ایران، تهران، زعفرانیه، سه راه آصف نبش خیابان سیمین، ساختمان امین، طبقه 4 واحد401 021-57952

منطقه دوتونبوری قلب اوساکا

منطقه دوتونبوری قلب اوساکا

منطقه دوتونبوری که به قلب تپنده اوساکا معروف است، یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می‌آید. این منطقه با چراغ‌های نئونی درخشان و شب‌های پر جنب و جوشش شناخته می‌شود. انعکاس نورها از سطح کانال دوتونبوری، منظره‌ای تماشایی ایجاد می‌کند. دوتونبوری، با فضای رنگارنگ و تبلیغات بنری خلاقانه‌اش، یکی از مقاصد پیشنهادی برای سفر به ژاپن و بازدید از اوساکا است. این منطقه همچنین به دلیل کافه‌ها و رستوران‌های متعددش شهرت دارد و بهترین مکان در اوساکا برای تجربه زندگی شبانه محسوب می‌شود. با بکتاش تراول همراه باشید تا با این محله و جاذبه‌های دیدنی آن بیشتر آشنا شوید.

دوتونبوری؛ قلب تپنده اوساکا کجاست؟

اصطلاح “دوتونبوری” به منطقه‌ای در شهر اوساکای ژاپن اشاره دارد که هم شامل کانال دوتونبوری و هم خیابان‌های اطراف آن می‌شود. این منطقه از پل دوتونبوری‌باشی تا پل نیپون‌باشی امتداد دارد. دوتونبوری در بخش مینامی، یا جنوب اوساکا واقع شده و به‌راحتی از طریق ایستگاه متروی نامبا قابل دسترسی است.

بازدید از دوتونبوری در طول روز نیز جذابیت‌های منحصر به فرد خود را دارد، اما اصلی‌ترین دلیل جذب گردشگران، چراغ‌های نئونی درخشانی است که حس زنده بودن و بی‌خوابی شهر اوساکا را به شما القا می‌کند! در تور ژاپن بکتاش، محله دوتونبوری یکی از مقاصد اصلی در اوساکا است و یک بازدید شبانه از این منطقه برنامه‌ریزی شده است.

پیشینه محله دوتونبوری

محله دوتونبوری دارای تاریخی غنی است. در سال ۱۶۱۲، یک تاجر تمامی سرمایه خود را برای منحرف کردن رودخانه و ساخت یک کانال اختصاص داد. با این حال، او هرگز نتوانست این پروژه را به پایان برساند، زیرا به دلیل وقوع جنگ، کار بر روی سیستم کانال متوقف شد. این تاجر در سال ۱۶۱۵ در جنگ کشته شد، اما پسرعموهای او در عرض یک سال کانال را تکمیل کردند و به افتخار او، این کانال را “دوتونبوری” نامیدند که به معنای “کانال دوتون” است.

تأسیس کانال دوتونبوری موجب رونق اقتصادی در این منطقه شد. به طوری که تا سال ۱۶۲۶، دوتونبوری به یک منطقه تفریحی و تجاری تبدیل گردید. در دوران اوج خود، این منطقه میزبان انواع تئاترها بود و رستوران‌ها و کافه‌های متعددی در دو طرف کانال احداث شدند. از آن زمان تاکنون، محله دوتونبوری به یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی اوساکا تبدیل شده است.

جاذبه های گردشگری دوتونبوری

منطقه دوتونبوری قلب اوساکا

توصیه می‌کنیم شبانه به پیاده‌روی در حاشیه کانال بپردازید و از تماشای تابلوهای نئونی لذت ببرید. قایق‌سواری در کانال نیز تجربه‌ای به‌یادماندنی خواهد بود. اگر زمان کافی برای بازدید از دوتونبوری دارید، در ادامه به معرفی فعالیت‌های سرگرم‌کننده در این منطقه می‌پردازیم:

بیلبورد گلیکو، معروف ترین نماد دوتونبوری

اگر به دنبال معرفی معروف‌ترین تابلو نئونی در دوتونبوری هستید، بیلبورد “مرد دونده” از شرکت شیرینی‌سازی گلیکو بی‌تردید به ذهن شما خواهد آمد. این بیلبورد، که از سال ۱۹۳۵ وجود دارد، به یکی از نمادهایی شناخته شده در دوتونبوری تبدیل شده است.

این تابلو با ابعاد ۲۰ در ۱۰ متر، یک مرد را نشان می‌دهد که در حال دویدن در یک مسیر آبی است. این تابلو، که در سال ۲۰۱۴ با استفاده از نورپردازی LED بازسازی شده است، ششمین نسخه از تابلو است. اما اولین نسخه از تابلوی گلیکو در سال ۱۹۳۵ نصب شد و طی سال‌ها به یک نماد دوست‌داشتنی در منطقه دوتونبوری تبدیل شد. در نزدیکی این بیلبورد، عروسک درام‌نواز و خرچنگ کانی دراکو نیز قرار دارند.

  • تئاتر شوچیکوزا

شوچیکوزا از جمله تئاترهای باقیمانده در منطقه دوتونبوری است، ولی بمباران‌هایی که در طول جنگ جهانی دوم رخ داد، باعث نابودی بسیاری از تئاترهای این منطقه شد.

  • پل ابیسوباشی

پل ابیسوباشی زیر بیلبورد مشهور مرد دونده واقع شده است، و به عنوان یک مکان زیبا برای استراحت و پیاده‌روی شناخته می‌شود. از طریق این پل می‌توانید به معبد ابیسو دسترسی پیدا کنید و همچنین از مراکز خرید شینسای‌باشی-سوجی و ابیسوباشی-سوجی بازدید کنید.

  • موزه کونامون

موزه کونامون، یک ساختمان چهار طبقه در خیابان دوتونبوری، امکانات جذابی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. در اینجا شما می‌توانید خودتان تایوکاکی درست کنید. تایوکاکی یک غذای محلی و معروف ژاپنی است که منشأ آن به شهر اوساکا باز می‌گردد. در طبقه اول موزه کونامون، یک رستوران معروف تایوکاکی وجود دارد که شما می‌توانید این غذای خوشمزه را بچشید و حتی با استفاده از تجهیزات حرفه‌ای، تایوکاکی خود را درست کنید. در طبقه دوم، می‌توانید اطلاعاتی درباره تاریخچه دوتونبوری، نامبا، تایوکاکی و سس تایوکاکی کسب کنید. طبقه سوم موزه کونامون، به تمرین ساخت ماکت‌های تایوکاکی با استفاده از موم اختصاص دارد.

تور غذا و آشنایی با فرهنگ غذای دوتونبوری

دوتونبوری دارای یک فرهنگ غذاخوری منحصر به فرد است و برخی از بهترین رستوران‌های اوساکا در این منطقه واقع شده‌اند. در زبان ژاپنی، اصطلاحی به نام “kuidaore” وجود دارد که به معنای «آنقدر بخورید تا زمین بخورید!» است. اصطلاح دیگری نیز وجود دارد که به این شکل ترجمه می‌شود: «آنقدر برای غذا خرج کنید که ورشکسته شوید». این اصطلاحات به خوبی درباره منطقه دوتونبوری صدق می‌کنند و علاقه‌مندان به غذا، از تنوع رستوران‌ها و غذاهای موجود در این منطقه شگفت‌زده خواهند شد.

در محله دوتونبوری، برخی از بهترین رستوران‌ها عبارتند از:

رستوران هاریجو: برای خوردن گوشت گاو ژاپنی.

زوبورا-یا: که با غذای ماهی پف کرده‌اش شهرت دارد.

کوشیکاتسو داروما: یکی از بهترین کباب فروشی‌های منطقه.

کوکورا: که کوفته‌های اختاپوس مخصوص خود را ارائه می‌دهد.

همچنین در محله دوتونبوری می‌توانید غذاهای خیابانی متنوعی را نیز پیدا کنید.

علاوه بر غذاهای خوشمزه، دوتونبوری به دلیل تابلوهای نئونی خلاقانه در رستوران‌هایش نیز مشهور است. یکی از این رستوران‌ها، رستوران خرچنگ کانی دوراکی است که توسط یک خرچنگ غول‌پیکر در ویترین ساختمان تبلیغ می‌شود. این رستوران، کانی دوراکو، یکی از محبوب‌ترین مقاصد دوتونبوری است و برای صرف یک وعده غذا، ممکن است سه ساعت در صف انتظار بمانید. بنابراین، برای رفتن به این رستوران، رزرو قبلی توصیه می‌شود.

نتیجه گیری

منطقه دوتونبوری که در امتداد کانالی به همین نام قرار دارد، خیابانی در منطقه نامبا شهر اوساکا است که مرکز زندگی شبانه شهر محسوب می‌شود. این منطقه فراوانی از چراغ‌های نئونی، غذاهای خیابانی متنوع، حال‌وهوای جذاب، کلاب‌ها، فروشگاه‌ها و بارهای فراوان را در خود دارد. اگر به شهر اوساکا سفر می‌کنید، حتماً بازدید از این منطقه را در برنامه خود لحاظ کنید. در این مقاله، به معرفی منطقه دوتونبوری و برخی از بهترین فعالیت‌های سرگرم‌کننده در آن پرداخته‌ایم. امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت برده باشید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

اشتراک گذاری مطلب

Leave Comment

جدیدترین مطالب
ارتباط باما 02157952
خدمات ما

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان