ایران، تهران، زعفرانیه، سه راه آصف نبش خیابان سیمین، ساختمان امین، طبقه 4 واحد401 021-57952

اخذ ویزای شینگن

اخذ ویزا شینگن

اخذ ویزای شینگن به شما این اختیار را می‌دهد که از راه هوایی و حتی دریایی و زمینی به کشورهایی که جزو منطقه شینگن هستند، سفر کنید. امروزه قوانین و مقررات خاصی برای گرفتن این نوع ویزا برای مسافران در نظر گرفته شده است که شما با رعایت تمام این موارد به راحتی می توانید از امتیاز این نوع ویزا برخوردار باشید.

کشورهای بسیار زیادی در منطقه شینگن قرار دارند که شامل اتریش، بلژیک، دانمارک، فنلاند و حتی فرانسه و آلمان می باشد. هر ساله تعداد زیادی از افراد دوست دارند این نوع ویزا را دریافت کنند، ولی باید بدانند که برای اخذ ویزای شینگن باید شرایط و مدارکی را دارا باشند و با مراجعه به آژانس های مسافرتی و سفارتخانه هایی که در کشور آنها تاسیس شده، در کمترین زمان ویزا برای آنها صادر می شود.

برای گرفتن این ویزا شما باید شرایط خاصی را دارا باشید به عنوان مثال از آنجایی که تعداد کمی از افراد را هر ساله برای دادن ویزا در نظر می گیرند ، شما باید هیچگونه سابقه کیفری نداشته باشید تا از این امتیاز برخوردار باشید.

افراد با گرفتن این ویزا از امتیازات و مزایای زیادی برخوردار هستند که یکی از مزایا این است که بعد از پایان مدت ویزا به راحتی می توانند به منطقه شینگن دیگر سفر کنند، بدون اینکه هیچگونه هزینه اضافی پرداخت کنند و به راحتی می‌توانند از تاریخ انقضای ویزای خود برای سفر دیگری استفاده کنند.

پیشنهاد میکنیم تور دور اسپانیا را نیز مشاهده نمایید!

شرایط اخذ ویزای شینگن

شرایط اخذ ویزا شینگن

کشورهایی که اخذ ویزای شینگن را صادر می کنند دوست دارند مسافران خود هم از نظر مالی و هم از نظر موارد دیگر شرایط لازم را دارا باشند که در زیر ما می‌خواهیم به شرایط اخذ ویزا شینگن می پردازیم.
یکی از شرایطی که مورد توجه سفارتخانه‌ها قرار می گسرد، داشتن گردش حساب بالا و مناسب است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باش،د از این رو افرادی که درخواست صدور ویزای شینگن می کنن،د باید حساب سه ماه آخر خود را به سفارتخانه ها ارجاع دهند.
ماموران سفارتخانه بر اساس درخواست افراد، گردش مالی آنها را در نظر می‌گیرند و با محاسبه کردن آن تصمیم می گیرند که آیا ویزای شینگن را برای آنها صادر کنند و یا نه.
شرایط دیگری که برای افراد در نظر گرفته شده است این است که آنها باید هدف سفر خود را به منطقه شینگن مشخص کنند، چون این امر باعث می‌شود سفارتخانه ها به راحتی درباره صادر کردن ویزای شینگن تصمیم بگیرند و شرایط را برای آنها مشخص کنند.
از شروط دیگر که برای افراد در نظر گرفته‌اند، داشتن تمکن مالی مناسب و ثابت است تا مسافران بتوانند در کشور مورد نظر تمام هزینه‌های زندگی و اقامت خود را پرداخت کنند.

پیشنهاد میکنیم تور اسپانیا 1402 را نیز مشاهده نمایید!

مدارک اخذ ویزا شینگن

مدارک اخذ ویزا شینگن

بعد از اینکه درخواست کنندگان تمام شرایط را دارا بودند، باید مدارک اخذ ویزای شینگن را به سفارتخانه ها بدهند تا از طریق این مدارک، ویزای مورد نظر آنها صادر شود. ما در اینجا به صورت اختصاصی می‌خواهیم به مدارک مورد نیاز برای صادر کردن این ویزا بپردازیم.
یکی از مدارک مورد نیاز پر کردن فرم می باشد که سفارتخانه ها یک فرم چاپی بر روی برگه ای را به شما می دهند که شما باید تمام این فرم را بر اساس درخواست آنها بنویسید.
شما باید گذرنامه فعلی و قبلی خود را در پرونده قرار دهید و همچنین گذرنامه فعلی شما باید بعد از تاریخ خروج از منطقه شینگن ۶ ماه اعتبار داشته باشد.
علاوه بر داشتن تمام مدارک بالا، شما باید چند قطعه عکس را در پرونده خود قرار دهید و عکس شما باید شفاف باشد و اگر در جامعه اسلامی زندگی می کنید، باید عکس شما کاملاً با حجاب باشد.
برای اینکه شما تمکن مالی خود را ثابت کنید، باید مدارک شغلی خود را به سفارتخانه ارجاع دهید و همچنین گردش حساب سه ماه آخر را نیز در پرونده قرار دهید.
مدرک دیگری که برای اخذ ویزای شینگن الزامی می باشد، بلیط رفت و برگشت هواپیما است و همچنین شما باید برگه تاییدیه رزرو هتل را نیز به سفارتخانه ها ارجاع دهید.

حداقل میزان تمکن مالی برای اخذ ویزا شینگن

حداقل میزان تمکن مالی برای اخذ ویزا شینگن

افرادی که می‌خواهند به اروپا برای اقامت بروند، باید ویزای شینگن دریافت کنند که یکی از مهم‌ترین مدارک برای گرفتن این نوع ویزا، داشتن تمکن مالی مناسب می باشد.تمکن مالی برای ویزا شینگن یکی از مدارک بسیار الزامی می باشد که نشان می دهد فرد درخواست کننده توانایی لازم را برای سفر دارد و می تواند تمام هزینه های اقامت و زندگی خود را در کشورهای اروپایی بپردازد.

شما برای اینکه این ویزا را دریافت کنید، باید تمکن مالی خود را ثابت کنید، ولی باید بدانید که حداقل میزان تمکن مالی چقدر است.

حداقل میزان تمکن مالی را سفارتخانه های کشور مقصد در نظر می‌گیرند ولی به عوامل مختلفی نیز بستگی دارد.

همچنین هدف سفر شما تعیین‌کننده‌ی تمکن مالی شما می باشد. هر کشوری برای خود هزینه هایی را در نظر گرفته به عنوان مثال اگر شما به یک کشور اروپایی یعنی سوئیس سفر کنید، از آنجا که هزینه های زندگی بسیار زیاد می باشد، قطعاً تمکن مالی شما نیز باید افزایش یابد.

عامل دیگری که می تواند تمکن مالی شما را کاهش و یا افزایش دهد، تعداد کشورهایی است که شما برای سفر کردن انتخاب می کنید به عنوان مثال اگر شما چندین کشور را برای سفر انتخاب کنید، برای هر کدام از آنها جداگانه باید تمکن مالی داشته باشید.

ویزای شینگن در مدت های مختلف اعتبار دارد و هر چه قدر این اعتبار افزایش یابد، قطعاً در ابتدا شما باید تمکن مالی قدرتمندی داشته باشید.

هزینه اخذ ویزا شینگن

هزینه اخذ ویزا شینگن

ما در اینجا به صورت اختصاصی می‌خواهیم به هزینه اخذ ویزای شینگن بپردازیم، چون این نوع ویزا از نظر هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد.
شما برای اینکه این ویزا را دریافت کنید باید مدارک لازم را به سفارتخانه ارائه دهید که برای بعضی از این مدارک باید مراحل پیچیده ای را پشت سر بگذارید تا صادر شود و برای گرفتن این مدارک شما باید هزینه صرف کنید به عنوان مثال برای اینکه گذرنامه‌ی جدید بگیرید، باید هزینه جداگانه ای را پرداخت کنید.
هزینه دیگری که برای شما در نظر گرفته اند، برای بررسی مدارک و انگشت نگاری می باشد. وقتی شما به سفارتخانه مراجعه می کنید و درخواست خود را ارائه می دهید، قطعا باید ماموران‌ مدارک و انگشت نگاری شما را بررسی کنند که برای این کار هزینه ای دریافت می کنند.
شما باید هزینه ای جداگانه ای را به آژانس های مسافرتی نیز پرداخت کنید، چون بلیط رفت و برگشت شما را آماده می کنند.
برای گرفتن گردش مالی و داشتن تمکن مالی باید مدارکی را ارائه دهید تا این امر را ثابت کنید و برای داشتن این مدارک باید هزینه ای صرف کنید.

انواع ویزا شینگن چیست ؟

انواع ویزا شینگن چیست ؟

نوع اول، ویزای اتحادیه شینگن می باشد که نام دیگرش ویزای گردشگری و یا توریستی است که این نوع ویزا خود به چند دسته تقسیم می شود.

ویزای نوع A شینگن:
مسافران در هنگام گرفتن این ویزا حق خروج از فرودگاه را ندارند و در فرودگاه های یکی از کشورهای شینگن می‌توانند پرواز خود را برای کشور دیگری که در محدوده شینگن می باشد تغییر دهند.

ویزای نوعBشینگن:
در بین ویزا ها شهرت خاصی پیدا کرده است و بیشتر در زمینه حمل و نقل و ترانزیت مورد استفاده قرار می گیرد و مسافران با داشتن این ویزا می توانند تا مدت پنج روز از خاک کشورهای شینگن عبور کنند.

ویزای نوع cشینگن:
نوع دیگری از ویزای شینگن شناخته شده است که یک نوع ویزای کوتاه مدت برای سفر می باشد که افراد بنابر میل خود می توانند به صورت یک بار و یا چند بار ورود آن را صادر کنند و مدت اقامت این ویزا ۹۰ روز می باشد.
نوع دیگری از ویزای شینگن به نام ویزای اعتباری منطقه محدوده می باشد که در موارد خاصی برای پناهندگان صادر می‌شود. مسافران با گرفتن این نوع ویزا حق ندارند به مناطق دیگر سفر کنند، بلکه مکانی را که در هنگام صدور ویزا مشخص کرده‌اند باید به آن مکان بروند.
ویزای دیگری که برای زمان و هدف خاصی صادر می‌شود، به نام ویزای ملی است که بیشتر برای هدف‌های کاری یا تحصیلی برای اشخاص خاصی صادر می‌شود که این نوع ویزا نیز به صورت یک بار و یا چند بار ورود است. این نوع ویزا بیشتر برای دانشجویان بین المللی که برای هدف علمی می خواهند به کشورهای دیگر بروند، صادر می شود که مدت آن یک سال است.

دلایل ریجکتی ویزا شینگن

دلایل ریجکتی ویزا شینگن

 اخذ ویزای شینگن گاهی اوقات برای مسافران این مشکل ایجاد می شود که تمام مدارک و شرایط را دارا هستند، ولی درخواست آنها توسط افسران سفارتخانه رد می‌شود که در این مواقع شما باید به دنبال دلایل ریجکتی ویزا شینگن بپردازید که به دلایل متعددی بستگی دارد.
یک نامه برای شما ارسال می شود که در این نامه تمام توضیحات نوشته شده است. یکی از دلایل، داشتن سوء سابقه می باشد، به عنوان مثال فردی که درخواست ویزای شینگن کرده ممکن است از نظر کیفری و جزایی پرونده داشته باشد و یا به عنوان یک تروریسم شناخته شده باشد.
از دلایل دیگر این است که مدارکی را که به سفارتخانه ارائه داده اید، جعلی می باشد و گذرنامه فعلی و قبلی هیچ اعتباری ندارد و یا آسیب های جزئی در قسمتی از گذرنامه وارد شده است.
فردی که درخواست ویزای شینگن کرده ممکن است نتواند تمام هزینه های اقامت در منطقه مورد نظر را پرداخت کند که توسط ماموران سفارتخانه این امر شناخته شده و درخواست فرد رد می شود.
دلیل دیگری که ممکن است برای افراد ایجاد شود این است که بیمه نامه مسافرتی فرد هیچگونه اعتباری ندارد و یا هدف خود را برای رفتن به منطقه شینگن مشخص نکرده است.

رفع ریجکتی ویزا شینگن

وقتی که شما درخواست اخذ ویزای شینگن می دهید، ممکن است به دلیل عوامل مختلفی درخواست شما رد شود و اگر با این امر مواجه شدید، شما باید به رفع ریجکتی ویزا شینگن بپردازید.
گاهی اوقات برای رفع این مشکل شما به هیچ نتیجه ای نمی رسید، ولی اگر می‌خواهید سریع مشکل را برطرف کنید قطعاً باید پول و زمان زیادی را صرف کنید تا بتوانید برای رفع این مشکل کاری انجام دهید.
یکی از مواردی که بیشتر افراد پیشنهاد می‌دهند تا به رفع ریجکتی ویزای شینگن بپردازید، خرید تورهای گروهی اروپا و اقدام از طریق تور گروهی می باشد. شما با گرفتن این نوع تور می توانید از ریجکتی جلوگیری کنید، چون ۹۹ درصد افراد با درخواست این نوع تور ها می توانند ویزای مورد نظر را دریافت کنند.
شما برای رفع این مشکل می توانید روش های مختلفی را انتخاب کنید، به عنوان مثال شما می توانید به مسئول سفارت خانه مراجعه کنید و دلیل سفر خود را برای آن بیان و مشکل را برطرف کنید و بعد از آن ویزای مورد نظر شما صادر می شود.
روش دیگری که برای رفع ریجکتی ویزای شینگن در نظر گرفته شده است، این مورد است که شما باید تمام مدارک خود را بررسی کنید تا مشکل را برطرف کنید تا دوباره اگر درخواست صادر کردن این ویزا را داشتید، این مشکل برای شما پیش نیاید.

اشتراک گذاری مطلب

Leave Comment

جدیدترین مطالب
ارتباط باما 02157952
خدمات ما

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان