ایران، تهران، زعفرانیه، سه راه آصف نبش خیابان سیمین، ساختمان امین، طبقه 4 واحد401 021-57952

مدارک لازم برای اخذ ویزای مولتی کانادا

ویزای کانادا

ویزای مولتی کانادا یکی از انواع مختلف ویزا است که با اخذ آن می‌توانید وارد کشور کانادا شوید، اما این ویزا برای مدت کوتاه اعتبار دارد و موقت است و یک ویزای کاملا قانونی و معتبر است، ولی از آن برای اقامت و کار نمی‌توانید استفاده کنید. مانند هر نوع ویزای دیگری برای اخذ آن باید مدارکی را ارائه دهید. مدارک لازم برای اخذ ویزای مولتی کانادا شامل مدارکی می‌شود که در درجه نخست هویت شما را ثابت کند و در درجه دوم قصد و هدف شما از سفر به کانادا را بیان ‌کند.

این ویزا مجوز توریستی است که از طرف دولت کانادا برای شما صادر می‌شود و به پاسپورت شما به صورت برچسب الحاق می‌شود. با این ویزا می‌توانید به صورت مستمر در کانادا تردد کنید که این تردد ۶ ماه اعتبار خواهد داشت. بعد از این مدت شما باید کانادا را ترک کنید و دوباره برای ۶ ماه دیگر وارد خاک آن شوید. شما می‌توانید حتی برای یک ساعت از این کشور خارج شوید و دوباره بازگردید.

مدارک لازم برای ویزا مولتی کانادا

مدارک ویزا مولتی کانادا به شرح زیر است که به بررسی هر یک می‌پردازیم :

یکی از مدارک لازم برای اخذ ویزای مولتی کانادا ارائه شناسنامه، کارت ملی و پاسپورت است که پاسپورت باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد و اگر مدت اعتبار آن کمتر باشد، ویزا مولتی صادر نخواهد شد. تمام این مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند. داشتن وضعیت جسمی و روحی سالم و عدم ابتلا به بیماری‌های مهلک و کشنده از دیگر فاکتورهای لازم برای اخذ این ویزا می‌باشد.

اگر به بیماری مسری و خطرناکی مبتلا باشید، دولت کانادا اجازه ورود به شما نمی‌دهد. تمکن مالی و ارائه حساب بانکی از دیگر مدارک بسیار مهم و ضروری است. گردش حساب و تمکن مالی باید در حدی باشد که بتوانید با آن افسر سفارت را قانع کنید، در غیر این صورت اگر او مدرک شما را تایید نکند، ویزا صادر نخواهد شد.

عکس بیومتریک از دیگر مدارکی است که ارائه آن برای تمام افراد الزامی است. این عکس باید بسیار با کیفیت باشد و چهره شما در آن کاملا مشخص و واضح باشد. بهتر است برای اخذ این ویزا از عکس‌های قدیمی استفاده نکنید و عکس جدید ارائه دهید.

اگر اقوام برای شما دعوتنامه ارسال کرده‌اند، ارائه آن کمک بزرگی در تسریع اخذ این ویزا می‌کند، بنابراین در زمان مصاحبه آن را فراموش نکنید و به همراه سایر اسناد و مدارک به افسر ارائه دهید.

داشتن سند ملک از دیگر مدارکی است که در اخذ این ویزا ضروری و مهم می‌باشد. ارزش این سند باید به قدری باشد که تضمین کننده بازگشت شما به کشور مبدا باشد و اگر بعد از موعد مقرر به کشور خود برنگشتید، نماینده دولت کانادا حق دخل و تصرف در این ملک را خواهد داشت.

چه کسانی واجد شرایط اخذ ویزا مولتی کانادا هستند؟

در قسمت قبل با مدارک لازم برای اخذ ویزای مولتی کانادا آشنا شدیم، اکنون قصد داریم شرایط اخذ ویزا مولتی کانادا را بررسی کنیم و اینکه چه کسانی واجد شرایط اخذ ویزا مولتی کانادا هستند.

 افرادی واجد شرایط اخذ این ویزا هستند که بتوانند دولت کانادا را قانع کنند که هدف آن‌ها یک سفر موقت تفریحی و گردشی است و پس از مدت معین آنجا را ترک کرده و به کشور خود باز می‌گردند و قصد دیگری از سفر ندارند. در واقع باید مدارکی ارائه دهند که ثابت کند آن‌ها قصد کسب و کار یا تجارت را ندارند، در غیر این صورت ویزا صادر نمی‌شود و آن‌ها نمی‌توانند وارد کانادا شوند.

 سیاست‌های دولت کانادا در این زمینه بسیار سختگیرانه است و اگر به بازگشت افراد شک کند، ویزا صادر نمی‌کند.

از دیگر شرایط لازم و ضروری برای اخذ این ویزا، نداشتن سوء سابقه کیفری و جنایی است. اگر فردی مجرم یا تبهکار باشد، برای اخذ آن نمی‌تواند اقدام کند، چون دولت کانادا درباره زندگی کنونی و گذشته افراد متقاضی و حتی خانواده آن‌ها تحقیقات دقیق و گسترده‌ای انجام می‌دهد و اگر کوچکترین سابقه ای در پرونده کسی وجود داشته باشد، ویزا برای او صادر نخواهد شد، از این رو با اطلاع کامل از شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزا اقدام کنید تا با ریجکتی مواجه نشوید.

مراحل اخذ ویزا مولتی کانادا

پس از آماده سازی مدارک لازم برای اخذ ویزای مولتی کانادا، باید مراحل اخذ ویزا مولتی کانادا کاملا قانونی طی شود. این مراحل باید گام به گام و در پروسه زمانی نسبتا طولانی انجام شود، از این رو برای اخذ ویزا باید چند ماه زودتر از وقت سفر اقدام نمایید.

 اولین مرحله تکمیل کردن فرم تقاضانامه است. این فرم کاملا رسمی بوده و باید با دقت زیاد تکمیل شود و در آن باید مشخصات فردی، شهر مدنظر، هدف از سفر، مدت سفر و غیره به طور واضح و دقیق بیان شود. اگر این فرم توسط دولت کانادا پذیرفته شد، در این صورت شما باید مراحل دیگر را طی کنید.

مرحله بعدی آماده سازی مدارک مورد نیاز و ترجمه آن‌ها است، پس از آن شما باید یک وقت ملاقات از سفارت کانادا بگیرید تا بتوانید مدارک خود را ارائه دهید. در این ملاقات افسر سفارت از شما سوالاتی می‌پرسد که جوابگویی به آن‌ها تاثیر به سزایی در صدور ویزا دارد، از این رو با صداقت و صحت کامل پاسخ دهید و از تقلب و کلک زدن به شدت پرهیز نمایید، چون در این صورت نه تنها ویزا صادر نمی‌شود، مشمول جریمه و ریجکتی نیز خواهید شد.

اگر در این مصاحبه موفق شوید با اطمینان خاطر می‌توانید آماده سفر شوید.

هزینه اخذ ویزا مولتی کانادا

در کنار آماده سازی مدارک لازم برای اخذ ویزای مولتی کانادا، هزینه و قیمت اخذ ویزا مولتی کانادا نیز قسمت بسیار مهمی در سفر می‌باشد که این هزینه متغیر است و به عوامل مختلفی بستگی دارد و میزان آن را دولت کانادا با توجه به سیاست‌های داخلی و خارجی خود تعیین می‌کند.

یکی از فاکتورهای مهم و تأثیرگذار در این هزینه، تعداد نفرات است. شما ممکن است به صورت انفرادی یا خانوادگی قصد سفر داشته باشید، اگر به صورت خانوادگی بخواهید ویزا بگیرید هزینه آن نسبتا مقرون به صرفه است و کودکان در آن نیم بها حساب می‌شوند ،اما اگر بخواهید به صورت فردی برای اخذ آن اقدام کنید، باید تمام هزینه‌ها را جداگانه پرداخت نمایید.

قسمتی از این هزینه مربوط به فرم تقاضانامه، گرفتن وقت از سفارت، هزینه عکس، ترجمه مدارک و غیره می‌شود که علاوه بر آن‌ها برای سفر باید هزینه‌های جانبی مانند بلیط هواپبما، هتل، غذا و سایر هزینه‌های پیش بینی نشده را نیز در نظر گرفت، به همین جهت برای اخذ این ویزا باید از تمکن مالی خوبی برخوردار باشید تا با مشکل مواجه نشوید و با خیالی راحت بتوانید سفر کنید.

به تمام این هزینه‌ها باید مالیات و هزینه خروج از کشور را نیز اضافه کرد.

وقت سفارت ویزا مولتی کانادا

از دیگر مدارک لازم برای اخذ ویزای مولتی کانادا، گرفتن وقت سفارت ویزا مولتی کانادا و قرار ملاقات با آفیسر می‌باشد. برای این وقت به صورت حضوری و آنلاین می‌توان درخواست داد. درخواست آنلاین برای افرادی قابل اجرا است که طی ده سال گذشته داده‌های بیومتریک خود را در سفارت کانادا ثبت کرده باشند، در غیر این صورت باید حضوری مراجعه کرد.

سفارت کانادا در کشور و شهرهای مختلف شعبه دارد، از این رو برای تعیین وقت به راحتی می‌توان به آن‌ها مراجعه کرد. برای این وقت ملاقات باید یک حساب کاربری و ایمیل ایجاد کنید، سپس مشخصات افراد متقاضی را به درستی و با دقت در سیستم وارد نمایید و در نهایت روز و ساعت ملاقات را تعیین کنید. این تعیین وقت معمولا بسیار طولانی می‌باشد، از این رو چند ماه قبل از سفر برای اخذ ویزا و گرفتن وقت اقدام نمایید.

در روز مصاحبه لباس مناسب بپوشید به سوالات افسر سفارت به دقت گوش کنید و سپس پاسخ دهید. در آن روز از مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های غیر مجاز پرهیز کنید. مدارک و اسناد خود را به همراه داشته باشید و در کمال صداقت آن‌ها را ارائه دهید. اگر تقاضای شما برای ویزای خانوادگی است، تمام افراد خانواده باید در این ملاقات حضور داشته باشند.

این وقت ملاقات و پاسخگویی به سوالات افسر بسیار مهم است و در اخذ ویزا تاثیر به سزایی دارد، از این رو در کمال صداقت پاسخ دهید.

دلایل ریجکتی ویزا مولتی کانادا

آماده سازی و ارائه مدارک لازم برای اخذ ویزای مولتی کانادا به منزله صدور ویزا نمی باشد، بلکه شما ممکن است با ریجکتی ویزا مولتی کانادا موجه شوید. این ریجکتی ممکن است به دلایل مختلفی روی دهد.

یکی از مهم ترین دلایل ریجکتی، کامل نبودن مدارک است. اگر اسناد و مدارک شما کامل نباشد یا در آن شک و شبهه ای باشد یا مدارک جعلی یا به نام فرد دیگری باشد، شما با ریجکتی مواجه خواهید شد.

یکی دیگر از دلایل ریجکتی، عدم ترجمه اسناد به زبان انگلیسی است. تمام مدارک و اسناد باید به زبان بین‌المللی انگلیسی ترجمه شوند.

از دلایل رایج دیگری که سبب ریجکتی می‌شود، عدم پاسخگویی صحیح به آفیسر سفارت و قانع نکردن او در بازگشت به کشور مبدا پس از پایان زمان مقرر است.

اگر در هنگام تکمیل فرم تقاضانامه هدف شما از سفر به کانادا هدفی به جزء سفر و گردش باشد، مطمئن باشید ویزای شما رد می‌شود.

اگر چه ریجکتی ویزا امری ناخوشایند است اما نباید ناامید شوید، شما می توانید برای اخذ آن دوباره اقدام کنید. باید تمام مراحل دوباره طی شود و هزینه ها پرداخت شوند اما اگر به مدارک، پاسخگویی و دیگر شرایط خود اطمینان کامل دارید، می‌توانید برای ریجکتی شکایتی تنظیم کنید و قانونی آن را پیگیری نمایید، البته برای این امر بهتر است از یک وکیل یا مشاور مجرب کمک بگیرید.

تمدید ویزا مولتی کانادا

پس از پایان اعتبار ویزا، شما ممکن است تمایل داشته باشید برای تمدید ویزا مولتی کانادا اقدام کنید. برای تمدید کردن قبل از به اتمام رسیدن زمان اعتبار ویزا اصلی باید اقدام کنید. در واقع با مدارک لازم برای اخذ ویزای مولتی کانادا هم می‌توان برای تمدید آن اقدام کرد.

برای تمدید ویزا باید فرم مخصوصی را پر کنید که در آن مدت تمدید و هدف را مشخص نموده و در صورت تایید آن، شما می‌توانید مدت اقامت موقت خود را تمدید کرده و ویزای خود را برای دفعات متعدد تمدید کنید و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد، اما اگر می‌خواهید مجوز تحصیلی یا کاری خود را تمدید کنید، باید نوع دیگری از فرم تمدید را تکمیل نمایید.

در زمان درخواست این تمدید باید در خاک کانادا باشید و گذرنامه با مدت اعتبار بالای ۶ ماه داشته باشید. داشتن حساب بانکی و گردش مالی در یکی از بانک‌های کانادا یکی دیگر از فاکتورهای لازم برای تمدید ویزا می‌باشد.

این فرایند نسبت به دریافت ویزا اولیه راحت تر بوده و سریع تر انجام می‌شود، از این رو برای تمدید ویزا نگران نباشید.

ویژگی های ویزا مولتی کانادا

کانادا از جمله کشورهای بسیار پیشرفته است که سالیانه افراد زیادی برای گردش و تفریح با انواع مختلف ویزا وارد آن می‌شوند. ویزای مولتی نوعی از ویزا است که در میان گردشگران و توریست ها، محبوبیت خاصی دارد. ویژگی و مزایای ویزا مولتی کانادا بسیار زیاد است که به اختصار آن‌ها را بررسی می‌کنیم.
این ویزا که به ویزای ۵ ساله در ایران معروف است، در واقع برای ایرانیان ۵ سال اعتبار دارد و برای سایر کشورها ۱۰ ساله است و این امکان را به شما می‌دهد که در مدت اعتبار بارها به کانادا سفر کنید، البته هر بار سفر شما باید ۶ ماه بیشتر طول نکشد.
این ویزا نشان دهنده تعداد دفعاتی است که فرد به کانادا سفر می‌کند، از این ویزا برای تحصیل یا کار نمی‌توانید استفاده کنید، اما با آن می‌توانید در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت بدون نیاز به ویزای تحصیلی شرکت نمایید و با آن شما به صورت موقت می‌توانید در کانادا اقامت داشته باشید، ولی از حقوق شهروندی بهره‌مند نخواهید بود.
دریافت این ویزا مقدمه و سابقه خوبی برای دریافت ویزای شینگن است، از این رو با اخذ آن و سفرهای متعدد به کانادا، می‌توانید برای اقامت دائمی اقدام کنید، چون در گرفتن اقامت دائم تعداد سفرهای خارجی بسیار موثر می‌باشد.
در نهایت می‌توان گفت ویزای مولتی بهترین نوع ویزا برای گردش، دیدن اقوام و غیره است که هر بار ۶ ماه اعتبار دارد و اخذ آن برای تمام افراد ساده و امکان پذیر می‌باشد، اما برای تجارت و تحصیل معتبر نیست.

اشتراک گذاری مطلب

Leave Comment

جدیدترین مطالب
ارتباط باما 02157952
خدمات ما

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان