ایران، تهران، زعفرانیه، سه راه آصف نبش خیابان سیمین، ساختمان امین، طبقه 4 واحد401 021-57952

آب و هوای اسپانیا

آب و هوای اسپانیا

آب و هوای اسپانیا کشور اسپانیا دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی است و به دلایل مختلفی توانسته است نظر بسیاری از گردشگران را به سمت خود جلب نماید که یکی از دلایل مهم مربوط به آب و هوای اسپانیا می باشد. در این قسمت می خواهیم درباره آب و هوای خوب و مطلوب این کشور با شما خوانندگان عزیز صحبت کنیم.

آب و هوای کشور اسپانیا به دلیل وسعت بالایی که این کشور دارد و همچنین به دلیل وجود دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس که در این کشور قرار دارد، بسیار متنوع می باشد.

اگر بخواهیم درباره آب و هوای فصل زمستان در کشور اسپانیا به شما توضیحات مختصری عرض کنیم می توانیم به این نکته اشاره مستقیمی داشته باشیم که آب و هوای زمستانی در کشور اسپانیا بسیار مطلوب می باشد و مناطق ساحلی دارای آب و هوای معتدل می‌باشد.

کشور اسپانیا را امروزه از لحاظ آب و هوایی به چهار منطقه تقسیم بندی کرده اند که هر قسمت آب و هوای مخصوص به خود را دارد که به چهار قسمت شمال و شمال غربی، قسمت مرکزی و مدیترانه ای جزایر قناری طبقه بندی می شود.

پیشنهاد میکنیم مقاله رفع ریجکتی را نیز مشاهده فرمایید!

آب و هوای اسپانیا

آب و هوای اسپانیا در قسمت مرکزی

آب و هوای اسپانیا همانطور که در قسمت بالا نیز به آن اشاره کردیم یکی از تقسیم‌بندی‌های آب و هوای اسپانیا مربوط به آب و هوای قسمت مرکزی این کشور می باشد که اگر بخواهیم درباره آب و هوای مرکزی اسپانیا توضیح دهیم، می‌توانیم به این مورد اشاره کنیم که بیش از نیمی از مناطق مرکزی میزان بارندگی نسبتاً کمی دارد اما میزان بارش برف زمستانی در این مناطق می توانیم بگوییم که تقریباً زیاد بوده است و برف در مدت طولانی روی کوه ها باقی می ماند و به همین دلیل است که تفریحات زمستانی در قسمت مرکزی کشور اسپانیا رونق بسیار زیادی دارد.

بارندگی بسیار خوب و آب و هوای معتدل قسمت مرکزی کشور اسپانیا باعث شده است تا از شدت گرمای این کشور به مقدار چشمگیری کاسته شود و حتی در فصل تابستان نیز بارندگی در قسمت مرکزی این کشور وجود دارد.

پیشنهاد میکنیم مقاله جاهای دیدنی ایتالیا را نیز مشاهده فرمایید!

آب و هوای اسپانیا در قسمت مرکزی

آب و هوای اسپانیا در قسمت شمال و شمال غربی

آب و هوای اسپانیا از دیگر تقسیم بندی های مهم آب و هوای اسپانیا مربوط به قسمت شمال و شمال غربی می باشد. اگر بخواهیم درباره آب و هوای شمال اسپانیا توضیح مختصری را خدمت شما خوانندگان عزیز بیان کنیم می توانیم بگوییم که شمال و شمال غربی کشور اسپانیا آب و هوای ابری و بارانی دارد، به طوری که می توانیم بگوییم این قسمت ابری ترین و بارانی ترین قسمت کشور اسپانیا به شمار می‌رود.

فصل تابستان در این منطقه بسیار پر باران و خنک ترین قسمت نسبت به سایر نقاط دیگر اسپانیا می باشد ولی این قسمت با وجود اینکه بارانی ترین قسمت کشور اسپانیا به شمار می‌رود، اما همچنان جزو مناطق تقریباً گرم و با آب و هوای آفتابی محسوب می شود.

آب و هوای اسپانیا در قسمت شمال و شمال غربی

آب و هوای اسپانیا در قسمت جنوبی

آب و هوای اسپانیا یکی دیگر از تقسیم بندی های آب و هوای کشور اسپانیا مربوط به آب و هوای قسمت جنوبی کشور اسپانیا می باشد که اگر بخواهیم درباره آب و هوای این منطقه توضیح دهیم می توانیم به این نکته اشاره کنیم که این منطقه آب و هوای گرم و مرطوبی دارد.

آب و هوای قسمت جنوبی اسپانیا طوری است که باعث شده است همه توریست ها به قسمت جنوبی در فصل‌های مختلف سال بتوانند مراجعه کنند و به همین دلیل است که افراد و مهاجران بسیار زیادی از قسمت های مختلف اسپانیا برای زندگی به این قسمت اسپانیا مراجعه می‌کنند.

محبوب ترین و زیباترین استراحت گاه های اسپانیا در منطقه جنوبی اسپانیا وجود دارد و اگر بخواهیم درباره بارندگی در این قسمت به شما توضیح دهیم، می‌توانیم بگوییم بارندگی منطقه تقریبا کم می باشد. این منطقه در فصل پاییز در مقایسه با فصل زمستان بارش بیشتری دارد.

شدت گرمی هوا در بعدازظهر ها با نسیم های دریایی بسیار کمتر می شود.

آب و هوای اسپانیا در قسمت جنوبی

آب و هوای اسپانیا جزایر قناری

آب و هوای اسپانیا یکی از مناطق بسیار زیبای کشور اسپانیا مربوط به جزایر قناری می باشد و ما در این قسمت می خواهیم درباره آب و هوای جزایر قناری توضیح مختصری را خدمت شما خوانندگان عزیز بیان کنیم.

اگر بخواهیم در رابطه با آب و هوای این منطقه توضیح دهیم می‌توانیم بگوییم که دمای هوا در تابستان های این جزیره خیلی کمتر از سایر مناطق گرم می شود و این به خاطر جریان هوای خنک در این جزایر می باشد. فصل زمستان جزایر قناری طوری است که هوا کاملاً در این جزایر معتدل می‌باشد.

هوای طوفانی و مرطوب به ندرت در زمستان های این جزیره وجود دارد. مدت زمان روزهای آفتابی در زمستان ۶ ساعت و در تابستان های این جزایر به مدت ۱۱ ساعت می باشد و به همین دلیل است که توریست‌ها و گردشگران به خاطر آب و هوای مطلوبی که فصل تابستان این منطقه دارد، بیشتر در فصل تابستان به این منطقه سفر می کنند و می توانند روزهای طولانی را در این جزیره در فصل تابستان تجربه کنند.

آب و هوای اسپانیا جزایر قناری

آب و هوای اسپانیا بارسلونا

آب و هوای اسپانیا بارسلونا یکی از شهر های بسیار زیبای کشور اسپانیا می باشد که این شهر امکانات بسیار زیادی دارد و سالانه مسافران و توریست های بسیار زیادی برای دیدن جاذبه های گردشگری به این شهر سفر می کنند. در این قسمت می خواهیم درباره یکی از مهم ترین عواملی که باعث شده توریست های بسیار زیادی جذب این شهر شوند صحبت کنیم.

لازم به ذکر است که بگوییم در بارسلونا آب و هوا همیشه مطلوب است و در واقع همه افراد از وضعیت آب و هوایی شهر بارسلونا نهایت لذت را می برند. آب و هوای آفتابی و بعضی مواقع کمی بارانی و بدون رطوبت زیاد در بارسلونا به توریست ها این اجازه را می دهد که در تمام ایام سال بتوانند به این شهر سفر نمایند و از بودن در این شهر نهایت لذت را ببرند.

آب و هوای اسپانیا بارسلونا

آب و هوای اسپانیا در طول سال

آب و هوای اسپانیا در فصل بهار از ماه مارس تا می میلادی میزان بارش باران در این منطقه بسیار کم می‌باشد و ماه مارس خنک ترین ماه بهار در این کشور به شمار می‌رود. بعضی سال‌ها به طور مداوم بارش باران را تجربه می‌کنند اما آب و هوای بهار بسیار متغیر می باشد و شما ممکن است به همان اندازه نیز چند روز آفتاب متوالی را تجربه نمایید.

اگر شما در فصل تابستان به این کشور سفر کردید می‌توانیم بگوییم که گرمای شدید می تواند برای شما آزاردهنده باشد و توصیه می‌کنیم که در ماه‌های جولای و آگوست به اسپانیا سفر نکنید و به جای آن در ماه ژوئن که هوا دلپذیر شد به این کشور سفر نمایید.

فصل پاییز که ماه سپتامبر اکتبر و نوامبر را در بر می‌گیرد، بسیار زیبا می باشد. اگر درباره آب و هوای کشور اسپانیا درباره فصل پاییز بتوانیم به شما توضیح دهیم می‌توانیم بگوییم که از ماه سپتامبر تا نوامبر میزان بارندگی در این کشور زیاد می باشد، اگر چه در فصل بهار همین کشور بارانی است اما در پاییز و زمستان بیشترین میزان بارندگی اتفاق می‌افتد.

در ماه سپتامبر زمانی که آب و هوا هنوز گرم می باشد، برخی اوقات هوا کمی طوفانی همراه با رعد و برق همراه است. دما در ماه سپتامبر به میزان قابل توجهی کاهش می یابد اما ماه اکتبر هوا کاملاً پاییزی است و ماه نوامبر قبل از سردترین ماه های زمستان است.

آب و هوای اسپانیا در طول سال

بهترین فصل اسپانیا

آب و هوای اسپانیا بهترین فصل اسپانیا که گردشگران می توانند به تمام شهرهای اسپانیا در این فصل سفر کنند و نهایت لذت را ببرند، مربوط به فصل بهار می باشد. فصل بهار در کشور اسپانیا نویدبخش آب و هوای مطبوع برای گردشگران عزیز می باشد. خورشید مدت طولانی تری و بیشتر از ۷ ساعت در روز می تابد و شب ها آب و هوای بسیار مطلوب و خنکی دارد و ممکن است کمی به بیش از ۱۰ درجه سانتیگراد نیز برسد.

شما باید به این نکته توجه داشته باشید که بازدید از کشور اسپانیا را به فصل تابستان منتقل نکنید، مگر اینکه بخواهید برای یک رویداد خاص در این کشور حضور داشته باشید. در طول ماه آگوست بسیاری از مردم محلی کشور اسپانیا در تعطیلات به سر می‌برند، به این معنی که بسیاری از کسب و کارها تعطیل می باشد. با این حال خیابان ها مملو از توریست می باشد و نرخ اقامت در این فصل گران تر از سایر فصل‌ها می باشد.

برای تعطیلات کریسمس که از اواسط دسامبر تا هفته اول ژانویه می باشد، این کشور نسبتا شلوغ می باشد. اگر قصد دارید که شما این زمان سفر کنید باید به این نکته توجه کنید که در این زمان کمی کشور اسپانیا شلوغ می باشد و به احتمال زیاد شما برای رزرو اتاق دچار مشکلاتی می شوید.

اگر بخواهیم درباره فصل های خلوت کشور اسپانیا توضیح دهیم می‌توانیم بگوییم مربوط به ماه های نوامبر تا فوریه می باشد. تعداد گردشگران به طور قابل توجهی کمتر از ماه های دیگر سال است و علاوه بر این شما می توانید به راحتی از امکانات متنوع اقامتی و نرخ‌های پایین آن نهایت لذت را ببرید و همچنین شما می توانید از بسیاری از جاذبه های دیدنی کشور اسپانیا با آرامش بیشتری دیدن کنید.

اشتراک گذاری مطلب

Leave Comment

جدیدترین مطالب
ارتباط باما 02157952
خدمات ما

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول

خدمات مهاجرتی بکتاش تراول
دریافت فرم ارزیابی و مشاوره به صورت رایگان