ایران، تهران، زعفرانیه، سه راه آصف نبش خیابان سیمین، ساختمان امین، طبقه 4 واحد401 021-57952

غذاهای کانادا چه غذاهایی هستند

غذاهای کانادا چه غذاهایی هستند

کانادا به عنوان یک کشور چند فرهنگی شناخته می‌شود و تنوع غذایی آن بسیار زیاد است. در این سرزمین می‌توانید غذاهای مختلفی را بیابید، از جمله شیره درخت افرا، گوشت گوزن، غذاهای دریایی و متنوعی از خوراکی‌های سرخ‌شده.

با وجود اینکه غذاهای کانادایی ممکن است در مقایسه با دیگر کشورها شهرت کمتری داشته باشند، اما زندگی در این کشور فرصت بیشتری برای آشنایی با فرهنگ غذایی آن ارائه می‌دهد. بهترین راه برای این آشنایی، امتحان غذاهای سنتی کانادایی است. هنگامی که به رستوران می‌روید، علاوه بر گزینه‌های بین‌المللی، به غذاهای محلی نیز توجه کنید.

غذاهای منحصر به فرد کانادا ترکیبی از شیرینی و مزه‌های مختلف است. اگر چه مردم این کشور در بیشتر مواقع ماکارونی و پنیر را به عنوان غذای اصلی هفتگی خود مصرف می‌کنند، اما غذاهای خاص و اصیل کانادایی نیز به وفور یافت می‌شوند.

پوتین

یکی از غذاهای معروف کانادا که در زمان تور کانادا باید تست کنید، پوتین است که هیچ ارتباطی با ویلادیمیر پوتین و روسیه ندارد. تنوع غذایی در کانادا بسیار زیاد است و اسم تمام آنها را حفظ کردن امکان‌پذیر نیست که ممکن است به اشتباهات منجر شود.

پوتین به عنوان یکی از غذاهای ملی کانادا شناخته می‌شود. این غذا در واقع یک وعده غذایی فرانسوی-کانادایی است که از سه عنصر اصلی تشکیل شده است: سیب‌زمینی سرخ شده، پنیر و سس. پوتین در واقع سیب‌زمینی سرخ شده با پنیر و سس عصاره گوشت ترکیب شده است که با تنوعی از اشکال و ترکیبات مختلف در کانادا ارائه می‌شود.

این غذا برای اولین بار در سال ۱۹۵۰ در کبک (یک استان در شرق کانادا) طبخ شد و اکنون در سراسر کانادا مورد استقبال قرار می‌گیرد. حتی بسیاری از رستوران‌ها پوتین سنتی خود را با اضافه کردن چاشنی‌های اضافی مثل مرغ کره‌ای و لایه‌های نازک گوشت خوک سرو می‌کنند.

ننایمو بار (NANIAMO BAR)

این خوراکی از ننایمو الهام گرفته شده است که در جزیره ونکوور در بریتیش کلمبیا (ساحل شرقی کانادا) تهیه می‌شود. ننایمو یکی از خوراکی‌های شهرت‌دار کانادا است که به صورت یک دسر شیرین و سه لایه تهیه می‌شود و نیازی به پخت ندارد. این دسر شامل یک پایه از نان ویفری، یک لایه میانی از کرم کاسترد خوشمزه و یک لایه رویی از شکلات است. اگرچه این خوراکی اصالتاً از کانادا  آمده است، اما امروزه در مناطق مختلف جهان از جمله استرالیا، اسپانیا و لئوس نیز یافت می‌شود.

گوشت دودی مونترال

این غذا با پخت و شور کردن جگر گاو ساخته می‌شود و تفاوت آن با پاترمی نیویورک در چاشنی استفاده شده است. در فروشگاه‌های غذایی مونترال، بیشتر از فلفل و کمتر از شکر استفاده می‌شود. گوشت دودی با خردل زرد و سس باربیکیو روی نان چاودار سرو می‌شود و ارتفاع این غذا حدوداً 2 اینچ است.

از دیدگاه کانادایی‌ها، باید گفت که برای تجربه گوشت دودی باید به مونترال سفر کرد. این غذا از سوی مهاجران اروپای شرقی به کانادا آورده شده است و اکنون در تمامی شهرهای این کشور پخته می‌شود.

تورتیور (TOURTIÈRE)

یکی از غذاهای سنتی فرانسوی-کانادایی، تورتیو، ریشه‌های خود را از سال 1600 میلادی می‌گیرد. این کیک گوشتی معمولاً در مناسبت‌هایی مانند کریسمس و سال نو تهیه و پخته می‌شود. تورتیو از گوشت گوسفندی با لایه‌ی بالایی و پایینی شیرین ورقه‌ای تشکیل شده است.

ادویه‌های مخصوص این غذا شامل دارچین، فلفل سیاه و میخک است. در حالی که پای گوشت‌های معمولی اغلب از ترکیبی از گوشت و انواع مختلف سبزیجات تهیه می‌شوند، اما تورتیو روی گوشت را با یک لایه شیرینی روغنی پوشانده است. این غذا نیز در بسیاری از فروشگاه‌های غذایی در سراسر کانادا طی سالهای مختلف موجود است.

سوپ نخود PEA SOUP

بهترین و لذیذترین غذاهای کانادا به طور معمول در رستوران‌ها سرو می‌شوند که به عنوان یکی از سنت‌های کانادایی محسوب می‌شوند. سوپ نخود یکی از غذاهای ویژه و محبوب زمستانی در کانادا است. ورژن اصیل این سوپ شامل نخود زرد، گوشت خوک و سبزیجات است. همچنین، سوپ نخود جزیره نیوفاندلند نوع دیگری از این سوپ است که معمولاً دارای میزان بیشتری از سبزیجات مانند شلغم و هویج است و با روی آن شیرینی تشکیل شده از خمیر سرو می‌شود.

دونیر (DONAIR)

این غذا نیز می‌تواند به عنوان یکی از غذاهای کانادا شناخته شود. یک نوع از دونر کباب، کبابی است که ریشه‌ی آن به ترکیه و یونان برمی‌گردد و در سال ۱۹۷۰ به هالیفاکس در نوا اسکوشیا معرفی شد. وقتی کباب ترکی به کانادا وارد شد، تغییراتی در آن ایجاد شد و به نام دونر کباب شناخته شد. اما این همان تمام داستان نیست؛ اگر در هالیفاکس، نوا اسکوشیا سفارش دونر بدهید، در واقع شما در حال سفارش دادن صبحانه هستید، که شامل کباب سنتی دونر – ترکیبی از گوشت گاو، پنیر، سس و سیب زمینی است.

PEAMEAL BACON

بیکن پیمیل، که با نام‌هایی چون بیکن آرد ذرت و بیکن کانادایی نیز شناخته می‌شود، نوعی بیکن غیردودی است که از گوشتی که به آرد ذرت آغشته شده، تهیه می‌شود. این غذا اولین بار توسط یک شرکت فرآوری و توزیع گوشت خوک در تورنتو به نام «شرکت ویلیام دیویس» عرضه شد و ساندویچ آن، اکنون یکی از خوراکی‌های مشهور است که در «سنت لارنس مارکت» (بازارچهٔ سنت لارنس) در تورنتو به فروش می‌رسد. این بیکن نسبت به بیکن آمریکایی، آبدارتر اما نازک‌تر است و بسیاری آن را خوشمزه‌تر می‌دانند.

بانوک (BANNOCK)

بانوک یک نوع نان ساده است که در گذشته بخشی از رژیم غذایی مردم بومی کانادا بوده و امروزه نیز به عنوان یکی از غذاهای محبوب کانادا شناخته می‌شود. اکنون بانوک به دو صورت نان‌های پخته شده، فشرده و سنگین یا نمونه‌های سرخ شده، ترد و پفی دیده می‌شود. در سال‌های اخیر، بانوک به شهرت بیشتری دست یافته و می‌توان آن را در قنادی‌ها و کافه‌های شهرهای کانادا مشاهده کرد. حتماً این نان لذیذ را امتحان کنید.

بیورتِیل (BEAVERTAILS)

تا زمانی که بیورتیل با تاپینگ‌های موز و نوتلا را تجربه نکرده‌اید، نباید از کانادا خارج شوید. این یک تکه خمیر پخته‌شده و خوشمزه را تصور کنید که با تاپینگ‌هایی از جمله نوتلا، موز، تکه‌های شکلات Reese’s، کره بادام زمینی و … پوشانده شده است. بی‌تردید، بیورتیل ممکن است به عنوان یک غذای قدیمی کانادایی محسوب نشود، اما آنچه که این خوراکی را وسوسه‌آور و به یادماندنی می‌سازد، ترکیب تازه‌ای از طعم‌های لذیذ است. اگر از هر فردی که به تازگی از کانادا بازگشته است درباره غذاهای محبوبش در این کشور بپرسید، قطعاً اشاره به بیورتیل خواهد کرد.

تافی برف و افرا (MAPLE TAFFY)

این یکی از سنتی‌ترین و نمادین‌ترین غذاهای کانادایی است که می‌توانید در این کشور تجربه کنید. این شکلات شیرین به وسیله‌ی ریختن شیرهٔ داغ افرا روی برف تهیه می‌شود و سپس سرمای برف باعث می‌شود که این شیره به سرعت سفت شود. سپس شما باید یک چوب بستنی را بگیرید و این شیره را دور آن بپیچید و سپس از آن لذت ببرید. در آن لحظه، شما تجربه‌ی یکی از متفاوت‌ترین خوراکی‌های عمرتان را خواهید داشت. خوردن این شکلات، به شما تجربه چشیدن ترکیبی از عطر و بوی درخت افرا در یک شکلاتی با بافت نرم و چسبناک می‌دهد که بدون شک یکی از دسرهای دلچسب و لذیذ دنیاست.

پیتزا مارگاریتا

یکی از جذاب‌ترین غذاهای کانادا، پیتزایی است که تمامی مواد آن از فروشندگان محلی تهیه می‌شود و نتیجه آن یک خمیر ترد با ترکیبی مناسب از سبزیجات و سس که با پنیر موزارلا تعادل خوبی دارد، است. علاوه بر این، شما می‌توانید همراه با پیتزای خود، شیرینی‌های مخصوص سیر را سفارش دهید که با کره سیر ترد و درخشان تهیه شده‌اند.

نتیجه گیری

اگر قصد دارید به این کشور زیبا و چند فرهنگی سفر کنید و تجربه‌ای بی‌نظیر از سفر به کانادا و امتحان غذاهای متنوع آن را داشته باشید، می‌توانید برای اخذ ویزای کانادا و انجام امور مربوط به پیکاپ ویزای کانادا با کارشناسان ما در بکتاش تراول تماس بگیرید.

اشتراک گذاری مطلب

Leave Comment

جدیدترین مطالب
ارتباط باما 02157952
خدمات ما

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان