمانی توسط مردم محلی و مسافران به طور یکسان مصرف می شود و فضای دوستانه و جشن در آن منطقه حاکم است.

Blumenau Oktoberfest 2018 که تصور می‌شود دومین جشنواره بزرگ آبجو در جهان باشد، بین 3 و 21 اکتبر برگزار می‌شود. به عنوان بخشی از سفر دیدنی با قطار Serra Verde می‌توان به شهر رسید و می‌توان به سفری در دل کوه‌های باشکوه Serra Verde و بازدیدی پانوراما از Curitiba به Morretes رفت.

Reveillon، ریودوژانیرو

زمان: 31 دسامبر

گذشته از کارناوال، دوره نزدیک به شب سال نو یکی از شلوغ‌ترین و گران‌ترین زمان‌ها برای حضور در ریو است. با این حال، کسانی که تصمیم بگیرند در سال جدید از این منطقه شهر شگفت‌انگیز دیدن کنند، در یکی از بزرگ‌ترین مهمانی‌هایی که در آن شب در هر نقطه از زمین برگزار می‌شود، با یک حس کاملاً خانوادگی و هیجان‌انگیزی در برزیل موجه می‌شوند. شاید هیچ راهی بهتر از به اشتراک گذاشتن این شب خاطره انگیز در جمع ساکنان شهر برای غرق شدن در روح معروف کاریوکا وجود نداشته باشد.

Reveillon در اطراف سواحل معروف Copacabana واقع شده است، جایی که Cariocas گرد هم می آیند تا غذا را با خانواده و دوستان میل کنند و سپس، از کنسرت‌های موسیقی زنده، رقص سامبا و نمایش آتش بازی تماشایی بر فراز اقیانوس اطلس لذت می‌برند. این جشنواره جنبه مذهبی نیز دارد. ریشه در باورهای Candomblé دارد و از Imanjá، الهه و محافظ دریا در این جشنوره تشکر می‌شود. به همین دلیل است که بسیاری از مردم محلی برای شب لباس تمام سفید می‌پوشند.

فستا جونینا

اگر کارناوال ماه فوریه را از دست دادید، فستا جونینا – جشنواره ژوئن (اواسط تابستان) – فرصتی عالی برای مهمانی با برزیلی‌ها است. این جشنواره که Festa de São João نیز نامیده می شود، اساساً یک جشنواره خیابانی با لباس‌هایی است که شامل خوردن، نوشیدن، موسیقی و رقص زیاد است. در این جشن به جای سامبا موسیقی forró است. مناطق مختلف با توجه به ویژگی خود منطقه، آن را به طور متفاوتی جشن می‌گیرند.

جشنواره بزرگ و رنگارنگ فولکلور در Parintins، برزیل

فستیوال در برزیل

 

جشنواره‌ای بسیار متفاوت و بسیار محلی در مکانی خاص، درست در جنگل‌های بارانی و افسانه‌ای آمازون. این جشنواره مردمی در استادیوم سر گاو شکل Parintins برگزار می‌شود که در آن دو شخصیت سنتی (تجسم گاو آبی و قرمز) در مورد زیبایی و موارد دیگر از این قبیل بحث می‌کنند. این گروه‌ها نمایشی به مدت 2.5 ساعت اجرا می‌کنند که شامل ریتم‌های سنتی برزیلی و رقص است. به نظر یک جشنواره عجیب است، بسیاری از مردم محلی آن را دوست دارند و مطمئناً تجربه بسیار جالبی خواهد بود.

اشتراک گذاری مطلب

Leave Comment

جدیدترین مطالب
ارتباط باما 02157952
خدمات ما

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان