ایران، تهران، زعفرانیه، سه راه آصف نبش خیابان سیمین، ساختمان امین، طبقه 4 واحد401 021-57952

هزینه ویزا تحصیلی کانادا

هزینه ویزا تحصیلی کانادا

هزینه ویزا تحصیلی کانادا امروزه افراد زیادی قصد تحصیل در کشور کانادا را دارند و دلیل آن بالا بودن سطح کیفی آموزش و خیلی از موارد دیگر می باشد، ولی به طور قطع تحصیل در این کشور هزینه هایی را نیز دربردارد که باید فرد متقاضی بتواند آن ها را تامین کند. هزینه ویزا تحصیلی کانادا شامل موارد زیر می باشد که شما باید به آنها بسیار دقت کنید که از جمله آنها درخواست برای اجازه تحصیل بوده که قیمت آن ۱۵۰ دلار می باشد و همچنین ویزای کار همراه که ۲۵۵ دلار خواهد بود.

از دیگر هزینه ها، ویزای ویزیتوری همراه و همچنین هزینه های مربوط به انگشت نگاری می باشد. هزینه های دیگر با توجه به مقطع تحصیلی در نظر گرفته می شود، به گونه ای که هزینه تحصیل در دبستان و دبیرستان شامل تمکن مالی برای یک سال، شهریه موسسه تحصیلی، بلیط هواپیما و موارد دیگر بوده و هزینه های کارشناسی نیز شامل پرداخت مبلغ اپلیکیشن، شهریه دانشگاه و پرداخت هزینه گواهی تحصیل می باشد.

در نتیجه هزینه ویزای تحصیلی به دو بخش تقسیم می شود که یکی از آنها پرداخت شهریه دانشگاه ، مدرسه و کالج انتخابی بوده و بعد از آن اجاره محل اقامت و هزینه درخواست ویزا از سفارت کانادا می باشد.

هزینه درخواست ویزای تحصیلی کانادا ۲۳۵ دلار می باشد که ۸۵ دلار برای انگشت نگاری و ۱۵۰ دلار آن برای بررسی پرونده بوده و اگر در ۱۰ سال گذشته انگشت نگاری شده باشید، دیگر نیاز به پرداخت هزینه انگشت نگاری نخواهید داشت.

هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان

اگر قصد تحصیل در خارج از ایران را دارید پیشنهاد میکنم مقاله ویزای دانشجویی انگلستان را دنبال نمایید

هزینه ویزا تحصیلی کانادا

شرایط گرفتن ویزا تحصیلی کانادا

هزینه ویزا تحصیلی کانادا داشتن شرایط لازم برای اخذ ویزا تحصیلی کانادا یکی از موارد بسیار مهم برای اخذ ویزا می باشد که دانشجویان باید این شرایط را حتماً دارا باشند. یکی از شرایط اخذ ویزا تحصیلی کانادا این است که دانشجو باید نشان دهد که می تواند هزینه های تحصیل و زندگی خود را در این کشور بپردازد و در نتیجه باید ثابت کند که از شرایط مالی برای اخذ ویزا برخوردار می باشد.

برای اثبات نمودن تمکن مالی مبلغ مشخصی باید در حساب بانکی خود به مدت یک ماه داشته باشید و همچنین پرینت مالی را نیز به سفارتخانه ارائه دهید.

میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیل در کانادا بستگی به شهریه دانشگاه برای یک سال و هزینه زندگی در کانادا به مدت ۹ ماه دارد و شهریه با توجه به دانشگاه و رشته تحصیلی متغیر می باشد.

اگر دانشجو می خواهد در مقطع لیسانس ادامه تحصیل دهد، حتما باید نمره لازم را کسب نماید که از شرایط بسیار مهم آن برای اخذ ویزا بوده و در مقاطع بالاتر نیز باید مدارک لازم را برای تحصیلات دوره قبل را نیز ارائه دهد.

اگر قصد اخذ ویزای کانادا را دارید پیشنهاد میکنیم مقاله انواع ویزای کانادا را دنبال نمایید

شرایط گرفتن ویزا تحصیلی کانادا

مراحل گرفتن ویزا تحصیلی کانادا

هزینه ویزا تحصیلی کانادا افرادی که قصد تحصیل در کشور کانادا را دارند، علاوه بر دریافت ویزای تحصیلی باید نامه پذیرش تحصیل را نیز به همراه داشته باشند که مدرک اولیه و بسیار مهم برای پذیرش در دانشگاه های این کشور می باشد، در نتیجه قبل از انجام دادن کارهایی برای دریافت مراحل اخذ ویزا تحصیلی کانادا باید مجوز تحصیل را به همراه داشته باشید.

از جمله مراحل لازم انتخاب دانشگاه و کالج مورد نظر در کشور کانادا بوده و همچنین چک کردن وبسایت دانشگاه و اطلاعات از شرایط و قوانین پذیرش تحصیلی از مراحل مهم آن می باشد.

بعد از این مرحله شما باید فرم مورد نظر را به صورت آنلاین پر کنید و همچنین مدرک تحصیلی را به صورت ترجمه رسمی آماده کنید و آن را برای دپارتمان دانشگاه ارسال نمایید.

ارزیابی مدارک شما توسط دانشگاه و پاسخگویی آن چند هفته کاری به طول می انجامد و بعد از آن شما می توانید نامه پذیرش تحصیلی را از طریق اینترنت دریافت کنید. بعد از اتمام این مراحل شما باید برای درخواست مجوز تحصیلی در کانادا اقدام کنید و هزینه‌های لازم را پرداخت نموده و بعد از آن به انجام انگشت نگاری بپردازید.

اگر تمام این مراحل را به درستی انجام دادید میتوانید برای مرحله دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید. با توجه به اینکه سفارت کانادا امروزه در ایران فعال نمی باشد، در نتیجه شما برای انجام دادن تمام این مراحل باید به صورت اینترنتی اقدام کنید، در نتیجه زمانی که نامه پذیرش تحصیلی دانشگاه برای شما ارسال شد باید به وبسایت رسمی اداره مهاجرت و شهروندی کانادا مراجعه کنید و یک حساب کاربری آنلاین برای خود بسازید.

تورهای کانادا

میخواهید با کشور کانادا از نزدیک آشنا شوید؟ سری به تورهای کانادا  بکتاش تراول نیز بزنید

مراحل گرفتن ویزا تحصیلی کانادا

مدارک گرفتن ویزا تحصیلی کانادا

هزینه ویزا تحصیلی کانادا مدارک گرفتن ویزا تحصیلی کانادا برای پذیرش تحصیلی در این کشور بسیار مهم بوده که ما در اینجا به صورت مختصر به آن اشاره می نماییم تا شما در این زمینه اطلاعات کافی و جامعی را داشته باشید و دچار مشکل نشوید. ترجمه مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا یکی از مدارک ارائه شده است و ترجمه مدارک هویتی مانند شناسنامه، اصل مدارک تحصیلی که باید دارای ترجمه انگلیسی باشد و همچنین ریزنمرات تمام مقاطع تحصیلی نیز بسیار مهم می‌باشد.

علاوه بر این ها داشتن کپی از پاسپورت و همچنین نمره زبان که باید نمره خوبی در این زمینه دریافت نموده باشید و علاوه بر آن مدارک مربوط به تحقیقات و رزومه کاری را نیز باید ارائه دهید.

مدارک گرفتن ویزا تحصیلی کانادا

تمکن مالی برای اخذ ویزا تحصیلی کانادا

هزینه ویزا تحصیلی کانادا کانادا یکی از برترین کشورهای جهان در زمینه خدمات آموزشی بوده و همچنین بیشتر دانشگاه‌های برتر دنیا در این کشور قرار دارند و علاوه بر آن کیفیت زندگی در این کشور نیز بالا بوده، در نتیجه بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کنند.

شما برای تحصیل در این کشور باید مدارک خاصی را به سفارتخانه های معتبر آن ارائه دهید که از جمله آن مدارک مربوط به تمکن مالی ویزا تحصیلی کانادا می باشد، زیرا بیشتر دانشجویان این سوال برای آنها به وجود می آید که آیا برای گرفتن ویزای تحصیلی نیاز به اثبات تمکن مالی دارند یا خیر و ما در جواب باید با آنها بگوییم که مدرک تمکن مالی برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا بسیار ضروری بوده که این تمکن از طریق صورتحساب بانکی اثبات می شود.

شما با این مدارک ثابت می کنید که می توانید هزینه های یک سال تمام را به خوبی تامین کنی که مقدار پول مورد نظر در حساب شما باید به مدت چهار ماه ثابت بماند و در نتیجه بهتر است مدارکی که از سوی بانک صادرمی شود، حداکثر ۱۵ روز قبل از ثبت درخواست پرونده به اداره مهاجرت تحویل داده شود.

یک نکته قابل توجه در این زمینه این می باشد که اگر شما شهریه را پرداخت کرده باشید، نیاز نمی باشد که مبلغ مورد نیاز در حساب شما وجود داشته باشد، ولی با این وجود شما باید رسید پرداخت آن را ارائه دهید. اگر شما بورسیه کامل برای تحصیل را دریافت نموده اید تمکن مالی را به اندازه بلیط های روزهای اول سفر باید ارائه دهید.

دولت کانادا با قرار دادن این قانون می خواهد اطمینان پیدا کند که شما می توانید در این کشور هزینه تحصیل و زندگی را تامین کنید. همچنین حداقل مقدار هزینه ای که برای تحصیل و زندگی شما در نظر دارید در استانهای مختلف این کشور متفاوت بوده در نتیجه شما باید برنامه ریزی های خاص را در این زمینه نیز انجام دهید.

برای آشنایی با چگونگی اخذ ویزای توریستی کانادا این مقاله را دنیالدنبال

تمکن مالی برای اخذ ویزا تحصیلی کانادا

هزینه کامل گرفتن ویزا تحصیلی کانادا

هزینه ویزا تحصیلی کانادا به عوامل مختلفی بستگی دارد که هر کدام به صورت مستقیم و غیرمستقیم تاثیر به سزایی بر روی نرخ ویزا دارند، در نتیجه نمی توان قیمت دقیق و مشخصی از آن را بیان نمود. این هزینه ها با توجه به رشته و محل پذیرش شما و همچنین اقامت و تابعیت شما متغیر بوده در نتیجه شما برای اطلاعات بیشتر می توانید به مکان هایی که به صدور اخذ ویزای دانشجویی می پردازند به صورت مستقیم مراجعه نمایید که قطعا اطلاعات کافی و جامعی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

اگر شما قصد سفر به کشور کانادا دارید و می خواهید در آنجا تحصیل نمایید، ابتدا باید برای ویزای آن به سفارتخانه معتبر مراجعه کنید که قطعاً برای دریافت آن باید هزینه‌های خاصی را پرداخت نمایید.

همچنین شما باید یک مبلغی را به عنوان ودیعه به امانت بگذارید که ضمانت خواهد بود.

روش دیگر برای فهمیدن هزینه ها مراجعه به سایت های معتبر از جمله این سایت می باشد که شما در کوتاه ترین زمان می توانید تمام هزینه ها را به راحتی مشاهده نمایید و بعد از مطالعه کامل برای صدور ویزا اقدام کنید که یکی از بهترین و قابل دسترس ترین روش برای تمامی افراد مخصوصاً کسانی است که دارای مشغله کاری بالا هستند و همچنین کسانی که دسترسی آسان به مراجعه حضوری ندارند می توانند از این سایت ها استفاده کنند.

هزینه کامل گرفتن ویزا تحصیلی کانادا

مدت اعتبار ویزا تحصیلی کانادا

هزینه ویزا تحصیلی کانادا مدت اعتبار ویزا تحصیلی کانادا برابر با مدت اعتبار پاسپورت بوده، به گونه ای که اگر شما برای ویزای تحصیلی کانادا درخواست دهید، به دلیل اعتبار ۵ ساله پاسپورت ایران، اعتبار ویزای شما نیز پنج ساله خواهد بود و به شما این اجازه را می دهد تا در هر بار ورود به کانادا برای حداکثر 6 ماه اقامت داشته باشید.

مدت اعتبار ویزای تحصیلی برای کشور کانادا با توجه به دوره های آموزشی مختلف گوناگون بوده، به گونه ای که برای دوره های آموزش تمام و طولانی مدت بیش از ۶ ماه می باشد و از این رو زمانی که ویزای تحصیلی برای دانشجویان صادر می شود، فرد دارای یک ویزای توریستی موقت و کوتاه مدت ۳ تا ۶ ماه در کانادا می باشد.

اگر شما قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارید، مدت اعتبار ویزای شما دو سال و ۹۰ روز بوده که شما بتوانید به راحتی در این کشور به ادامه تحصیل بپردازید.

ویزای درخواستی اگر برای کارشناسی باشد، مدت زمان و دوره تحصیلی شما معمولاً ۴ سال بوده که شما در این مدت می توانید به کشور مبدا بازگردید و یا اینکه پیش از فارغ التحصیلی و اتمام اعتبار برای مجوز کار تمام وقت درخواست دهید.

مدت اعتبار ویزا تحصیلی کانادا

تمدید ویزا تحصیلی کانادا

هزینه ویزا تحصیلی کانادا تمدید ویزا تحصیلی کانادا در شرایط ضروری صورت می گیرد، به گونه ای که اگر شما موفق به دریافت ویزای تحصیلی این کشور شده اید اما به دلایلی مانند مرخصی از ترم، داشتن شرایط خاص و بیماری و خیلی از موارد دیگر نتوانسته اید به این کشور بروید و در عین حال نیز انقضای اعتبار مجوز تحصیل شما نیز در این کشور رو به اتمام می باشد، حتماً باید به تمدید ویزای تحصیلی خود بپردازید.

اگر مشکلاتی از این قبیل برای شما به وجود آمد، ولی شما گزینه تحصیل را برای حضور در این کشور انتخاب نموده اید، به هیچ عنوان نگران مراحل تمدید ویزای تحصیلی به کشور کانادا نباشید، چون شما مراحل اولیه آن که دریافت ویزا می باشد را دریافت نموده اید.

تاریخ انقضایی که روی برگه شما وجود دارد زمان تحصیل و رفتن به کشور کانادا را به شما اعلام می‌کند، در نتیجه شما مجوز تحصیل به صورت بلندمدت را در این کشور خواهید داشت، در نتیجه وقتی شما می خواهید به تمدید ویزای تحصیلی خود بپردازید حتماً باید این برگه را در دست داشته باشید.

اگر شما تمایل به ادامه تحصیل در زمان بیشتر از مدت اعتبار ویزای خود داشته باشید، باید قبل از تمام شدن اعتبار مجوز تحصیلی برای تمدید ویزای تحصیلی خود اقدام نمایید.

اشتراک گذاری مطلب

Leave Comment

جدیدترین مطالب
ارتباط باما 02157952
خدمات ما

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان