ایران، تهران، زعفرانیه، سه راه آصف نبش خیابان سیمین، ساختمان امین، طبقه 4 واحد401 021-57952

با ویزای کانادا به چه کشورهایی می‌توان سفر کرد

با ویزای کانادا به چه کشورهایی می‌توان سفر کرد

از سال ۲۰۱۴، ویزای توریستی چندبار ورود کانادا با قوانین جدیدی از سوی اداره مهاجرت این کشور برای اتباع خارجی صادر می‌شود. این ویزای کانادا به مدت اعتبار پاسپورت متقاضی اعتبار دارد و اجازه چندین بار ورود به کانادا را می‌دهد. همچنین، با هر بار ورود به کانادا، می‌توان تا حداکثر ۱۸۰ روز در این کشور اقامت داشت.

یکی دیگر از مزایای برجسته ویزای توریستی چندبار ورود کانادا این است که این ویزا امکان مسافرت بدون نیاز به ویزای جداگانه به حدود ۳۶ کشور دیگر را فراهم می‌کند. این ویزا پس از ویزای توریستی آمریکا، که اجازه آزادانه سفر به ۴۹ کشور را می‌دهد، دومین ویزای معتبر در این زمینه شناخته می‌شود.

با این حال، ورود به تمام این ۳۶ کشور برای اتباع ایرانی دارنده ویزای توریستی کانادا بدون نیاز به ویزای مخصوص آن کشورها امکان‌پذیر نیست. هر کشور بر اساس قوانین خود، شرایط خاصی برای ورود با ویزای توریستی کانادا تعیین کرده است.

در آخرین به‌روزرسانی که در سال ۲۰۲۰ انجام شد، فهرست کشورهایی که اجازه ورود به گردشگران دارنده ویزای توریستی کانادا را بدون نیاز به ویزای مخصوص به خود می‌دهند، مشخص شده است.

در اینجا فقط به کشورهایی اشاره خواهیم کرد که اتباع ایرانی می‌توانند با داشتن ویزای توریستی کانادا به آن‌ها سفر کنند:

کانادا؛ قطعاً کانادا به همه شهروندان جهانی که دارای ویزای توریستی کانادا هستند، اجازه ورود می‌دهد!

مکزیک؛ این کشور در آمریکای شمالی به همه افراد دارای ویزای توریستی کانادا امکان می‌دهد تا ۱۸۰ روز بدون نیاز به ویزا در مکزیک اقامت کنند.

پاناما؛ پاناما به تمام شهروندان جهان که ویزای توریستی کانادا را دریافت کرده‌اند اجازه می‌دهد تا ۹۰ روز بدون نیاز به ویزا در این کشور اقامت داشته باشند، به شرط اینکه قبل از ورود به پاناما حداقل یک بار وارد کانادا شده باشند.

برمودا؛ این جزیره معروف هیچ محدودیتی برای ورود اتباع خارجی دارنده ویزای توریستی کانادا قائل نیست. دارندگان ویزای توریستی کانادا می‌توانند تا ۳۰ روز بدون نیاز به ویزای جداگانه در برمودا اقامت کنند.

آنگوییلا؛ این جزیره، واقع در کارائیب و زیر نظر مشترک‌المنافع بریتانیا، به تمامی اتباع خارجی دارای ویزای توریستی کانادا اجازه می‌دهد تا ۹۰ روز بدون ویزا در این جزیره اقامت داشته باشند.

آنتیگوا و باربودا؛ این جزیره کارائیبی به همه شهروندان جهان که دارای ویزای توریستی کانادا هستند، اجازه می‌دهد تا ۳۰ روز بدون نیاز به ویزای اختصاصی در این جزیره اقامت کنند.

کاستاریکا؛ شهروندان دارای ویزای توریستی کانادا می‌توانند به مدت ۳۰ روز بدون دریافت ویزای کاستاریکا در این کشور اقامت داشته باشند.

بریتیش ویرجین آیلندز؛ این جزیره، که جزو مشترک‌المنافع بریتانیا است، به دارندگان ویزای توریستی کانادا اجازه می‌دهد تا ۱۸۰ روز بدون نیاز به ویزای اضافی در این جزیره اقامت کنند.

کوبا؛ کشور دیدنی کوبا با جاذبه‌های توریستی شناخته ‌شده‌اش، به همه افرادی که دارای ویزای توریستی کانادا هستند، از سراسر دنیا امکان ورود و اقامت ۳۰ روزه را می‌دهد.

 

جمهوری دومینیکن؛ واقع در قاره آمریکا، این کشور به دارندگان ویزای توریستی کانادا اجازه می‌دهد تا ۳۰ روز را بدون نیاز به ویزای جداگانه در این مقصد زیبا بگذرانند.

گرجستان؛ این کشور اروپایی که همسایه ایران است به شهروندان جهانی که دارای ویزای توریستی کانادا هستند، امکان می‌دهد تا حداکثر ۹۰ روز را در خاک خود سپری کنند. البته برای اطلاع، شهروندان ایرانی معمولاً برای سفر به گرجستان نیازی به ویزا ندارند.

انگلستان؛ لازم است بدانید که انگلستان تنها به شهروندان ایرانی دارنده ویزای توریستی کانادا اجازه می‌دهد تا به مدت ۲۴ ساعت در فرودگاه‌های این کشور به صورت ترانزیت اقامت کنند، بدون اینکه اجازه خروج از سالن ترانزیت و ورود به خاک انگلستان را داشته باشند.

عمان؛ این کشور آسیایی، که اخیراً به شهروندان ایرانی اجازه داده است تا با ویزای فرودگاهی وارد شوند، در فهرستی که ۲۸ کشور را شامل می‌شود، به اتباع ایرانی دارنده ویزای توریستی کانادا اجازه می‌دهد تا ۳۰ روز بدون نیاز به ویزای جداگانه در عمان اقامت کنند.

قطر؛ همانند عمان، قطر به شهروندان ایرانی با ویزای الکترونیکی یا فرودگاهی اجازه ورود می‌دهد. همچنین، قطر امکان اقامت ۳۰ روزه را به شهروندان سراسر جهان دارای ویزای توریستی کانادا بدون نیاز به ویزای جداگانه می‌دهد.

لازم به ذکر است که سایر کشورهای قابل دسترس با ویزای توریستی کانادا، بر اساس قوانین خاص خود، تنها به اتباع برخی کشورها اجازه ورود بدون ویزا را می‌دهند. برای دریافت تور کانادا با متخصصین ما در بکتاش تراول در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری مطلب

Leave Comment

جدیدترین مطالب
ارتباط باما 02157952
خدمات ما

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان