ایران، تهران، زعفرانیه، سه راه آصف نبش خیابان سیمین، ساختمان امین، طبقه 4 واحد401 021-57952

سوغاتی های معروف اسپانیا

سوغاتی های معروف اسپانیا سوغاتی بخش جدا نشدنی سفر است . تقریبا همه افراد در بازگشت از سفر ترجیح می دهند از سفر خود یادگاری ای برای خودشان و اطرافیانشان بیاورند یا حتی خوراکی خوشمزه ای مختص منطقه ای که به آن سفر کرده اند با خود همراه می کنند تا هم از کیفیت آن چندی بیشتر بهره ببرند و هم عزیزانشان را در بخش کوچکی از لذت سفر سهیم کنند.

تقریبا همه ما سوغاتی مختص هر یک از شهرهای کشور خود را می شناسیم و انتخاب برایمان ساده است. اما اگر قصد سفر به خارج از مرزها داشته باشید پیشنهاد ما این است که قبل از رسیدن به مقصد حتما راجع به سوغاتی های آنجا اطلاعات کسب کنید تا از تنوع آنها یا هر چیز دیگری شگفت زده نشوید .

در این متن قصد داریم راجع به اسپانیا و بخشی از سوغاتی های معروف آن مطالبی کوتاه ارائه دهیم. قبل از صحبت راجع به سوغاتی های معروف اسپانیا، بیایید اول کمی بیشتر راجع به این کشور زیبا و فرهنگ مردمش صحبت کنیم، چرا که سوغاتی هر منطقه جغرافیایی رابطه مستقیم با مسائل فرهنگی آن کشور و همچنین خصوصیات آب و هوای آن منطقه دارد .

برخی از سوغاتی های کشور اسپانیا ریشه در روم باستان دارد، برخی دیگر با فرهنگ مسیحیت گره خورده اما در میان تاریخ و دین در اسپانیا فرهنگی جذاب شکل گرفته است. غذا ها ، موسیقی، لباس ها و حتی رقص اسپانیا باعث جذابیت هرچه تمام تر کالا ها شده و آنها را به سوغاتی های درخور تبدیل کرده است.

کمتر کسی پیدا می شود که دامن های اسپانیایی با آن چین های معروف و فریبنده را نشناسد یا اکسسوری های چرم که تصویر شفافی از مد مردانه عصر رنسانس ارائه می دهند و در دنیای مدرن این روزها هم جای خود را پیدا کرده اند.

در ادامه بعضی از سوغاتی های معروف اسپانیا را معرفی و راجع به آنها توضیحات مختصری ارائه خواهیم داد.

پیشنهاد میکنیم مقاله هزینه ویزا تحصیلی کانادا را نیز مشاهده بکنید!

سوغاتی های معروف اسپانیا

روغن زیتون

سوغاتی های معروف اسپانیا شاید به جرات بتوان گفت معروف ترین سوغاتی اسپانیا ،روغن زیتون است. کشت زیتون در منطقه آندلس که بخش هایی از اسپانیا کنونی را شامل می شود، پیشینه ای تاریخی دارد حتی در افسانه های روم باستان نیز بارها و بارها بر کاشت درخت زیتون در آن منطقه تاکید شده است مثلا افسانه معروفی از جنگ الهه پوزئیدون و آتنا وجود دارد که بر سر خدایی بر آب ها بوده است، در این افسانه معروف آمده است که آتنا برای پایان یافتن جنگ نهال زیتون را در منطقه ای از روم باستان کاشته است و در نهایت خدایان به نفع او رای صادر کرده اند . به این دلیل که این درخت را به زمین هدیه داده است .

شاید داستانی که بیان کردیم فقط افسانه است اما افسانه ها همیشه شاخه ای از واقعیت اند که پر و بال گرفته اند. این افسانه زیبا هم نشان می دهد کشت زیتون در اسپانیا پیشینه ای تاریخی دارد و اینکه اقلیم اسپانیا برای رشد زیتون مرغوب مناسب است.

امروزه نهال های زیتون اسپانیایی به همه دنیا راه یافته اند اما هنوز هم مرغوب ترین زیتون ها همان هایی است که در محدوده اسپانیا کشت و برداشت می شوند و مهم ترین فراورده زیتون که همان روغن زیتون است، نیز در اسپانیا از کیفیت و شهرت جهانی برخوردار شده است و ادعای بزرگی نیست، اگر بگوییم یکی از معروف ترین سوغاتی اسپانیا روغن زیتون است.

زیتون سیاه از سوغاتی های معروف اسپانیا است که هم میوه آن و هم روغن آن بسیار معروف و مرغوب است.

اگرچه خرید آن در همه جای دنیا امکانپذیر است اما اگر به اسپانیا سفر می کنید از خرید روغن زیتون مستقیما از محلی ها غافل نشوید، چرا که در این صورت خالص و اصل بودن آن تضمین شده است و از خواص بی نظیر آن بهره مند خواهید شد.

پیشنهاد میکنیم مقاله جاهای دیدنی ایتالیا را نیز مشاهده بکنید!

روغن زیتون

قهوه

سوغاتی های معروف اسپانیا با نام قهوه شاید بیشتر از کشور اسپانیا نام کلمبیا در ذهنتان نقش ببندد که البته این موضوع بیشتر از کیفیت و نوع قهوه کلمبیا ریشه در بازاریابی و برند سازی صحیح کلمبیا در این زمینه دارد، وگرنه اکثر کشورهای آمریکای لاتین و همچنین غرب اروپا به واسطه ی هم اقلیمی، قهوه های باکیفیتی تولید می کنند .

زندگی روزمره اسپانیایی ها نیز از همین جهت با قهوه گره خورده است. قهوه از پرطرفدارترین نوشیدنی های گرم در اسپانیا و از دیگر سوغاتی های محبوب اسپانیا است.

قهوه به عنوان یک نوشیدنی پر طرفدار در تمام دنیا مصرف و تولید می شود اما موضوع جالب راجع به این دانه خوشبو و خوش طعم این است که در هر اقلیم که کاشت و برداشت شود، روی عطر، طعم و نوع آن تاثیر مستقیم دارد . در واقع هیچ دو دانه قهوه ای کاملا شبیه به هم نیستند. بنابراین طیف وسیعی از انواع قهوه در دنیا وجود دارد که انتخاب از میان آنها کاملا ذائقه ای و سلیقه ای است. با این حال برخی از انواع قهوه از برخی دیگر پر طرفدار تر است.

قهوه اسپانیایی نیز همیشه طرفداران خاص خود را داشته است و در دنیا بسیار معروف است تا جایی که اگر بخواهیم لیستی از سوغاتی های محبوب اسپانیا تهیه کنیم، مطمئنا بعد از زیتون، قهوه رتبه مهمی در این لیست خواهد داشت.

قهوه اسپانیایی دانه سنگینی دارند و اگر با روش اسپانیایی ها و به درستی رست شده باشد، رنگی تیره و طعمی قالب و قوی دارد . اگر شما به انواع مختلف قهوه علاقمند باشید، نوشیدن یک فنجان از قهوه اسپانیایی هم مطلوبتان خواهد بود، پس حتما قهوه را نیز در لیست سوغاتی های محبوب اسپانیا قرار دهید و از خرید آن غافل نشوید، چرا که پس از اینکه سفرتان به پایان برسد و به خانه برگردید، نوشیدن یک فنجان از این قهوه مرغوب شما را به لذت سفر باز خواهد گرداند.

البته که اسپانیا سوغاتی های غیرخوراکی زیادی هم دارد ، در ادامه چند مورد از سوغاتی های محبوب اسپانیا که می تواتید تا همیشه به یادگار از سفرتان نگهداری کنید را معرفی خواهبم کرد، سوغاتی هایی که همه ریشه در فرهنگ و تاریخ اسپانیا دارند.

قهوه

شال های اسپانیایی

از سوغاتی های معروف اسپانیا می تواند یک لباس محلی باشد. لباس های محلی در تمام دنیا ابزار معرفی فرهنگ و اصالت یک منطقه است. اگرچه شاید پوشیدن لباس محلی برای محل کار و یا مناسبات روزمره زندگی شهری مناسب نباشد، اما استفاده از این گونه لباس ها در برخی از مراسم ها و فستیوال ها می تواند شما را خاص و جذاب جلوه دهد.

همچنین این لباس ها برای کلکسیونرها نیز بسیار جذاب است. علاوه بر آن برخی تولید کننده ها عناصر لباس های محلی را با سبک مدرن شهری تلفیق کرده اند که باعث تولید لباس هایی شده که علاوه بر دارا بودن المان های محلی، مناسب استفاده روزمره نیز هستند. و خرید آنها از هر نظر به شدت توصیه می شود. در واقع معروف ترین لباس محلی اسپانیا، دامن های اسپانیایی هستند که البته کمتر کسی است که با آن آشنایی نداشته باشد.

دامن هایی با برش کاملا گرد و چین های زیاد در قسمت پایین و حاشیه دامن. این دامن ها علاوه بر برش منحصر به فرد و جذاب خود، به واسطه رنگ های شاد و گرمی که معمولا دارند نیز در تمام دنیا بسیار معروف اند.

بعد از دامن اسپانیایی ، شال های اسپانیایی نیز بسیار معروف هستند. طرح این شال های زیبا و برش آنها کاملا از طبیعت الهام گرفته شده است. حتی یک موجود زیبای دریایی نیز آنقدر به این نوع شال شباهت دارد که زیست شناسان آن را با نام Spanish Shawl Nudibranch نام گذاری کرده اند .

شال اسپانیایی جزئی از یک ست کامل لباس فلامنگو است که با ظرافت هر چه تمام به اکسسوری لباس های روزمره تبدیل شده است .

اگر قصد خرید یک اکسسوری اسپانیایی زیبا را دارید، بهترین سوغاتی اسپانیا بی شک شال های اسپانیایی خواهند بود.

شال های اسپانیایی

گیتار اسپانیایی

لوکس ترین و از سوغاتی های معروف اسپانیا، بی شک گیتار اسپانیایی است. گیتار اسپانیایی در اصل نماینده یک سبک و فرهنگ موسیقایی است . وقتی آنقدر خوش شانس هستید که صدای فلامنکو را در شب و کوچه های سنگ فرش بارسلون بشنوید، پیشنهاد می کنیم از خرید یک گیتار اسپانیایی غافل نشوید.

فلامنکو قبل از اینکه یک سبک موسیقی باشد، در حقیقت یک فرهنگ کامل است. یک سه گانه ی معروف و جذاب که متولد شده در اندلس است. رقص فلامنکو، لباس فلامنکو و سبک گیتار فلامنکو این سه گانه در واقع از فرهنگ کولی ها در اسپانیا برخاسته و در طول تاریخ دستخوش دگرگونی و تغییرات شده است که با وجود تمام تغییراتی که تحمل کرده، هنوز هم جذاب و زیباست .

صحنه بی نظیری که در بافت قدیمی اکثر شهرهای معروف اسپانیا خواهید دید، یک نوازنده فلامنکو با استایل معروف و جذاب و یک رقصنده با حرکات ظریف، نمایشی است که در همان دقایق اول مجذوب آن خواهید شد.

لوکس ترین سوغاتی اسپانیا شاید ثبت همین لحظه ی جذاب باشد، اما خرید یک گیتار اسپانیایی نیز برایتان پر از وسوسه یادگیری موسیقی خواهد بود.

لوکس ترین سوغاتی اسپانیا بی شک می تواند نمادهای سه گانه فلامنکو نیز باشد، گیتار اسپانیایی، یک دست لباس محلی فلامنکو و رقص، چیزی که خریدنی نیست باید در جانتان بنشیند.

گیتار اسپانیایی

کیف چرم

سوغاتی های معروف اسپانیا شیک ترین سوغاتی اسپانیا بعد از لباس های محلی فلامنکو و شال اسپانیایی ، اکسسوری های چرم است. کیف چرم با دوخت مرغوب کالایی است که به راحتی در اسپانیا خریداری خواهید کرد.

در حقیقت اسپانیا هیچ گاه جز تولیدکنندگان و صادرکنندگان عمده چرم به حساب نمی‌آید ، اما این دلیل مناسبی نیست که بر اساس آن اثبات شود کیف چرم اسپانیایی، کیفیت استاندارد و مطلوب ندارد.

در حقیقت اسپانیا پادشاه طراحی اکسسوری در اروپا محسوب می شود و مدل های کیف و کفش چرم اسپانیایی جز الگوهای معروف دنیاست که تولیدکنندگان زیادی آنها را تقلید و تولید انبوه کرده اند اما یک قانون کلی وجود دارد که می گوید هر چیز را از مبدا آن خریداری کنید، توانسته اید با کیفیت اصلی آن رو به رو شوید.

پس پیشنهاد می کنیم کیف چرم را به عنوان شیک ترین سوغاتی اسپانیا در لیست انتخاب های خود قرار دهید.

کیف چرم

اسپادریل

سوغاتی های معروف اسپانیا اگرچه سوغاتی ارزان اسپانیا می تواند شامل موارد زیادی باشد اما خریدن یکی از این موارد که نسبت به قیمت پایین آن کاربرد بالایی دارد به شدت توصیه می شود، بله منظور دقیقا اسپادریل است .

یک کفش زیبا و سبک با رویه بافتنی یا پارچه ای که علاوه بر اینکه در فصل های گرم از پوشیدن آن لذت خواهید برد، به راحتی هم با انواع استایل ها سازگار می شود. اسپادریل اگر چه یک کفش سنتی اسپانیایی است اما امروزه توسط اکثر برندهای معروف باز طراحی و تولید می شود .

در نگاه اول این نوع کفش به نظرتان بی دوام است اما نکته قابل توجه این است که به علت جنس کتانی نخ ها دوام نسبتا بالایی دارد .

بهترین سوغاتی ارزان اسپانیا می تواند یک اسپادریل زیبا با طرح سنتی باشد که برای عزیزانتان به عنوان یادگاری از سفرتان تهیه می کنید. این کفش خصوصا با تنوع بالایی که این روزها در تولید خود دارد می تواند در استایل تابستانه شما به راحتی جایگاه ویژه ای پیدا کند.

باور کنید که ترکیب قدم زدن روی سنگ فرش ها ، گیتار فلامنکو و اسپادریل اسپانیایی ترکیب جذابی است که نباید به هیچ عنوان از دست داد.

اسپادریل

ظروف سرامیکی

اگر هنوز هم سوال می کنید سوغاتی های معروف اسپانیا چیه ؟ میتوانیم یک مورد جذاب دیگر را به لیست سوغاتی های اسپانیایی اضافه کنیم و آن هم چیزی نیست به جز ظروف سرامیکی.

ظروف سرامیکی نیز ریشه در فرهنگ مسلمان های اسپانیایی دارند و اکثرا دست ساز هستند. هیسپانومورسک نوعی ظروف لعابدار سرامیکی بود که بعد از پایان سلطه اسلام بر اسپانیا همچنان باقی ماند و با برخی از عناصر دنیای مسیحیت ترکیب و تکمیل شد . امروزه اما دیگر فرقی نمی کند خاستگاه این ظروف دقیقا کدام فرهنگ است، مهم این است که نتیجه به دست آمده از تلفیق های تاریخی، ظروف زیبا و چشم نوازی است که می تواند جواب سوال سوغاتی اسپانیا چیه را به زیبایی تکمیل کند.

این روزها برندهای مختلفی دست به تولید ست ظروف سرامیکی زده اند اما در تمام دنیا این برند ها یافت می شود و ماهیت سوغاتی خود را از دست داده اند.

اگر قصد دارید میان سوغاتی های خود ظروف سرامیکی را هم جای دهید پیشنهاد می کنیم حتما در بازارهای محلی و از دستفروشان خرید کنید، آنها ظروف دست سازی دارند که نظیرشان کمتر جایی پیدا می شود.

اشتراک گذاری مطلب

Leave Comment

جدیدترین مطالب
ارتباط باما 02157952
خدمات ما

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان